  • 11. Data: 2009-05-13 05:46:16
    Temat: Re: podmiana konwertera na antenie.
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 12.05.09 20:45, Wmak pisze:

    > Jeszcze jeden bajkopisarz...
    >
    > Już to wyjaśniliśmy:
    > niezależnie od tego, który konwerter zamontowany centralnie a który z boku
    > czy też oba poza głownym ogniskiem to zawsze patrząc sprzed anteny:
    > PRAWY będzie odbierać HOT BIRDA
    > LEWY będzie odbierać ASTRĘ

    Nie!
    Jeśli "zezowany" satelita jest po prawej od głównego, to wiązka po
    odbiciu będzie z lewej strony głównego konwertera.
    Jeśli po lewej - wiązka po odbiciu będzie z prawej strony konwertera.

    Optyka, zdaje się 7-8 klasa SP.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2009-05-13 07:42:53
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Pete napisał:
    > Optyka, zdaje się 7-8 klasa SP.

    No to mamy solidne podstawy teoretyczne i - jak to w nauce bywa - zdania
    klasyków są podzielone.
    Ja w takim razie ponownie namawiam na eksperyment i odłączenie jednego
    konwertera i sprawdzenie organoleptyczne, co znikło.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 13. Data: 2009-05-13 08:09:08
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > Ja w takim razie ponownie namawiam na eksperyment i odłączenie jednego
    > konwertera i sprawdzenie organoleptyczne, co znikło.

    po co?
    patrząc na antene od tyłu konwerter od hotbirda będzie
    zawsze z lewej, a na astre z prawej.
    różnić się może w zamontowaniu, czyli który na hokeju,
    a który na uchwycie bocznym.

    pawell

  • 14. Data: 2009-05-13 09:15:53
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Pete <n...@n...com> napisał(a):

    > Optyka, zdaje się 7-8 klasa SP.

    Chyba na wagary chodziłeś przez te dwa lata...

    Zajrzyj do linków, które Ekspert Satelitarny Jerzy Pastusiak podał.
    Wiązki zawsze się krzyżują po odbiciu od czaszy, nieważne, który konwerter
    jest w środku a który zezuje.
    Wmak

  • 15. Data: 2009-05-13 15:13:36
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > kierunek główny na Astrę a zez na Hotbirda, podczas gdy lepiej byłoby na
    > odwrót. Okazało się to dopiero po przeprowadzce, gdy stara antena zawisła
    > w nowym miejscu.

    Przecież żeby to zauważyć wystarczy rzut oka na antenę, wcale nie trzeba do
    tego aż przeprowadzki ;-)). Ja niejeden raz widziałem już anteny montowane
    przez "panów monterów", gdzie A jest w głównej wiązce, a HB w bocznym listku
    ;-))).

  • 16. Data: 2009-05-13 15:20:05
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > będzie z lewej strony głównego konwertera.
    > Jeśli po lewej - wiązka po odbiciu będzie z prawej strony konwertera

    Jesteś pewny? Narysuj sobie ten, cokolwiek nieskomplikowany, układ na kartce
    i zobacz że nie masz racji ;-))). Zmieni się jedynie to, że w odpowiednie
    konwertery będą raz na głównym "patyku", a drugim razem na zezie. Natomiast
    ich wzajemne położenie "prawy-lewy" nie zmieni się...

  • 17. Data: 2009-05-13 15:55:34
    Od: crazy <c...@g...pl>

    BearBag pisze:

    > czy konwerter Twin posiada w sobie dwa niezalezne konwertery czy
    > jednak sa jakos od siebie uzaleznione i jeden moze miec wplyw na
    > drugi ?

    Dwa niezalezne. Jednak niektóre elementy są wspólne (jak "anteny" w
    falowodzie). Jak dokładnie chcesz wniknąć które jeszcze to poszukaj
    jakiegoś schematu.

  • 18. Data: 2009-05-13 16:11:31
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Robert_J napisał:
    > Przecież żeby to zauważyć wystarczy rzut oka na antenę, wcale nie trzeba
    > do tego aż przeprowadzki ;-)).

    Niby nie trzeba, ale kiedy monter ustawiał tę antenę, na temat techniki
    satelitarnej nie wiedziałem praktycznie nic, prócz tego, że jest antena
    i tuner. A po przeprowadzce byłem już w stanie samodzielnie rozbudować
    instalację :-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 19. Data: 2009-05-13 16:49:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 13.05.09 17:20, Robert_J pisze:

    > Jesteś pewny?

    Absolutnie :)

    > Narysuj sobie ten, cokolwiek nieskomplikowany, układ na
    > kartce i zobacz że nie masz racji ;-))).

    O ile piw?

    > Zmieni się jedynie to, że w
    > odpowiednie konwertery będą raz na głównym "patyku", a drugim razem na
    > zezie. Natomiast ich wzajemne położenie "prawy-lewy" nie zmieni się...

    Wzajemne tak. Natomiast zezujący może być albo z lewej albo z prawej
    patyka :)

    --
    Pete

  • 20. Data: 2009-05-13 18:03:56
    Od: edukom <e...@w...gmail.com>

    Pete pisze:

    > Absolutnie :)

    > O ile piw?

    > Wzajemne tak. Natomiast zezujący może być albo z lewej albo z prawej
    > patyka :)

    A u mnie tak nie ma :))

    http://edukom.sytes.net/ANTENA.JPG

    G.