  • Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 14 Apr 2010 14:08:09 +0200
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Subject: Re: parę pytań o rdzenie ferrytowe

    Hello Desoft,

    Wednesday, April 14, 2010, 1:50:48 PM, you wrote:

    [...]

    > Stosuje się elektrolity, i to całe baterie.

    W spawarkach trójfazowych? Po co? Żeby jeszcze bardziej spłaszczać
    wierzchołki prądem ładowania? Średnie napięcie masz jakieś 530V (nie
    chce mi się całkować), składowa zmienna RMS pulsacji to jakieś 20V.
    Mniej niż 5% średniej. Bez kondensatorów i z kontrolerem w trybie
    prądowym taki "zasilacz" bardzo ładnie kompensuje spłaszczenie
    wierzchołków spowodowane przez zasilacze bez PFC i z dużymi
    pojemnościami.

    > Nic, pyta się jak zbudowana jest spawarka.
    > Jeszcze jeden drobny szczegół. Szeregowo z uzwojeniem pierwotnym dawany jest
    > kondesator (eliminacja składowej stałej)

    W dwutranzystorowym forwardzie - nie - nie będzie działać z
    kondensatorem.
    W pełnym mostku z kontrolerem pracującym w trybie prądowym kondensator
    nie jest konieczny - o symetrię dba kontroler. Choć niektórzy uparcie
    nadal stosują kondensator. Jedynie półmostek wymaga pojemności
    separującej składową stałą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl