  • Data: 2015-01-08 10:38:15
    Temat: Re: podwyzka na A2
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2015-01-07, o godz. 17:23:21
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):

    > Czekamy - też bym się dowiedział.

    Sam jestem ciekawy więc nie omieszkam zapytać. A na czas oczekiwania
    tzw. fakt autentyczny okołoautostradowy:

    Podczas budowy autostrady A1 wykupywano grunty. Jak wiadomo w takiej
    sytuacji kupuje się zarówno od cwaniaków jak i od ludzi całkowicie
    niezaradnych życiowo. W pewnej gminie która miała przeciąć autostradę
    wykonawca dogadał się z jej włodarzami że za zgodę na umiejscowienie
    uciążliwej w czasie budowy wytwórni cementu wyremontuje pewną ilość
    dróg, przebuduje salę gimnastyczną miejscowej szkoły i parę innych
    rzeczy. Z wójtem współpracowało się nieźle, pomagał przy negocjacjach
    działek prywatnych. Gdy już właściwie wszystko było wiadomo okazało się
    że na jednej z działek żyje małżeństwo staruszków (on głuchoniemy) z
    niepełnosprawnym umysłowo i fizycznie synem mającym koło 50 lat. Żyli z
    jakichś niewielkich rent i pomocy społecznej - bieda piszczała, rodzina
    nie radziła sobie zupełnie. Teoretycznie miano kupić od nich tylko
    niewielką część działki - reszta była niepotrzebna pod inwestycję. Miał
    być tylko wybudowany nowy dojazd do domu. Wykonawca postanowił że
    wspomoże ludzi remontując (a właściwie stawiając od podstaw ich dom) i
    porządkując działkę. Uzgodnił z gminą że będzie to część prac w zamian
    za uciążliwość. Zrobiono więc remont, dom dostosowano dla
    niepełnosprawnych, kupiono nowe wyposażenie, porządny wózek inwalidzki
    etc. Po czym nastąpił zejście na ziemię. Miejscowy Urząd Skarbowy po
    zakończeniu i przekazaniu domu oszacował wartość prac i przekazanego
    sprzętu i nakazała staruszkom zapłacenie ponad 40 tysięcy podatku od
    darowizny. Wystąpiono o umorzenie tego podatku - bez efektu. Wykonawca
    zadeklarował chęć zapłaty tego podatku ale US stwierdził że musi
    zapłacić go obdarowany. Znaleziono na szczęście wyjście: wykonawca
    zrobił w gminie kolejny remont/przebudowę a za to Ośrodek Pomocy
    Społecznej udzielił staruszkom bezzwrotnej zapomogi na spłatę podatku
    jakiego zażądał od nich US. Komentować właściwie nie ma co.

    Zdrówko