  • 11. Data: 2010-07-31 17:56:36
    Temat: Re: podstawka PLCC32 na DIP (w protelu)
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik identifikator: 20040501 napisał:
    > a nie masz może wymiarów podstawek SMD PLCC32? w protelu są jakieś
    > obudowy scalaków w takich obudowach jak łącze do płytki w tych
    > podstawkach... czy może Ktoś wie czy pady podstawki pokrywają się z
    > padami scalaków w protelu?

    Wymiary podstawki dostępnej w TME:
    http://www.tycoelectronics.com/commerce/DocumentDeli
    very/DDEController?Action=showdoc&DocId=Customer+Dra
    wing%7F822516%7FA%7Fpdf%7FEnglish%7FENG_CD_822516_A.
    pdf

  • 12. Data: 2010-07-31 17:59:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > jak amatorsko można przylutować do płytki taką podstawkę:
    > http://allegro.pl/item1159164085_podstawka_plcc32_sm
    d_plcc_32p_t_1_00_szt.html?

    Pocynować pady, ułożyć podstawkę, dociskać przez otwory?

    Michoo

  • 13. Data: 2010-07-31 22:54:55
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/31/2010 08:51 AM, identifikator: 20040501 wrote:
    > jak amatorsko można przylutować do płytki taką podstawkę:
    > http://allegro.pl/item1159164085_podstawka_plcc32_sm
    d_plcc_32p_t_1_00_szt.html?

    Jeśli nie masz jeszcze wlutowanych elementów przewlekanych, to można w
    prosty sposób przylutować na żelazku. Pocynuj pady, pocynuj lekko
    wyprowadzenia z podstawki, pady dobrze zwilż topnikiem (rozpuszczona
    kalafonia powinna wystarczyć) i podgrzej na żelazku albo płycie
    grzejnej. Ważne żeby płytka leżała płasko i dotykała całą powierzchnią
    do grzałki. W ten sposób możesz też lutować inne elementy smd.

    Jeśli nie masz możliwości płaskiego położenia płytki to chyba tylko
    gorące powietrze. Jeśli nie masz stacji, to przejdź się do dowolnego
    punktu naprawy telefonów i tam poproś żeby dmuchnęli.

    j.

  • 14. Data: 2010-08-01 02:17:11
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/31/2010 06:54 PM, Jacek Radzikowski wrote:
> [...]
    > grzejnej. Ważne żeby płytka leżała płasko i dotykała całą powierzchnią
    > do grzałki. W ten sposób możesz też lutować inne elementy smd.

    W sumie to nie jestem pewien czy nie modyfikowane żelazko będzie miało
    wystarczającą temperaturę. Napisałem o nim, bo skojarzyło mi się że
    kiedyś widziałem płytę grzejną do termotransferu/lutowania smd zrobioną
    (IIRC przez kogoś z pme) z grzałek do żelazek.

    Sprawdź najpierw na kawałku cyny, czy się roztopi.

    j.