eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingpetla kolizji -> spacjala kolizyjnaRe: petla kolizji -> spacjala kolizyjna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: petla kolizji -> spacjala kolizyjna
    References: <jbr1h1$t2g$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Thu, 08 Dec 2011 21:31:09 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>
    Organization: HELL inc.
    Message-ID: <o...@a...home>
    User-Agent: Opera Mail/11.52 (Win32)
    Lines: 119
    NNTP-Posting-Host: 83.26.234.56
    X-Trace: 1323376273 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 5819 83.26.234.56:29161
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:193980
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 08-12-2011 o 20:00:49 fir <f...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > (i znowu sie zle poczulem, [w zwiazku z horror nudzaca
    > glupota ludzka], niewazne)
    >
    > nigdy poki co nie robilem optymalizacji detekcji kolizji,
    > tylko troche sie zastanawialem ->
    >
    > najprostsza wersja detekcji kolizji jest zlozonsci
    > n-kwadrat, ale defakto detekcja kolizji jest/moze byc
    > zlozonosci liniowej n-do-pierwszej,
    > trzeba tylko dane obiekty przestrzenne 'rejestrowac'
    > w jakiejs 'spacjalnej' strukturze (nazywam tu troche
    > dla zartu 'spacjalą kolizyjną', nie jest to zupelnie
    > od rzeczy nazywac strukture danych o charakterze
    > przestrzennym oddzielnym slowem np 'spacjala' bo to
    > doprecyzowuje i pomaga)
    >
    >
    > wezmy np wspominane kulki 2d
    > [wczesniej zle napisalem ze maja srednice 5 pix, maja
    > promien 5 pix a srednice 10 pix, (i kolizja nastepuje tez
    > przy dist <= 10 pix],
    >
    > w tym wypadku tak naprawde nawet mozna by uzyc samego
    > rambufora z obrazem okna (jesli pixel == czarny nic nie ma,
    > jesli kolor to kolizja) ale jest to może trcohe brzydkie
    > i pozatym nie podaje informacji o indeksie tego z czym sie
    > zderzamy (czyli przyspieszenie jest polowiczne)
    >
    > nalezaloby utworzyc odzielną 'spacjalę' i pytanie brzmi
    > 'dokladnie jak?'
    >
    > o ile pileczka ma 10 pix srednicy a okno powiedzmy rozmiar
    > 500x400 (lub tez i jakis inny), dana komorka w takiej spacjali
    > powinna miec rozmiar gdzies tak pewnie 30pix x 30pix (ale
    > dokladnie ile?) Sa tez dwie opcje czy te komorki powinny
    > przylegac ale sie nie nakladac (wtedy niezrecznie trzebaby
    > czasem sprawdzac jedna komorke a czasem cztery) czy tez
    > powinny sie nakladac w taki sposob by zawsze mozna sprawdzac
    > tylko jedna komorke, za to przy ruchu przedmiotu trzebaby
    > uzupelniec informacja kilka komorek na raz
    >
    > a moze jednak komorki powinna miec dokladnie 10x10 pix
    > i nie nakladac sie, to sie wydaje moze najprostsze?
    >
    > jakies uwagi ntt?

    nie całkiem rozumiem Twój pomysł, ale chyba mi się nie podoba.

    mój całkiem nieoptymalny kod analityczny (100 kulek, i czasem nie wyrabia)
    wyglądał jakoś tak:
    //szkic w notacji C#
    delegate void Cont();
    Pair<float,Cont>? findCollision(Ball a,Ball b);
    //jeśli kulki się nie zderzają, to null,
    //zwraca parę -- moment tego zderzenia, i procedurę modyfikująca stan
    biorących udział w zderzeniu kulek, jeśli to zderzenie zajdzie
    //jeśli mamy kulki a,b i c, to findCollision wołamy dla (a,b), (a,c) i
    (b,c), możemy dostać od 0 do 3 procedur, ale wykonujemy najwyżej jedną --
    dla pierwszego zderzenia,
    //albowiem potem kulki lecą inna trasa, i pozostałe zderzenia są nieważne
    (bo zakładają, że kulki lecą po niezmodyfikowanej trasie)
    Pair<float,Cont>? zapCol=null;//najblizsza kolizja do wykonania,

    w funkcji Update robilem cos takiego

    T=now();
    while(zapCol==null || zapCol.t<=T){
    if(zapCol!=null){
    zapCol.proc();
    }
    zapCol=null;//
    Pair<float,Cont>? f=null;//właśnie znaleziona kolizja
    for(int i=0;i<balls.length;i++){
    f=null;
    b=balls[i];
    //tu byly testy kolizji ze scianami, pomijam dla czytelnosci
    for(int j=0;j<i;j++){
    a=balls[j];
    f=findCollision(a,b);
    if(zapCol==null || (f!=null && f.t<zapCol.t)){//jeśli znaleziona
    kolizja jest bliższa w czasie niż zapamiętana
    zapCol=f;//to będzie użyta
    }
    }
    }
    }

    ale to robi O(n^2) dla każdej kolizji, można by znalezione kolizje (f)
    zapamiętywać gdzieś, i invalidować tylko te, w których uczestniczyły kulki
    dla wykonywanej (proc()) kolizji.

    kod iteracyjny też się się da optymalizować, i ktoś się tym pewnie
    zajmował, ale ja wolałem się pobawić analitycznym



    --
    Jordan Szubert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 08.12.11 21:05 M.M.
  • 08.12.11 21:27
  • 08.12.11 21:46
  • 08.12.11 21:57

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: