  • Data: 2011-05-27 00:38:07
    Temat: Re: plych do chlodnicy Honda
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > Przykro mi, ale sam się nie znasz.
    > Im więcej sobie tego glikolu lejesz, tym o gorszych właściwościach masz
    > płyn chłodzący, bo glikol ma mniejsze ciepło właściwe niż woda, przez co
    > gorzej chłodzi, w dodatku sam glikol zamarznie już w -12C.
    >
    > I woda w glikolu nie jest bo jak napisałeś "Woda jest dobra bo tania",
    > tylko dlatego że woda chroni tu przed zamarzaniem i podnosząc ciepło
    > właściwe poprawia odprowadzanie ciepła z silnika.
    >
    > Wysoka temperatura wrzenia samego glikolu też nie w każdych warunkach
    > jest zaletą - wrzenie płynu i wypuszczanie pary przez zawór
> [...]
    Ciepło ale nie gorąco. Przekaż swoją\wiedzę specjalistom od silników w firmie
    Mercedes. Jest taki jeden silnik co zrobili. Oczywiście oznaczenia ani
    podstawy prawnej nie znam. Mocno wysilony jest.Znaczy się duzo kilowatów z
    litra. Jak mu wymienić oryginalny płyn na taki 50 na 50 to sie gzreje. jak
    wlać wody jest jeszcze gorzej. Niejeden mechanik poszedł w tym kierunku.
    Oryginalny płyn drogi. A mieszanka 90 glikolu i 10 wody odpowiada oryginalnemu
    płynowi. Przeanalizuj jeszcze raz, napisz nowy doktorat i podziel się
    spostrzeżeniami. Jeżdzę na płynie 90 glikol 10 woda. Z wyjątkiem jednej
    pozytywnej cechy nie widzę żadnych cech negatywnych.