  • 1. Data: 2012-02-12 15:17:23
    Temat: plyta ram czy cpu
    Od: Bing <k...@w...pl>

    Witam
    Jest nowa plyta gigabyta G41MT-S2PT z cpu q9550 i ram ddr3 Kingston
    KHX1600C9D3B1/2G i taki zestaw nie startuje, włącza sie wiatrak ale nic
    nie piszczy i czarny ekran. Plyta nowa wiec nie mam pojecia czy sprawna,
    pamieci działały w innej płycie i powinny być sprawne. CPU wydaje sie
    sprawny w podlej starej płycie Asrock ale w bios pokazuje 125C dla CPU,
    troche duza ta temperatura i nieprawdziwa, być moze dlatego ze bios tej
    plyty nie obsluguje tego cpu ale może jest wlasnie uszkodzony ????
    Ram nie moge sprawdzic na asrocku bo obsluguje tylko ddr1 i ddr2.
    Ktory z elemetnow jest uszkodzony ??
    Wszystko testowane na tym samym zasilaczu.

    Pozdrawiam
    Bing

  • 2. Data: 2012-02-12 15:43:33
    Temat: Re: plyta ram czy cpu
    Od: Randall_Memphis <g...@n...oleg.es>

    W dniu 2012-02-12 16:17, Bing pisze:
> [...]
    > Ram nie moge sprawdzic na asrocku bo obsluguje tylko ddr1 i ddr2.
    > Ktory z elemetnow jest uszkodzony ??
    > Wszystko testowane na tym samym zasilaczu.

    Uszkodzony najczęściej jest użytkownik :)
    Prawdopodobnie BIOS nie wspiera procesora, upgrade by był potrzebny, lub
    płyta nie wspiera CPU o TPD>120W

  • 3. Data: 2012-02-12 15:57:36
    Od: Bing <k...@w...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 16:43:33 +0100, Randall_Memphis wrote:

    > Uszkodzony najczęściej jest użytkownik :) Prawdopodobnie BIOS nie
    > wspiera procesora, upgrade by był potrzebny, lub płyta nie wspiera CPU o
    tez o tym pomyslalem ale ze strony producenta wynika ze obsluguje od
    biosu FA, a jest to bios First Release

  • 4. Data: 2012-02-13 09:52:23
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    Bing wrote:

> [...]
    > Ram nie moge sprawdzic na asrocku bo obsluguje tylko ddr1 i ddr2.
    > Ktory z elemetnow jest uszkodzony ??
    > Wszystko testowane na tym samym zasilaczu.

    Nie zaszkodzi zajrzeć do instrukcji i przeczytać o rozmieszczeniu modułów
    RAM w zależności od ilości.
    Mi osobiście płyta zachowywała się podobnie przy złym obsadzeniu.

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 5. Data: 2012-02-13 12:07:53
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 13.2.2012, wozniak grzegorz napisał(a):

    > Nie zaszkodzi zajrzeć do instrukcji i przeczytać o rozmieszczeniu modułów
    > RAM w zależności od ilości.

    Ta MB ma tylko 2 gniazda na RAM i nie ma znaczenia jak będą obsadzone.

    > Mi osobiście płyta zachowywała się podobnie przy złym obsadzeniu.

    Bywa.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 6. Data: 2012-02-13 12:15:41
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 12.2.2012, Bing napisał(a):

    > tez o tym pomyslalem ale ze strony producenta wynika ze obsluguje od
    > biosu FA, a jest to bios First Release

    FA? Jesteś pewien, że to rev.1.1? (tak tylko pytam ;D)
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 7. Data: 2012-02-13 12:20:13
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 12.2.2012, Bing napisał(a):

    > Jest nowa plyta gigabyta G41MT-S2PT z cpu q9550 i ram ddr3 Kingston
    > KHX1600C9D3B1/2G i taki zestaw nie startuje, włącza sie wiatrak ale nic
    > nie piszczy i czarny ekran. Plyta nowa wiec nie mam pojecia czy sprawna,

    Jeśli nie jesteś pewien MB, to wyciągnij z niej RAM i zobacz czy POST
    "zawyje", że jej brak. Jeśli brak odzewu to masz winowajcę.

> [...]
    > troche duza ta temperatura i nieprawdziwa, być moze dlatego ze bios tej
    > plyty nie obsluguje tego cpu ale może jest wlasnie uszkodzony ????

    IMO CPU jest OK i to MB pokazuje bzdury.

    > Ram nie moge sprawdzic na asrocku bo obsluguje tylko ddr1 i ddr2.
    > Ktory z elemetnow jest uszkodzony ??

    IMO płyta.

    > Wszystko testowane na tym samym zasilaczu.

    No tu też różnie bywa, ale zakładam, że wiesz co robisz. ;D
    --
    _____ __________________________

  • 8. Data: 2012-02-13 17:07:53
    Od: Bing <k...@w...pl>

    On Mon, 13 Feb 2012 12:20:13 +0000, Michal Lukasik wrote:

    > Dnia 12.2.2012, Bing napisał(a):
    >

    > Jeśli nie jesteś pewien MB, to wyciągnij z niej RAM i zobacz czy POST
    > "zawyje", że jej brak. Jeśli brak odzewu to masz winowajcę.

    jest cisza, zachowanie jest takie samo jak z ram jak i bez

    > IMO płyta.
    i tu masz racje bo
    - dziś dostałem inna kość ddr3 i jest tak samo.
    - zmieniłem cpu na jakiegoś E2200 i jest tak samo
    - mój q9550 i ramy działają w innej maszynie
    Pozostałby tylko zasilacz ale ten znowu działał z płyta Asrock,
    natomiast sprawna płyta powinna coś zabrzęczeć, brzęczek również sprawny.
    Trudno nowa płytę trzeba odnieść do sklepu. dzięki za pomoc.