  • Data: 2010-10-21 14:47:59
    Temat: Re: [podstawy] "Powielanie" portów mikrokontrolera
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yakhub pisze:
    > Temat z zakresu "absolutne podstawy". Przepraszam, ale zajmuję się tym
    > czysto hobbystycznie i nie odebrałem właściwie żadnego formalnego
    > wykształcenia w tym zakresie.
    >
    > Jest sobie mikrokontroler z serii MSC430.
    >
    > Do niego podłączony jest wyświetlacz na HD44780, zajmując tym samym 6 z 8
    > wyprowadzeń. Dużo trochę. I trochę mało zostaje.
    >
    > Wymyśliłem sobie, że chciałbym (wykorzystując te same wyprowadzenia, które
    > zajmuje wyświetlacz), podłączyć tam przekaźniki.

    Rozmnażając wejścia, trzeba wziąć pod uwagę specyfikę podłączanych
    urzadzeń. Skoro podłączasz np. wspomniany wyświetlacz, to do linii
    danych możesz podpiąć również układy sterujące przekaźnikami. Wystawiasz
    na nich "na stałe" poziomy przeznaczone dla przekaźników. Natomiast
    wysyłając coś do wyświetlacza, wystawiasz odpowiednie wartości dla niego
    przeznaczone, zapisujesz, po czym wystawiasz z powrotem wartości dla
    przekaźników, które mają na tyle dużą bezwładność, że nie zauważą
    chwilowej zmiany. Oczywiście pod warunkiem, że pomiędzy wysyłaniem
    kolejnych danych na wyświetlacz dasz odpowiednie przerwy.
    Inny popularny sposób rozmnożenia wejść/wyjść to rejestry przesuwne.
    Andrzej
    www.radom.ws