  • 11. Data: 2012-07-31 16:20:19
    Temat: Re: p?atne autostrady... A1 do gda?ska
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-07-30 22:10, Marek Dyjor pisze:

    >Skoro autostrada funkcjonuje na takich warunkach i nie plajtuje to
    >taka musi być popyt. Więc jak na Polskie warunki ludzi stać na takie
    >opłaty.
    >Zreformuj co Ci się wydaje! Wróć do żywych!

    No, akurat z tym nei plajtowaniem to temat na dluzsza opowiesc. Z
    chetnymi troche tez.
    A czesto bywa tak ze alternatywa jest ponizej krajowej przecietnej, i
    to nawet w koncesji zagwarantowane jest ..

    J.

  • 12. Data: 2012-07-31 20:26:49
    Temat: Re: płatne autostrady... A1 do gdańska
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-07-31 09:32, zho pisze:
> [...]

    będziesz jeździł więcej niż kilka tysięcy rocznie to zmienisz zdanie...
    akurat A1 jest bardzo droga - 2x droższa niż A4 Wrocław-Gliwice. Ja A4
    jednak wybieram bo latam 180km/h, pracownika wozem drabiniastym
    autostradą wysyłam rzadko - bo czas przejazdu równoległą 94 ma podobny,
    a taniej...

    > Dowiesza jeszcze pare fotoradarow to do kosztu przejazdu normalna droga
    > trzeba bedzie doliczyc jeszcze okresowe sprawdzenie umiejetnosci na
    > ponownym egzaminie.

    przy bramkach na A1 są, zawsze mogą po drodze dorzucić jakieś
    ograniczenie i FR :)

    Lukasz

  • 13. Data: 2012-07-31 20:36:50
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-07-31 11:45, glang pisze:

    > chyba nie liczą stania na bramkach :)

    na A1
    ????

  • 14. Data: 2012-07-31 20:57:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F wrote:

    > No, akurat z tym nei plajtowaniem to temat na dluzsza opowiesc. Z
    > chetnymi troche tez.
    > A czesto bywa tak ze alternatywa jest ponizej krajowej przecietnej, i
    > to nawet w koncesji zagwarantowane jest ..

    dokłądnie w Chorwacji podczas budowy autostrad równowległę remontowano
    alternatywne drogi..

    u nas niestety tak sie nie robi.

    W sumie lekko są zawyżone ale już opłata za bryczkę z przyczepą taka jak za
    tira jest kompletnie chora.

    zrowumiałbym 50 złotych ale nie 70zł.

  • 15. Data: 2012-08-01 00:31:33
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-07-31 20:26, dddddd pisze:

> [...]
    > jednak wybieram bo latam 180km/h, pracownika wozem drabiniastym
    > autostradą wysyłam rzadko - bo czas przejazdu równoległą 94 ma podobny,

    Ho, ho, ho - z daleka czuć światowego profesjonalistę ;P
    Ale nie bój - od października rusza odcinkowy pomiar prędkości na A1
    (fotka za i przed bramkami) - będziesz jeździł grzecznie miejscami max
    150 km/h, jak ci się na koncie pojawi kilkanaście punktów.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2012-08-01 00:51:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 31 Jul 2012 16:13:51 +0200, ojciecc wrote:

    > Skoro autostrada funkcjonuje na takich warunkach i nie plajtuje to taka
    > musi być popyt.

    Coś pamiętam że przynajmniej niektórzy (nie wiem jak akurat A1) operatorzy
    autostrad mają popty gwarantowany przez państwo.
    To znaczy gdyby samochody pojechały drogami alternatywnymi, to państwo i
    tak operatorowi wyrówna, więc jemu dynda czy ktoś jeździ czy nie jeździ.

  • 17. Data: 2012-08-01 00:58:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 30 Jul 2012 22:01:36 +0200, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    >
    > Patrzę na cennik i top jest kompletnie kretyńska kalkulacja...
    >
    > za motor osobówkę czy furgonetkę zapłącisz 29.90 ale już jak jedziesz z

    Wystarczy też mieć którąkolwiek os bliźniaczą i też płacisz 70zł.

    Gdzieś czytałem że polskie autostrady są najdroższe w całej Europie za
    kilometr (nie licząc jakis tam specjalnych odcinków typu płatne mosty).

  • 18. Data: 2012-08-01 05:30:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Gdzieś czytałem że polskie autostrady są najdroższe w całej Europie za
    > kilometr (nie licząc jakis tam specjalnych odcinków typu płatne

    w przeliczeni do średnich zarobków...

  • 19. Data: 2012-08-01 07:20:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-07-30 22:01, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    >
    > Co za kurestwo...
    >

    > pomijajac ze za motor to sie chyab powinno mniej płacić niż za osobowego.

    Ktoś założył, że jak masz bliźniaka albo przyczepkę to robisz
    to zarobkowo. Czyli wrzucisz w koszty. Stać cię.

    To tak samo jaka jest różnica w oprocentowaniu kredytów gdy
    bierzesz hipoteczny na cele mieszkaniowe, czy inwestycyjny
    na firmę. Tam rata kredytu przy takiej samej kwocie i okresie
    spłaty może być kilka razy wyższa.

    To chyba wyjaśnia to kurestwo.

    --
    www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 20. Data: 2012-08-01 08:12:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 20:57:23 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > dokłądnie w Chorwacji podczas budowy autostrad równowległę remontowano
    > alternatywne drogi..

    Podczas budowy, czy po wybudowaniu autostrady utrudniono ruch na trasach
    alternatywnych ? :-)

    > u nas niestety tak sie nie robi.

    No, remonty sie robi. Ulepszenia nie. Chyba ze ulepszenie przez
    "uspokojenie ruchu" :-)

    > W sumie lekko są zawyżone ale już opłata za bryczkę z przyczepą taka jak za
    > tira jest kompletnie chora.
    > zrowumiałbym 50 złotych ale nie 70zł.

    A moze tak ma byc ? Jedzie taki delikwent 70km/h, tirom utrudnia, tiry go
    wyprzedzaja, osobowkom utrudniaja ... a niech sp* na alternatywna droge :-)

    J.