  • 1. Data: 2011-06-06 19:08:46
    Temat: padaczka infrastruktury stolicy
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    Właśnie przebywam w mieście stołecznym i po burzy obserwuję kompletny chaos
    telekomunikacyjny jaki istnieje w małym stopniu tutaj na co dzień, a uwypukla
    się przy &quot;przejściowych problemach na odcinku pogody&quot;.
    Właśnie uspokajam matkę (bo siedzi z tyłu - hehe), że to nie dowcipniś a zwykli
    znajomi próbują się do niej dodzwonić na telefon stacjonarny w UPC.
    Otóż po serii prób doszedłem do wniosku, że po burzy (już ponad godzinę), sieć
    UPC ma problemy (ciekawe czemu stacjonarna).
    Otóź gdy dzwonię z komórki na numer stacjonarny, to aparat dzwoni.
    Pomimo odebrania połączenia, nadal w komórce mam sygnał wołania (dawany na
    zestawionej drodze rozmównej - charakerystyczny burczący sygnał jaki jest w UPC).
    Dopiero po kilku &quot;dzwonkach&quot; i ciszy w aparacie stacjonarnym, zestawia się
    połączenie.
    W drugą stronę jest jeszcze zabawniej.
    Aparat komórkowy dzwoni czasem jedenym dzwonkiem (jakby ktoś puszczał
    &quot;strzałkę&quot;).
    W aparacie UPC kompletna cisza.
    Dopiero za którymś razem komórka dzwoni nadal i można połączenie odebrać.
    W słuchawce UPC cisza.
    Dopiero po odebraniu jest jakie takie audio - w stronę UPC-&gt;komórka rwane.
    Na marginesie: UPC często tak ma i pamiętam to rwanie audio gdy matka dzwoniła
    jeszcze na mój stacjonarny w TP w Międzyzdrojach.
    I następne spostrzeżenie. Przy przekierowaniu rozmowy przez abonenta UPC,
    dzwoniący nie mają żadnego sygnału wołania, gdziekolwiek by się nie
    przekierowało i skądkolwiek by nie dzwonił abonent A.
    To przy dobrej pogodzie.
    Dziś jest padaczka i nawet komórka co chwila robi błędny handover na brak
    sygnału sieci.
    UPC daje też co chwila przy próbie połączenia na telefon stacjonarny w tej
    sieci, sygnalizację natłoku.
    Może burza &quot;trzeszczy&quot; na kanale zwrotnym albo jakiś dowcipniś wpuszcza
    jakieś
    śmiecie w sieć w paśmie kanału zwrotnego.
    Jak ten kraj che organizować EURO w przyszłym, roku skoro i tak ze śródmieścia
    zwykłego dnia, nie mogę się z komórki absolutnie z nikim połączyć ?
    Że o numerach alarmowych (od strony obsługujących je instytucji) nie wspomnę.
    Do tego dochodzą problemy infrastruktury a eksperci mówią już o spodziewanych
    problemach z energią w WWE.
    W końcu nie jest zamknięta pętla 400 kV od południa miasta i9 wszystko jest
    prowizoryczne.
    Starymi liniami 110 kilowoltów zasila się pół miasta.
    A w skali kraju już podobno dochodzimy do wyrównania zapotrzebowania z produkcją
    oraz zdolonościami importowymi.
    Co ciekawe na stronie PSE Operator, są większe zdolności eksportowe w dziedzinie
    przesyłu niż odwrotnie.
    Czekam na jutrzejszy wykres dzisiejszego zapotrzebowania (poniedziałek i upał).
    vari

  • 2. Data: 2011-06-06 21:15:41
    Temat: Re: padaczka infrastruktury stolicy
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Mon, 06 Jun 2011 21:08:46 +0200, vari napisał(a):

    Bloga załóż. Szkoda Twojego życia na NNTP :)
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 3. Data: 2011-06-07 02:29:22
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-06-06 21:08, vari wrote:
    > UPC ma problemy (ciekawe czemu stacjonarna).

    A to nie jest voip po kablówce?

    P.

  • 4. Data: 2011-06-07 11:12:20
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-06-07 04:29, Piotr C. pisze:

    > A to nie jest voip po kablówce?

    Oczywiście że jest.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 5. Data: 2011-06-07 18:09:33
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 6 Jun 2011 23:15:41 +0200, Łukasz Jarosław Mozer napisał:
    > Dnia Mon, 06 Jun 2011 21:08:46 +0200, vari napisał(a):
    >
    > Bloga załóż. Szkoda Twojego życia na NNTP :)

    NIE!
    Uwielbiam go czytać.

    ps. Serio.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 6. Data: 2011-06-10 10:18:43
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Tue, 7 Jun 2011 18:09:33 +0000 (UTC), Verox napisał(a):

    > NIE!
    > Uwielbiam go czytać.

    Tam czytać. Ja go od 15 lat słucham... To dopiero przeżycie ;)

    Słitaśnego blogaska o naszej spierniczonej telekomunikacji też byś czytał
    ;)

  • 7. Data: 2011-06-10 12:05:12
    Od: "vari" <varicap@małpa.onet.pl>

    > Tam czytać. Ja go od 15 lat słucham... To dopiero przeżycie ;)
    >
    > Słitaśnego blogaska o naszej spierniczonej telekomunikacji też byś czytał
    > ;)

    Najgorzej na żywo. Usiądzie taki na fotelu pasażera, każe się zawieść na OCB
    do Serocka a potem trajluje jak tam fajnie jest na ISDN i jaka szkoda, że na
    S-12J się będzie warcholił.
    Podłącza w samochodzie jakieś kable, anteny stawia i DVB-H chce sprawdzać.
    I tak w koło Macieju od 1997 roku.
    \vari

  • 8. Data: 2011-06-10 15:49:28
    Od: Miklewicz Marek <m...@o...pl>

> [...]
    > S-12J się będzie warcholił.
    > Podłącza w samochodzie jakieś kable, anteny stawia i DVB-H chce sprawdzać.

    Witam,
    ja tez uwielbiam variego czytac ;) no i w ogole cala ta brac na p.m.t,
    niestety 4-kolowy, wlasnomiesniowy pojazd zwany wozkiem inwalidzkim
    skutecznie ogranicza moje zainteresowanie telekomunikacja do zglebiania
    teorii, no i moze dawno dawno temu do zbierania nr-ow 0-800 co skonczylo
    sie dla mnie dzwonieniem jakichs niezbyt milych panow do mnie, ze niby
    chce im bank chackowac bo gdziestam wynalazlem przez przypadek "dialupa"
    0-800 i po kilkudziesieciu nieudanych logowaniach (incorrect login or
    pasłord) komus sie taka zabawa nie spodobala.
    No ale ja w zasadzie nie o tym chcialem... Wspomniales Vari o DVB-H, to
    to juz u nas w Polsce dziala? Ja mieszkam w ladnym zad...ehm miescie, od
    niedawna nawet z jakims mcDonaldem, a ta sliczna dziura - ups
    przepraszam sliczne miasto Zamosc sie nazywa.(woj Lubelskie jakby kto
    pytal).. Da sie juz tam czyms wiecej pobawic niz TV analogowa i miernym
    zasiegiem HSDPA? Np. wlasnie DVB-H? Pytam bo tu
    http://pasjagsm.pl/news/firma-z-zamoscia-wygrala-z-o
    peratorami-w-przetargu-na-cyfrowa-telewizje-mobilna-
    dvb-h-5632.html,
    ze Zamosc niby wygral jakis przetarg na DVB-T i ciekaw jestem jak to
    wyglada.
    Sam sprzetu nie mam wiec nie mam jak sprawdzic, ale moze cos wiecie?
    Miklewicz Marek
    www.pomoc-monice.org - Pomóż żyć Monice, Ona czeka na Twoją pomoc -
    więcej informacji na www.pomoc-monice.org
    GG:1249775 | skype:marson

  • 9. Data: 2011-06-10 15:54:28
    Od: Miklewicz Marek <m...@o...pl>

    W dniu 2011-06-10 17:49, Miklewicz Marek pisze:

> [...]
    > wyglada.
    > Sam sprzetu nie mam wiec nie mam jak sprawdzic, ale moze cos wiecie?
    Oczywiscie chodzilo mi o przetarg na DVB-H a nie DVB-T, na T niby trzeba
    czekac do 31.07 - padiom uwidim jak mawiaja amerykanie

  • 10. Data: 2011-06-10 19:27:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-10 17:54, Miklewicz Marek pisze:

    > Oczywiscie chodzilo mi o przetarg na DVB-H a nie DVB-T, na T niby trzeba
    > czekac do 31.07 - padiom uwidim jak mawiaja amerykanie

    DVB-H już nie ma. Info-TV-FM dostało zmianę warunków na inne systemy TV
    mobilnej (ale nie pamiętam jakie).
    A DVB-T jest już dostępne pi razy oko na 1/3 powierzchni Polski.