  • 1. Data: 2013-11-21 18:01:37
    Temat: padł mi router tp-link
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    mam router tplink, wifi, (TP-WR340G). Podłączeniu do kompa działa,
    działa wifi, ale " nie widzi" wetkniętego kabla lan (internet). JEst to
    niebieskie gniazdo i nieda się wetknąć kabla z internetu do innego
    gniazda. (wetkną się da, ale nie routuje z innego gniazda)
    Czy w takim routerze jest jakieś zabezpieczenie które można wymienić?
    zaraz za gniazdem rj45 jest "kostka" PM45-1041m-f. nie wiem co to jest,
    google mi nie pomogły

    możecie coś poradzić?

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-11-21 18:36:31
    Temat: Re: padł mi router tp-link
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >Czy w takim routerze jest jakieś zabezpieczenie które można wymienić?
    >zaraz za gniazdem rj45 jest "kostka" PM45-1041m-f. nie wiem co to

    W ethernecie powinien byc na wejsciu transformator i moze troche
    kondensatorow i rezystorow.
    Transformator jest raczej typowy i mozna przelutowac z innej karty ...
    czy nawet z tego drugiego portu.
    Ale moze go nie ruszac, tylko sprawdzic te dodatkowe elementy, jego w
    sumie tez mozna sprawdzic omomierzem.

    Byc moze padl juz port w scalaku, choc mnie takie uszkodzenia troche
    dziwia, bo silny impuls przez ten transformator nie powinien przejsc.

    http://www.pptchina.cn/

    poszukaj PM45 - wersji 1041 nie ma, ale to chyba ich produkt.

    J.

  • 3. Data: 2013-11-21 19:06:13
    Temat: Re: pad? mi router tp-link
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 21.11.2013 18:36, schrieb J.F:

> [...]
    >
    > Byc moze padl juz port w scalaku, choc mnie takie uszkodzenia troche
    > dziwia, bo silny impuls przez ten transformator nie powinien przejsc.

    Miałem podobny siurpryz z TP-Linkiem ale wersja bez WiFi. Dwa porty
    poszły się kochać a jeden działał czasami. Transformatory wyglądały
    dobrze, więc chyba scalak poszedł. Ale za 10EUR nie bawiłem się w
    naprawianie.

    Waldek

  • 4. Data: 2013-11-21 19:12:35
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > poszły się kochać a jeden działał czasami. Transformatory wyglądały
    > dobrze, więc chyba scalak poszedł. Ale za 10EUR nie bawiłem się w
    a może macie pomysł do czego by częściowo sprawny router użyć? wifi
    extender?
    ToMasz

  • 5. Data: 2013-11-21 19:38:01
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-11-21 18:01:37 +0100, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> said:

    > witam
    >
    > mam router tplink, wifi, (TP-WR340G). Podłączeniu do kompa działa,
    > działa wifi, ale " nie widzi" wetkniętego kabla lan (internet). JEst to
    > niebieskie gniazdo

    przeważnie niebieskie jest WAN, nie LAN.
    Jako ostatnią deskę ratunku spróbuj reset sprzętowy (powinien być guzik
    z tyłu). Jeśli nie pomoże to może być uwalony port. Na przykład
    przepięciem.

    > Czy w takim routerze jest jakieś zabezpieczenie które można wymienić?

    W urządzeniach SOHO zwykle wymienia się całe urządzenie. Tak jest
    obecnie najtaniej.

    > zaraz za gniazdem rj45 jest "kostka" PM45-1041m-f. nie wiem co to jest,

    Pokaż fotkę tej kostki, może być transformatorek ethernet.

    --
    DJ

  • 6. Data: 2013-11-21 20:32:02
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 18:01:37 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    >
    > Czy w takim routerze jest jakieś zabezpieczenie które można wymienić?
    >
    > zaraz za gniazdem rj45 jest "kostka" PM45-1041m-f. nie wiem co to jest,

    Sprawdzić luty i kondensatory. Spróbować czy działa jak się płytkę wygina lub gniazdo
    dociśnie.
    Jak masz nerwy to przelutować.
    Ale u mnie już trzecie urządzenie padło w taki podejrzany sposób. Albo najpierw
    zaczęły się dropy na interfejsach albo brak synchronizacji adsl.
    I po jakimś czasie restarty czy wyłącz-włącz juz nie pomagał.
    Nawet podmiana zasilaczy nie pomagała.

    Co można z takim sprzętem zrobić?
    Wylutować gniazda, ledy, przełączniki spozytkować obudowe.
    Reszte wywalić.

    Nastepne kupować z rozmysłem. I backupować sobie hasła i konfiguracje jakie tam się
    tworzy.

    Kiedyś problemami były luty bezołowiowe ale ostatnio nawet przelutowywanie końcówek
    nie uzdrawia tych skrzynek.
    Testowane na jakichś asmax-ach i na pentagramie.

  • 7. Data: 2013-11-21 20:33:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

> [...]

    Ze trzy albo cztery lata temu kupiłem na raz trzy linksysy/cisco ADSL
    (nie pamiętam jak się nazywają, takie duże srebrne, z VoIP). W jednym
    po roku czy dwóch szlag trafił wyjścia ethernetowe. Poszły same z siebie,
    nie było burzy. Drugi poległ śmiercią tragiczną od pioruna. Trzeci kilka
    tygodni temu też postradał ethernet. Nie do końca -- czasem gada, ale
    kiepsko, czasem wcale. Kolejna sztuka tej firmy, taka czarna mydelniczka
    bez anten -- też już się po kablu z nią nie pogada. To mi najbardziej
    wygląda na syndrom RoHS. Raczej scalaki we wszystkich nie poszły same
    z siebie. No i zdycha to nie nagle, lecz powoli. Ekologia się wdała.

    > a może macie pomysł do czego by częściowo sprawny router użyć? wifi
    > extender?

    Wszystkie wyżej wymienione działają po prostu jako routery ADSL/Wi-Fi.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2013-11-22 00:28:59
    Od: Waldek Krolak <k...@p...onet.pl>

    W dniu 21.11.2013 19:12, ToMasz pisze:

    > a może macie pomysł do czego by częściowo sprawny router użyć? wifi
    > extender?
    > ToMasz

    Robiłem to z Asusem WL500GP. Takie same objawy. Padł port WAN. Wgrałem
    OpenWRT. Tam możesz sobie przestawić który port robi za WAN a który za
    LAN. Router działa do tej pory. Choć bez jednego portu.

    Pozdrawiam

    Waldek Królak

  • 9. Data: 2013-11-22 00:45:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 22.11.2013 00:28, Waldek Krolak wrote:

    > Wgrałem
    > OpenWRT. Tam możesz sobie przestawić który port robi za WAN a który za
    > LAN.

    Niestety, na 340-kę "nie wchodzi" OpenWrt.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2013-11-22 08:29:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > To mi najbardziej
    > wygląda na syndrom RoHS. Raczej scalaki we wszystkich nie poszły same
    > z siebie. No i zdycha to nie nagle, lecz powoli. Ekologia się wdała.

    A może to softwareowe zabezpieczenie przed zbyt długim użytkowaniem
    urządzenia :).
    P.G.