  • 1. Data: 2009-11-07 11:31:47
    Temat: pendrive - bardzo wolny zapis
    Od: "Bolbo" <b...@b...onet.pl>

    Witam
    Nie wiem czy to odpowiednia grupa.... ale.
    Od jakiegoś czasu odkąd zacząłem używać pendrive'a Kingston Data Traveler
    2gb męczę sie potwornie przez bardzo wolny zapis załączników z meili.
    Np załącznik 2mb zapisuje jakieś 3-4 minuty! masakra. Na innym penie jakimś
    bez nazwy zapis trwa kilka sekund.
    Przejrzałem opcje NIS2010 czy nie ma tam skanowania jakiegoś niepotrzebnego
    ale nic nie znalazłem... ale j/w na innym jest wszystko ok.
    Podczas normalnego kopiowana np z hdd na pena zapis jest oko 6mb/s tak ze
    jest ok.
    Gdzie szukać przyczyny.
    dzięki za pomoc
    pzdr
    BB

  • 2. Data: 2009-11-07 12:04:06
    Temat: Re: pendrive - bardzo wolny zapis
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Nie wiem czy to odpowiednia grupa.... ale.
    > Od jakiegoś czasu odkąd zacząłem używać pendrive'a Kingston Data
    > Traveler 2gb

    Taki biało-zielony? Kiedyś mi się kłócił z drukarką HP. Podobny efekt -
    zwieszanie się podczas kopiowania niektórych plików. Pomogło podłączenie
    drukarki przez HUB-a.

    > męczę sie potwornie przez bardzo wolny zapis załączników z meili.
    > Np załącznik 2mb zapisuje jakieś 3-4 minuty! masakra. Na innym penie
    > jakimś bez nazwy zapis trwa kilka sekund.

    A zapisanie załączników na HDD i ich przekopiowanie na pendrive'a działa
    szybko?

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2009-11-07 12:11:23
    Od: "Bolbo" <b...@b...onet.pl>

> [...]
    > drukarki przez HUB-a.

    > A zapisanie załączników na HDD i ich przekopiowanie na pendrive'a działa

    tak biało-zielony
    zapis na hdd i potem na pena odbywa sie normalnie, kopiowanie na niego z hdd
    też normalnie.... :)
    moge oczywiście zapisać najpierw na hdd i potem na pena .... ale to nie jest
    w sumie rozwiązanie :)
    raczej sie nie kłóci z innym urządzeniem na usb bo to samo jest na dwóch
    innych kompach i na laptopach wiec cos chyba z penem jest nie tak, albo ten
    typ tak ma... chociaż wydaje mi sie ze powinno to działać sprawniej
    pzdr
    BB

  • 4. Data: 2009-11-07 12:35:42
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Bolbo wrote:

> [...]
    > dwóch innych kompach i na laptopach wiec cos chyba z penem jest nie
    > tak, albo ten typ tak ma... chociaż wydaje mi sie ze powinno to

    Dziwne... właśnie sprawdziłem i efekt rzeczywiście taki jest - choć nie do
    tego stopnia: załącznik 4 MB kopiował się z maila około 15 sekund, a z dysku
    niemierzalnie szybko. Powtarzane kilka razy z tym samym efektem. Używam
    "Poczty systemu Windows".

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2009-11-07 13:03:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Bolbo pisze:
    > Nie wiem czy to odpowiednia grupa.... ale.

    Raczej nie.

    > Od jakiegoś czasu odkąd zacząłem używać pendrive'a Kingston Data
    > Traveler 2gb męczę sie potwornie przez bardzo wolny zapis załączników z
    > meili.

    Czyli pewnie program pocztowy zapisuje załącznik bardzo
    małymi paczkami. A że większość użytkowników Windows nie
    kłopocze się odmontowywaniem napędu przed jego odłączeniem,
    system musi *natychmiast* te paczuszki zapisywać na nośniku.
    Jak zaś wiadomo, zapisanie megabajta w paczkach po 4 KiB
    na pen-drive trwa tysiąc razy dłużej, niż w jednej dużej
    paczce.

    > Gdzie szukać przyczyny.

    Możesz przestawić pen-drive w tryb wysokiej wydajności za-
    miast bezpiecznego -- i pamiętać o tym, żeby zawsze odmon-
    towywać napęd przed odłączeniem. Powinno pomóc.

    Ponieważ problem jest programowy, przekierowuję wątek na
    grupę pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |