  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: parę pytań o rdzenie ferrytowe
    Date: Wed, 14 Apr 2010 16:33:55 +0200

    news:174729264.20100414161557@pik-net.pl...

    > Piotrze, o kondensatorach blokujących składową szybkozmienną pisalem
    > już w tym wątku. Ja protestuję przeciw wielkiej baterii elektrolitów.

    To pamiętam, tylko nie jestem pewien czy dla zapewnienia małego tąpnięcia
    napięcia przy pojedynczym impulsie (nie mam pojęcia jakie długie impulsy,
    jakie prądy itp.) nie potrzeba baterii elektrolitów.
    Większe tąpnięcie oznacza próbę pobierania prądu z kabli co napotyka na opór
    (w sensie opór materii) ich indukcyjności.
    Poza tym pobieranie impulsów z kabli może dawać zakłócenia przekraczające
    jakieś tam normy (zakładam, że dla spawarek też istnieją).
    P.G.