  • 1. Data: 2011-05-11 22:20:43
    Temat: peugeot partner 1.1 zawieszenie z czym zgodne?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    będe musiał naprawiać zawieszenie przednie w peugeocie partnerze 1996
    poj 1.1 MAło znany model. W warsztacie zaśpiewali 1500zł - cena chyba
    miała odstraszyć. Tak wiec robota spada na mnie, a ja nie umiem niczego
    znaleźć na temat tego modelu. tzn wszystko co znajduje dotyczy modeli z
    silnikami od 1.4 w górę.
    Podejrzewam ze wspomniany partner ma zawieszenie przednie zgodne z
    jakimś innym saxo czy 205, ale nie wiem czy i jakim. czy mozecie mi
    pomóc? Wolałbym przed zejściem w czeluście kanału wiedzieć z czym mi sie
    przyjdzie zmierzyć.

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-05-11 22:24:54
    Temat: Re: peugeot partner 1.1 zawieszenie z czym zgodne?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 11 May 2011 22:20:43 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > miała odstraszyć. Tak wiec robota spada na mnie, a ja nie umiem niczego
    > znaleźć na temat tego modelu. tzn wszystko co znajduje dotyczy modeli z

    Jak dla mnie jest identyczne dla wszystkich modeli, tylko hamulce były inne
    i co najwyżej stabilizator.
    Części masz takie same do Berlingo, Partnera i Xsary Picasso.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-05-11 22:28:59
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakimś innym saxo czy 205, ale nie wiem czy i jakim. czy mozecie mi
    > pomóc? Wolałbym przed zejściem w czeluście kanału wiedzieć z czym mi sie

    pierwsze słysze, ale może krótko żyje
    dany model auta ma raczej ustandaryzowane zawieszenie do wiekszości
    silników.
    moze być delikatna rozbierzność miedzy benzyniakami a dieslami z racji
    róznicy mas obu konstrukcji.
    pozatym sprawdź na allegro, czy część której szukasz nie jest jednego typu
    dla jakieś grupy silników.

    Jacek

  • 4. Data: 2011-05-11 22:34:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-11 22:20, ToMasz pisze:
> [...]
    > miała odstraszyć. Tak wiec robota spada na mnie, a ja nie umiem niczego
    > znaleźć na temat tego modelu. tzn wszystko co znajduje dotyczy modeli z

    Jakie elementy tego zawieszenia?

    Katalog KYB mówi że amortyzatory są takie same dla wszystkich wersji
    silnikowych Partnera i 206.

    Sprężyny Eibach są takie same we wszystkich wersjach silnikowych, ale
    już Magnum Technology ma inne sprężyny w mocniejszych wersjach (czyli
    różnice zapewne są kosmetyczne i pasować będą wszystkie, tylko te z
    mocniejszych wersji będą pewnie twardsze, bo przystosowane do większej
    ładowności).

    Wahacze są takie same we wszystkich wersjach Partnera i takie same jak w
    Xsarze Picasso.

    Generalnie wejdź sobie na stronę sklep.intercars.com.pl i tam znajdziesz
    wszystkie informacje, bo w sumie nie wiadomo co masz na myśli mówiąc
    "naprawić zawieszenie".

  • 5. Data: 2011-05-12 10:45:37
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]
    >
    > będe musiał naprawiać zawieszenie przednie w peugeocie partnerze 1996
    > poj 1.1 MAło znany model. W warsztacie zaśpiewali 1500zł - cena chyba

    ale co do naprawy w tym zawieszeniu i za co te 1500 zł? Może cena wcale
    nie jest jakaś przesadzona.

  • 6. Data: 2011-05-12 11:23:18
    Od: "emes" <e...@e...pl>

> [...]
    > róznicy mas obu konstrukcji.
    > pozatym sprawdź na allegro, czy część której szukasz nie jest jednego typu

    a co powiesz o zawieszeniu trafica 2 i laguny 2 ?
    dostawczak vs kompakt
    i to samo "prawie"

    berlinga partnery wszystko zawsze takie same. od pierwszego modelu...

  • 7. Data: 2011-05-12 21:30:30
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Olo pisze:

    > ale co do naprawy w tym zawieszeniu i za co te 1500 zł? Może cena wcale
    > nie jest jakaś przesadzona.
    dzieki za informacje, rozbiorę auto dopiero w poniedziałek. OBjaw był
    taki: przy gwałtownym skręcie w prawo coś sprężyście robiło
    "baaaaammmmmm" w zawieszeniu. po pewnym czasei auto zaczęło sciągać w lewo.
    W warsztacie stwierdzili: peknieta sprężyna cieknacy amor, wybita gałka.
    1500zł no i jeszcze zbieżność trzeba będzie zrobić.

    ja to widzę tak: wymontuje amory ze sprężynami, potem wahacze ( o ile
    sie da i tak w ogóle mozna. Wszystkie wybite gałki do regeneracji, amory
    i spreżyny najlepiej jakieś stare..
    Auto jeździ 16km dziennie max 50km/h wozi 1 babcie i 15gk ładunku.
    szkoda go zezłomować bo ma 160tyś od nowości...
    ToMasz

  • 8. Data: 2011-05-12 22:56:18
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 11.05.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Jak dla mnie jest identyczne dla wszystkich modeli, tylko hamulce były inne
    > i co najwyżej stabilizator.
    > Części masz takie same do Berlingo, Partnera i Xsary Picasso.

    A jak Xsara to i 306.

    Pytanie o jakie elementy zawieszenia chodzi. Koszt wahacza kompletnego
    to ~300 PLN sztuka za TRW. Zostaja amortyzatory + sprezyny i laczniki
    stabilizatora. Tyle z rzeczy ktore tam sie zazwyczaj zuzywaja.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 9. Data: 2011-05-12 23:31:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 May 2011 22:56:18 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):

    > A jak Xsara to i 306.

    Xsara Picasso ma z Xsarą i 306 niewiele wspólnego

  • 10. Data: 2011-05-13 07:28:46
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 12.05.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Xsara Picasso ma z Xsarą i 306 niewiele wspólnego

    Racja. Za to wahacz z partnera to to samo w/g TRW co wahacz do Xsary N0 -
    JTC268.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net