eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmplay - zrywanie polaczen dokladnie co 20 minutRe: play - zrywanie polaczen dokladnie co 20 minut
  • Data: 2009-07-31 21:40:27
    Temat: Re: play - zrywanie polaczen dokladnie co 20 minut
    Od: Mermi <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    PWK pisze:
    > Tak. Co prawda nie używam Play Online, jednak we Freshu (pomjając kosmiczne
    > ceny i taryfikację za transmisję danych) jest tak, że
    > mimo tego, że połączenie jest nawiązane, to sieć sama kończy sesję co jakiś
    > czas. Mi w maju br. zdarzało się (Poznań i okolice), że co 5 minut było
    > zakończenie sesji. Nie ważne, czy 3,5G, czy EDGE. Ta sama stacja, zasięg
    > full, sesja zamknięta (oczywiscie używany program potrzebował netu cały czas
    > i wymuszał połączenie).
    > Co to daje operatorowi? Kasiore. Dla przykładu. jesli odpale takie Gadu
    > Gadu, które wysyła i pobiera kilka KB na godzinę, a nawet na dzień (jak się
    > nie "gada"), to w takim Plusie, czy Orange sesja trzymana jest cały czas,
    > czyli do połnocy (o ile kojarze o północy zamykają sami sesje i taryfikują).
    > Nawet handovery 2G / 3G i odwrotnie nie zamykają u nich sesji. Zatem jesli
    > Play wymusza koniec sesji, jednostką taryfikacyjną jest 100 KB, a my w tych
    > 5 minutach wysłaliśmy i odebraliślmy 5 KB, to dla Playa czysty zysk. Jesli
    > na godzinę zamknie nam sesje 12 razy (licze co 5 minut), to mamy naliczanie
    > 12 x 100 KB, więc płacimy 12 x 0,12 = 1,44 lub z pakietu spada nam 1,2 MB.
    > Dlatego ja nie uzywam Fresha do transmisji danych. No chyba, ze zaczną
    > taryfikować co 1 KB (chociaż potwierdzanie łączenia z netem co 5 min jest
    > upierdliwe), albo będą 3 mać sesję jak należy.

    Ja ledwie po 3 dniach od przeniesienia numeru z plusa zostałem zmuszony
    przestać korzystać z netu we freshu. To co play odwala to zakrawa na
    złodziejstwo. Niby biling na play24 pokazuje, że było jedno całodniowe
    połączenie z netem (korzystałem z Nokia Messaging, które utrzymuje
    aktywne połączenie ale dane lecą tylko gdy przychodzi nowy mail) i
    wykorzystałem 180KB, a z mojego konta poleciało 4600KB !!!!! Czyli
    musiało 45 razy rozłączyć. Biorąc pod uwagę, że połączenie trwało od 9
    do północy, wychodzi, że rozłączało mniej więcej co pół godziny. Ćwoki
    rozpatrują moją reklamację już 10 dni. Pierwszą, którą złożyłem dzień
    wcześniej rozpatrzyli po 4 dniach i zwrócili 2zł oraz 500KB danych...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 01.08.09 07:40 PWK

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: