  • Data: 2010-04-14 11:23:54
    Temat: Re: parę pytań o rdzenie ferrytowe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Desoft,

    Wednesday, April 14, 2010, 12:04:31 PM, you wrote:

    > Wielkości transformatora bezpieczeństwa, a nawet mniejsze.

    > Sześcio, Panie sześciotranzystorowy.

    Chyba mylisz z falownikiem trójfazowym... Poza tym - sądzę, że
    pytającemu chodzi o układ amatorski. Ekonomiczy układ.

    Dla trójfazowej spawarki dużej mocy oczywiście w grę wchodzi tylko
    full-bridge na _4_ kluczach.

    > Tylko w małych (do ręki na 230V stosuje się zasilanie jednofazowe)
    > większe mają zasilanie trójfazowe, co zmniejsza pojemności
    > filtrujące.

    Zasilanie trójfazowe w ogóle nie wymaga pojemności filtrujących w
    przypadku spawarek i innych, podobnych zastosowań. Za sześciodiodowym
    prostownikiem masz napięcie pulsujące w zakresie 490-560V - dla
    przetwornicy spawarki taka pulsacja jest bez znaczenia. Potrzebne są
    jedynie kondensatory blokujące składową szybkozmienną.

    > A z nimi jest problem, bo w inwerterze 700A kondensatory też są
    > chłodzone wentylatorem.

    Co w tym dziwnego?

    > Na wyjściu spotkałem tylko dwudiodowe prostowniki schotky.

    To miałeś duże szczęście - jakoś w dostępnych w sprzedaży nie widzę
    Schottky na wystarczające napięcia _i_ prądy równocześnie :(

    Ja spotykałem tylko szybkie diody krzemowe.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl