    From: Qbab <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: podtrzymanie pompy
    Date: Sun, 23 May 2010 11:32:28 +0200

    W dniu 10-05-23 10:34, Irokez pisze:

    > No to jakiś koszt jest

    > A tego juz nie rozumiem. Chcesz za darmo?
    > Bezpieczeństwo kosztuje.

    chodziło mi głównie o koszt wymiany pomp bo te na 12V mają większe moce
    przy podobnej wydajności (10W zamiast 5W przy wydajności odpowiednio
    3000 i 3500 l/h) a ich cena jest wysoka (ok 250 zł za sztukę).
    Na zabezpieczenie mogę wydać pieniądze ale kupowanie za 500 zł kolejnych
    pomp wydaje mi się mało ekonomiczne wolałbym wykorzystać te co mam.

    > idiotyczne... akumulatory mają policzona ilość cykli a 15min im nie
    > starczy.
    > Jak chcesz z tego pół dnia działać to po takiej przerwie należało by
    > wymienić akumulatory przy takiej elektronice bo do końca swoich dni ich
    > nie naładujesz ponownie.

    No to wystarczy raz na 2-5 dni na tyle czasu by uzupełnić straty.

    > A monitorowanie napięcia sieci to jeszcze mniej może być jak już masz
    > robić uPC i UPS'a.
    > A tu trzeba zakombinować z jakimiś przetwornikami, histerezą i
    > odkłucaniem ze względu na to że woda równo nie spływa.

    e tam spływa bardzo równo - jest tak hydraulika poustawiana żeby płynęło
    najrówniej jak się da bo to zapewnia ciszę :)

    Pozdr