-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Jacek <k...@a...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszeństwo umowne
Date: Sat, 10 Oct 2015 23:05:34 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 31
Message-ID: <mvbuit$qbc$1@node2.news.atman.pl>
References: <X...@l...net>
NNTP-Posting-Host: host9317925075.interoswiecim.static.3s.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1444511133 26988 93.179.250.75 (10 Oct 2015 21:05:33
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Oct 2015 21:05:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.3.0
In-Reply-To: <X...@l...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570046
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-10-10 o 09:30, PiteR pisze:
> Ponieważ w pewnym niewielkim mieście (kiedyś wielkich Niemiec) władza
> stawiająca znaki ma zryty beret, tak się utarło wsród tubylców, że dla
> wygody i płynności ruchu długie ulice osiedlowe mają pierwszeństwo
> przed gałązkami ignorując zasadę ten z prawej ma pierwszeństwo.
>
> Niestety coraz częściej młodzi kierowcy po kursie, z głowa pełną
> przepisów lub zamiejscowi chcą respektować ogólne zasady ruchu i można
> się stuknąć.
>
> Czy macie też w swoich miastach podobną sytuację i jak walczyć z władzą
> która chce spowalniać, segmentować potok samochodów, jakaś inicjatywa
> obywatelska o ustawienie znaków, malowanie w nocy trójkątów? ;)
U mnie postawili "strefę zamieszkania" i zlikwidowali znaki na
skrzyżowaniach, tak więc pierwszeństwo ma ten z prawej.
W myśl zasady, którą sformułował Kopernik, że "pieniądz gorszy wypiera
pieniądz lepszy" mamy to samo w ruchu drogowym. Było dobrze, to trzeba
popsuć. Waadza ma dupochron w postaci "strefy zamieszkania", a kierowcy
są lekko zdziwieni, że mało ruchliwa gałązka z prawej ma pierwszeństwo
przed ulicą główną, gdzie ruch całkiem spory.
Jak dla mnie to tego typu skrzyżowania nadają się dobrze dla posiadaczy
starych gratów chcących wymienić parę blach na koszt czyjejś polisy.
Jedyny plus, to mniejsza liczba znaków, których IMO mamy o wiele za dużo.
Pisałem tu kiedyś, że policzyłem znaki na odcinku 25 km między jednym
miastem, a drugim i wyszło mi, że mamy średnio jeden znak co 45 metrów.
Jadąc średnio 40 km/h powinniśmy zakodować co 4 sekundy jeden znak.
Trochę tego dużo zważywszy, że kierowca oprócz oglądania znaków powinien
jeszcze uważać na innych, na to gdzie jedzie, na dziury itp.
Jacek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.10.15 00:52 Tomasz Pyra
- 11.10.15 00:57 Zenek Kapelinder
- 11.10.15 16:22 Jacek
- 11.10.15 22:11 Dykus
- 11.10.15 22:29 Shrek
- 12.10.15 11:44 J.F.
- 12.10.15 16:30 r...@k...pl
- 12.10.15 23:14 PiteR
- 13.10.15 01:12 Zenek Kapelinder
- 16.10.15 13:16 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo