  • 1. Data: 2011-11-11 17:53:46
    Temat: pisanie kompilatora c
    Od: " fir" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    [pisze sobie wlasny kompilator - na razie asembler
    (latwe ale troche mi sie nie chce bo gierki sa bardziej
    widowiskowe w pisaniu i nie wiem czy po pierwszych kotach za
    ploty nie wroce do gierek ) zakladam ze generacje wlasnego
    kodu da sie zrobic i ze wiem jak, linkowanie wywolan do dllek
    tez i ze mw wiem jak, ale niepokoi mnie troche ze nie wiem
    kompletnie jak 'zlinkowac' biblioteki statyczne typu stdlib
    czy w jaki inny sposob to podlaczyc - nie mam pojecia jak
    kompilatory to robia ...
    ktos zna jakies info? czyzby wycinaly funkcje z postaci
    binarnej i wklejaly sobie do binarki?
    czy jakbym napisal kompilator to moge uzyc dorzucic
    czyjes biblioteki std c, czy tez musialbym sobie to sam
    jakos napisac? (i jak to sie pisze jak napisac fopen albo
    malloc czy fgetc? przy pomocy winapi?)

  • 2. Data: 2011-11-13 23:55:56
    Temat: Re: pisanie kompilatora c
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > nie wiem kompletnie jak 'zlinkowac' biblioteki statyczne typu stdlib
    > czy w jaki inny sposob to podlaczyc - nie mam pojecia jak
    > kompilatory to robia ...

    może ogranicz się najpierw do samego kompilatora, a linkera użyj któregoś
    standardowego.

    > (i jak to sie pisze jak napisac fopen albo malloc czy fgetc? przy pomocy
    > winapi?)

    jeśli pod windowsem, to tak.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2011-11-15 06:57:24
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Wiktor S. <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał(a):

    > może ogranicz się najpierw do samego kompilatora, a linkera użyj któregoś
    > standardowego.

    > jeśli pod windowsem, to tak.

    uzycie standardowego linkera raczej nie rozwiaze
    problemu z tym jak zrobic importy z stdlib

    troche sie wogole rozproszylem i popykalem 2dni
    w starego quake2 co mnie z kolei rozdraznilo
    (w sumie dosyc przygnebiajaca gra bo jest tam
    jakos pusto)

    wzialem sie pozniej z lekka za ew pomyslenie
    cos o gierkach i widze ze (jak mw wspominalem)
    pisanie kompilatora jest prostsze niz pisanie
    gierek (bo dokladnie wiadomo co trzeba robic)
    a z gierkami jest zupelnie inaczej, trzeba
    w jakis sposob odnalezc jakis dobry pomysl :/

    chwilowo jestem troche rozproszony i nie wiem czym
    sie zajme - wypadaloby doczytac moze jeszcze o import
    table