  • 1. Data: 2013-09-21 09:06:40
    Temat: pluskwa lokalizacyjna?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Taki mi pomysł chodzi po głowie -
    wziąć jakiś stary, nieużywany telefon, wsadzić do niego kartę PnK RWK
    (5zł na rok), podpiąć kabelek i ładowarkę samochodową i zamontować w
    aucie dobrze schowane gdzieś pod tapicerką.
    Czy Play ma usługę lokalizacyjną typu "gdzie jest dziecko"?
    Ew. inny wariant?
    Albo - czy przy zgłoszeniu policji kradzieży takieto auta, będzie im się
    chciało (i to szybko!) zażądać od operatora lokalizacji aparatu?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-09-21 09:32:30
    Temat: Re: pluskwa lokalizacyjna?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Albo - czy przy zgłoszeniu policji kradzieży takieto auta, będzie im się
    > chciało (i to szybko!) zażądać od operatora lokalizacji aparatu?

    To drugie jest wykonalne.

  • 3. Data: 2013-09-21 09:48:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2013 09:06:40 +0200, sqlwiel napisał(a):
> [...]
    > Albo - czy przy zgłoszeniu policji kradzieży takieto auta, będzie im się
    > chciało (i to szybko!) zażądać od operatora lokalizacji aparatu?

    Jak nie bedzie, to zazadasz odszkodowania za strate poniesiona w
    wyniku nieuzasadnionej zwloki w dzialaniach.
    I IMO - w Strasburgu wygrasz :-)

    W t-mobile chyba to tez mozliwe (wlaczyc RWK, wylaczyc) ale juz nie w
    taryfie fri.

    J.

  • 4. Data: 2013-09-21 10:12:13
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "sqlwiel" napisał:

    > wziąć jakiś stary, nieużywany telefon, wsadzić do niego kartę PnK RWK (5zł
    > na rok),

    Ne ne, pane Havranek, za "rybaka" na rok to se ne da.

    > podpiąć kabelek i ładowarkę samochodową i zamontować w aucie dobrze
    > schowane gdzieś pod tapicerką.
    > Czy Play ma usługę lokalizacyjną typu "gdzie jest dziecko"?

    http://www.play.pl/uslugi/bezpieczna-rodzina/#
    Płatne 2 dychy miesięcznie, ale ponoć można potestować przez miesiąc za
    darmo (sprawdzić, gdzie jest haczyk).

    > Ew. inny wariant?
    > Albo - czy przy zgłoszeniu policji kradzieży takieto auta, będzie im się
    > chciało (i to szybko!) zażądać od operatora lokalizacji aparatu?

    Wg tego, co obiecują, sam przy zgłoszeniu kradzieży podasz policji
    lokalizację niemal na tacy, w zależności od tego, czy telefon jest
    wyposażony w GPS. BTW lokalozacja LBS (cokolwiek to oznacza) nie jest
    dostępna w sieci Play, co poniekąd tłumaczyłoby problemy kolegi Trybuna
    Ludu.

    JoteR

  • 5. Data: 2013-09-21 11:08:59
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-21 10:12, JoteR pisze:

> [...]
    > wyposażony w GPS. BTW lokalozacja LBS (cokolwiek to oznacza) nie jest
    > dostępna w sieci Play, co poniekąd tłumaczyłoby problemy kolegi Trybuna

    Sugerujesz, że fałszywe podłożenia bomby należy zgłaszać z telefonów z
    darmowym starterem Play?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-09-21 14:32:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-21 09:32, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > To drugie jest wykonalne.

    Szkoda kasy jeśli masz liczyć tylko na policję.
    Jak złodziej samochodem wyjedzie do innego miasta są bezsilni,
    poza przypadkami kiedy to auto należy do jakiegoś ważnego polityka.
    Jako przykład masz człowieka któremu ukradli motor a po jakimś
    czasie znalazł go na allegro, zamiast załatwić to samemu poszedł
    to zgłosić na policję. Jak policja dojechała po kilku dniach do
    pasera to motor już był u nowego nabywcy z zagranicy.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-09-22 13:31:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Sep 2013 09:06:40 +0200, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    wrote:
> [...]
    > (5zł na rok), podpiąć kabelek i ładowarkę samochodową i zamontować
    > aucie dobrze schowane gdzieś pod tapicerką.

    Ale po co tak kombinować. Sa dostępne niedrogie lokalizatory gps na
    kartę sim. Lokalizator odpytujesz smsem albo przez www korzystajac z
    dowolnego darmowego serwisu do lokalizacji np. trakergps.pl. Masz
    dokładność jaką daje gps bez angażowania w to "sluzb". Jak masz stary
    telefon z Androidem to możesz go użyć jako taki lokalizator.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2013-09-22 15:48:45
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-22 13:31, Marek pisze:

> [...]
    > dokładność jaką daje gps bez angażowania w to "sluzb". Jak masz stary
    > telefon z Androidem to możesz go użyć jako taki lokalizator.

    Owszem, ale...
    1) Wartość rynkowa starego telefonu, bez GPS = ~30zł. Takiego z GPS-em -
    hmm? Nie wiem. Nie chce mi się kopać po Alle i filtrować kradzione. Na
    dx.com GPS-tracker, to ~160zł. Owszem, tyle kosztuje na miesiąc
    ogrodzony niestrzeżony parking w mieście :) Ale ja szukam
    "biedasolution". :)
    2) Antena GPS musi "widzieć niebo" (?), więc trochę trudno to schować i
    cały projekt się komplikuje.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-09-22 18:21:37
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "sqlwiel" napisał:

    > Sugerujesz, że fałszywe podłożenia bomby należy zgłaszać z telefonów
    > z darmowym starterem Play?

    Prawdziwe też, a nawet tym bardziej ;->

    JoteR

  • 10. Data: 2013-09-22 18:55:40
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-22 18:21, JoteR pisze:

    > Prawdziwe też, a nawet tym bardziej ;->
    >
    > JoteR

    Zgłaszanie prawdziwych nie jest karalne, więc można nawet się
    przedstawić. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.