  • 11. Data: 2010-06-14 10:01:57
    Temat: Re: parkowanie równoległe - kiedy jest "za"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rdx" <r...@p...onet.pl> napisał
    > W części ukrytej nie ma nic wnoszącego do opisu sytuacji, jest
    > tylko moja
    > prognoza co do wyników. Zapytajcie znajomych kobiet ;)

    Ty spytaj znajomych kobiet czy tramwaj ma silnik.

    Znajomych mezczyzn tez mozesz spytac :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-06-14 10:09:45
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-14 09:58, owp pisze:

    > No ale, więcej mężczyzn wybrało wersję przed jako za (A)... ;)

    Czyli kobiety mysla logiczniej:)

  • 13. Data: 2010-06-14 10:16:11
    Od: AL <a...@s...tam>

    Arek (G) pisze:

    > Czyli kobiety mysla logiczniej:)

    kobietom mowi to 'intuicja' ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2010-06-14 10:40:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" <...@n...pq> napisał w
    > Skoro "za autem" jest dwuznaczne, to gdzie będzie "przed autem"

    A jak to auto bedzie zaparkowane odwrotnie, tzn tylem do przodu ?
    :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-06-14 10:44:55
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-14 07:39, rdx wrote:
> [...]
    > jazdy. "Za nim" w sensie przy bagażniku czy po przejechaniu obok niego?

    większość powie Ci , że (A) to jest ZA, bo sugerują się nie tym, że
    parkujesz za stojącym samochodem (jako obiektem), tylko jego ustawieniem
    do kierunku jazdy, a więc dla tych "za" jest przed samochodem. Nie wiem
    skąd to się bierze - może przyzwyczajenia z PRL'u :)

  • 16. Data: 2010-06-14 11:10:11
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    Olek napisał(a):
> [...]
    > do kierunku jazdy, a więc dla tych "za" jest przed samochodem. Nie wiem
    > skąd to się bierze - może przyzwyczajenia z PRL'u :)

    Co ma do tego PRL? :)
    Bierze się to stąd, że w przypadku obiektów, w których możesz określić przód
    i tył, pojęcia "za" i "przed" najczęściej odnosisz właśnie do tego przodu
    lub tyłu. Gdyby tam nie stał samochód tylko np. śmietnik, oczywistym by
    było, że "za" oznacza pozycję B. Z kolei, gdyby samochody parkowały
    prostopadle do ulicy, to zatrzymanie "za" mogłoby oznaczać zatrzymanie na
    środku ulicy, co byłoby absurdem, więc rozum nakaże w tym wypadku
    potraktować samochód jako całość i zatrzymać się w pozycji B.

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 17. Data: 2010-06-14 12:28:14
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jak mówisz komuś skręć "za" tym zakrętem to skręcasz na jednym wcześniej
    > czy jednym później?

    A jak słyszysz, że masz to załatwić do 15 kwietnia, to aby zmieścic się w
    terminie załatwiasz
    to lecisz z załatwioną sprawą do 23 59, 14 kwietnia czy po pólnocy również
    jesteś w terminie?

  • 18. Data: 2010-06-14 12:31:25
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-14 11:10, Krzysiek Niemkiewicz wrote:

    > Co ma do tego PRL? :)

    chodzi o kolejki do mięsnego "ja tu stoję za panią" :)

> [...]
    > środku ulicy, co byłoby absurdem, więc rozum nakaże w tym wypadku
    > potraktować samochód jako całość i zatrzymać się w pozycji B.

    ok to tylko potwierdziłeś co napisałem...
    A jakby samochód stał odwrotnie, to wtedy nagle za i przed zaczynają być
    na równi ze śmietnikiem rozumiem? :) Pytam się dlatego, że dla mnie ZA
    to jest za obiektem (nie wazne czy stoi przodem, tyłem, bokiem) czyli
    (B), a przed jest przed obiektem (A).
    Nie ma się do tego co przekonywać, dlatego zażartowałem, że "za"
    ustawiasz się przed obiektem odwróconym do Ciebie tyłem jak w kolejce po
    mięso za PRLu :)
    Gorzej jak jadą dwie osoby, które sądzą różnie i zaczynają parkować za
    samochodem :)

  • 19. Data: 2010-06-16 07:02:22
    Od: "rdx" <r...@p...onet.pl>

    > On 2010-06-14 11:10, Krzysiek Niemkiewicz wrote:

    > Gorzej jak jadą dwie osoby, które sądzą różnie i zaczynają parkować za
    > samochodem :)

    na raz chyba dwie nie jadą :)

    P<R