  • 1. Data: 2009-10-09 05:33:34
    Temat: platforma tp sa
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    tu przynajmniej potrafią zaplanować.

    [...]
    Opłacalność usługi telewizyjnej dla TP (w modelu stand alone) nie jest
    najważniejsza, bo głównym efektem jej wprowadzenia ma być utrzymanie
    dotychczasowej bazy klientów i sprzedaż jak największej liczby tzw. bundli.

    Problemem dla rozwoju usług IPTV nadal pozostaje mały zasięg łączy o
    odpowiedniej przepływności - dla IPTV TP potrzebuje łącza 6 Mbit/s, ale
    są to wymagania dla sygnału w standardowej rozdzielczości oraz bez
    usługi PVR. Dostępność IPTV wzrośnie w sieci TP do 2012 r. do poziomu
    45% z 35% w 2009 r. Alternatywą dla IPTV ma być obecnie własna oferta
    satelitarna, już bez korzystania z pakietów i promocji Cyfry Plus. Z
    Cyfrą TP zamierza współpracować tylko przy tzw. contencie sportowym.

    Z nowości w ofercie IPTV w przyszłym roku pojawią się pierwsze kanały HD
    oraz usługa PVR. Zaawansowane testy tych rozwiązań są już prowadzone -
    największym problemem są oczywiście przepływności łączy. TP jeszcze w
    tym roku odblokuje w swoich dekoderach obsługę technologii DVB-T, co
    pozwoli klientom TP na testy naziemnej telewizji cyfrowej.

    W kuluarach przedstawiciele TP przyznawali także, że w niedalekiej
    przyszłości niezbędne będzie "przyspieszenie" neostrady, aby
    przynajmniej w niewielkim stopniu dorównać konkurentom - zapewne za
    kilkanaście miesięcy standardem może stać się łącze 6 Mbit/s. Obecnie
    nadal bardzo duży procent bazy użytkowników neostrady korzysta z łącza
    0.5 Mbits/s.
    [...]

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 2. Data: 2009-10-09 05:48:33
    Temat: Re: platforma tp sa
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

> [...]
    > miesięcy standardem może stać się łącze 6 Mbit/s. Obecnie nadal bardzo
    > duży procent bazy użytkowników neostrady korzysta z łącza 0.5 Mbits/s.
    Ciekawe, jak to zrobią? :D
    Łącza (lokalne) nie są dostosowane do takich szybkości. Ja mam jakieś 800
    metrów do centrali i 6 Mb nie działa przwidłowo. 4 Mb może jeszcze być.
    A chcą 6 Mb wszędzie?
    Oj się zdziwię.
    Jeśli nawet, to cena będzie jak zwykle zaporowa dla przeciętnego
    użytkownika.

  • 3. Data: 2009-10-09 05:56:55
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    zeeltom pisze:
> [...]
    > A chcą 6 Mb wszędzie?
    > Oj się zdziwię.
    > Jeśli nawet, to cena będzie jak zwykle zaporowa dla przeciętnego

    do tej pory nie rozumiałem po co im ta telewizja.
    teraz widać, albo przebudowuje się łącza pod większe
    prędkości albo dokłada usługi.
    szkoda, lepiej jakby poszli w to pierwsze, bo jest dużo miejsc
    gdzie net można tylko od nich.

  • 4. Data: 2009-10-09 06:43:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    >Alternatywą dla IPTV ma być obecnie własna oferta satelitarna, już bez
    >korzystania z pakietów i promocji Cyfry Plus.

    Już działa.

    >Z Cyfrą TP zamierza współpracować tylko przy tzw. contencie sportowym.

    Mam nadzieję że Canal+ będzie w końcu można zamówić.
    Wtedy nie będę zmuszony do korzystania z usług Cyfry+ w żadnym zakresie.

> [...]
    > roku odblokuje w swoich dekoderach obsługę technologii DVB-T, co pozwoli
    > klientom TP na testy naziemnej telewizji cyfrowej.

    Odblokuje, to znaczy tuner dvb-t jest?
    Bardzo dobra informacja, znaczy będę miał trzy tunery z dvb-t w chacie (z
    tego dwa działające na codzień).

  • 5. Data: 2009-10-09 07:15:18
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Odblokuje, to znaczy tuner dvb-t jest?
    > Bardzo dobra informacja, znaczy będę miał trzy tunery z dvb-t w chacie
    > (z tego dwa działające na codzień).

    to dobrze, chyba mało kto o tym wiedział, w wielu może z tego skorzystać.

  • 6. Data: 2009-10-09 08:05:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > to dobrze, chyba mało kto o tym wiedział, w wielu może z tego skorzystać.

    Dokładnie, nawet jeśli sama telewizja by tp jest nic nie warta (w kanale
    podstawowym) albo droga (w innych) to sam fakt użyczenia darmowego
    stacjonarnego tunera dvb-t jest jak najbardziej pozytywny.
    Opóźni o kilka lat konieczność zakupu nowego tv, może do tego czasu oledy
    się upowszechnią. ;-)

  • 7. Data: 2009-10-09 08:08:31
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    Cavallino pisze:
    > Mam nadzieję że Canal+ będzie w końcu można zamówić.
    > Wtedy nie będę zmuszony do korzystania z usług Cyfry+ w żadnym zakresie.

    A o Multipakiecie słyszałeś? Przecież nie jest częścią (pakietem) Cyfry+.

    --
    maciek

  • 8. Data: 2009-10-09 08:17:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MF[PL]" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A o Multipakiecie słyszałeś? Przecież nie jest częścią (pakietem) Cyfry+.

    Oczywiście, nawet korzystam czasami.
    Ale jest droższy niż normalna oferta Canal+ (o 25% czyli sporo), poza tym
    posiadanie dwóch kart z różnymi pakietami kanałów jest niewygodne, zwłaszcza
    gdy chcesz zaplanować z nich nagrania.
    Nie mam ochoty kupować drugiego czytnika w tym celu, więc optymalne byłby
    dla mnie Canal+, w cenie takiej jak opcja dodatkowa i na karcie tp sa.

  • 9. Data: 2009-10-09 09:05:03
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > Nie mam ochoty kupować drugiego czytnika w tym celu, więc optymalne
    > byłby dla mnie Canal+, w cenie takiej jak opcja dodatkowa i na karcie tp

    Kosztuje tyle samo czyli 30,00 na mies. No o 10 gr więcej :)

  • 10. Data: 2009-10-09 09:16:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Kosztuje tyle samo czyli 30,00 na mies.

    Od kiedy?
    Bo jeszcze w czerwcu płaciłem 39 zł za miesiąc vs 29 zł jako opcja
    dodatkowa.

    No o 10 gr więcej :)