  • 11. Data: 2013-08-31 10:30:20
    Temat: Re: paluchy na płycie CD/DVD
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Czarek napisał:

    > W płytach CD/DVD nie ma żadnej warstwy światłoczułej.

    Poniekad jest :) przy -/+r/rw

    Czula na swiatlo lasera, ktore ją modyfikuje raz/r lub wiele razy /rw

    :D

  • 12. Data: 2013-08-31 11:51:54
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-08-31 10:30, Mr. Misio napisał/a:

    > Poniekad jest :) przy -/+r/rw
    >
    > Czula na swiatlo lasera, ktore ją modyfikuje raz/r lub wiele razy /rw
    >
    > :D

    Nie ma warstwy światłoczułej. Jest warstwa termoczuła.
    Zmiany następują pod wpływem podwyższonej temperatury a, że "przy
    okazji" jest tam też światło widzialne nie ma w tym przypadku znaczenia.

    --
    Czarek

  • 13. Data: 2013-08-31 15:52:20
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Czarek napisał:

    > Nie ma warstwy światłoczułej. Jest warstwa termoczuła.
    > Zmiany następują pod wpływem podwyższonej temperatury a, że "przy
    > okazji" jest tam też światło widzialne nie ma w tym przypadku znaczenia.

    Powiadasz, ze swiatlo lasera sklada sie ze swiatla lasera wlasciwego i
    ciepla swiatla lasera?

    ;)

  • 14. Data: 2013-08-31 16:40:04
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-08-31 15:52, Mr. Misio napisał/a:
    > Powiadasz, ze swiatlo lasera sklada sie ze swiatla lasera wlasciwego i
    > ciepla swiatla lasera?

    Powiadam, że robisz z siebie barana.
    Do zmian na płycie wystarczyłoby światło podczerwone o odpowiedniej
    energii a takiego światła by na pewno nie zauważył, chyba, że w/w
    zwierzęta je widzą (ale w to wątpię)

    Światło podczerwone nie jest stosowane w tym przypadku między innymi z
    powodu większej długości fali i wystarczy światło z zakresu widzialnego
    o odpowiednio dużej energii, które powoduje nagrzewanie punktowe
    powierzchni nośnika.

    W fotografii jest używana powierzchnia z emulsji światłoczułej i jej
    zmiany nie są uwarunkowane zmianami termicznymi ale samym kontaktem ze
    światłem widzialnym.

    --
    Czarek

  • 15. Data: 2013-08-31 17:37:43
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Czarek napisał:

    > Powiadam, że robisz z siebie barana.

    Ja?

    > Do zmian na płycie wystarczyłoby światło podczerwone o odpowiedniej
    > energii a takiego światła by na pewno nie zauważył, chyba, że w/w
    > zwierzęta je widzą (ale w to wątpię)

    Ale co to ma do rzeczy? Napisalem "Poniekad jest" i potem laserze.

    Światło w domniemaniu fale elektromagnetyczne w zakresie widzialnm
    niczym sie nie rozna od swiatla podczerwonego czy ultrafioletu pomijajac
    dlugosc fali.

> [...]
    > powodu większej długości fali i wystarczy światło z zakresu widzialnego
    > o odpowiednio dużej energii, które powoduje nagrzewanie punktowe

    Czyli warstwa jest czula na swiatlo, ktore po zetkneiciu rozgrzewa
    powierzchnie tej warstwy, jednoczesnienie rozgrzewajac warstwy przed ta
    powierzchnia.

    > W fotografii jest używana powierzchnia z emulsji światłoczułej i jej
    > zmiany nie są uwarunkowane zmianami termicznymi ale samym kontaktem ze
    > światłem widzialnym.

    a rentgenowskie klisze?