    From: "Jasio" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [ot] Re: slizgajace sie sprzeglo [dlugie]
    Date: Fri, 17 Jun 2011 13:54:23 +0200

    z...@p...onet.pl <z...@p...onet.pl> napisała rzekomo
    news:55fa.00000237.4dfb30fe@newsgate.onet.pl
    > &gt; Cze.
    > &gt; Pacjent to moje byle moto vx 800.
    > [...]
    > Cześć,
    > Możesz napisać parę słów o tym motocyklu? Wizualnie
    > bardzo mi się podoba i się zastanawiam czy nie
    > kupić jeśli bym trafił ładną sztukę.

    Jeden z ladniejszych motocykli, nietypowy i ma fajny dzwiek nawet na
    oryginalnych tlumikach. Oryginalne prostokatne lusterka zapewniaja dobra
    widocznosc do tylu. Malutki schowek pod kanapa - w zasadzie miesci tylko
    komplet kluczy i spray do opon.
    Ciezki dosyc jest, ale fajnie sie jezdzilo i przyspieszenia zadowalajace.
    Palil miedzy 4,5 a 7 na 100km Troche brakuje wskaznika paliwa.
    Rdzewieje, jak to suzuki. Lamiacy sie lewy platik - przy stawianiu na
    centralke, tak w 1/3 od tylnego swiatla. Czesto widzialem polamane.

    Amortyzatory tylne maja regulacje wstepnego napiecia sprezyny i odbicia -
    sprawdza sie calkiem, calkiem. Jesli chodzi o ich regeneracje - nie polecam
    SebaMotor z allegro. Polecam Nagengast z Gdanska. Jak zobaczysz ceny nowych,
    to zrozumiesz, czemu regeneracja a nie kupno nuffki.
    Zaworek iglicowy gaznika w modelach z grawitacyjnym kranikiem moze popuscic
    i zalac cylinder paliwem. Ogolnie trudniej zapala na tylny cylinder - swiece
    irydowe pomoga.
    Przewody hamulcowe _nalezy_ wymienic na oplecione - oba. Ja zmienilem z
    przodu, pouczony madrosciami z internetu. A potem po zmianie klockow z tylu
    ni ch*ja nie moglem dojsc czemu tylny hamulec zachowuje sie jak
    zapowietrzony. Wymienilem gumki przy zacisku, komplet naprawczy pompy i nic.
    Dopiero wymiana przewodu na stahlflex pomogla.
    Pojezdzilem nim troche, ze z 60tys zrobilem. I olej chlal. Okazalo sie, ze
    trzeba bylo tulejowac glowice - cala robota i czesci (pierscienie, rozrzad,
    uszczelki, itp.) kosztowaly tyle co wart motocykl. 3200zl OIDP
    To, ze pali olej latwo wychwycic - dymi z rury. (:
    A jak ktos kladzie na to laske, to zdarza sie, ze korba wyskakuje z
    karteru - stad sporo uzywanych czesci silnikowych.
    Ze sprzeglem robione jest cos juz bodaj 3 raz. Slabe aluminium w koszu
    sprzeglowym, latwo je pokruszyc, co z entuzjazmem zrobilem. (: Ale za 200zl
    kupilem kompletne uzywane sprzeglo.

    Problemow elektrycznych nie stwierdzilem. Moze zbyt chetnie zeskakuje
    przewod WN z fajek przy sciaganiu swiec.
    Luz na klamce sprzegla gora-dol nie do usuniecia, powstaje na "zawiasie".
    Aha, pierunsko trudny dostep do tylnej swiecy. Jak zgubilem oryginalny
    klucz - prawie niemozliwe.
    No i jak to w V2 - na loctite wiekszosc srubek. Ja zgubilem tablice rej, bo
    sie srubki odkrecily. Alem sie ucieszyl, jak znalazlem! (: Z tej radosci
    zanitowalem.

    Nie polecam dla poczatkujacego, ale ja po bodaj 20tys km przesiadlem sie z
    ETZ 150 i bylem wniebowziety.
    Nadal bardzo mi sie podoba ten motocykl mimo wszystkich swoich wad, ktore
    chyba sumiennie wymienilem powyzej. Zreszta nadal jezdzi, a ma przebiegu
    pewnie kolo 150kkm
    Czesci duzo pasuje od innych suzukow, choc wbrew temu, co madrale w
    internecie wypisuja - to nie jest ten sam silnik co w Intruderze.
    Serwisowanie dosc latwe dzieki centralnej stopce, choc trudno postawic bez
    wprawy, bo mala krowka jest. (:

    Z ciekawostek:
    http://vx800-restoration.blogspot.com/2011/04/more-p
    aint-schemes.html
    Koles jest polbogiem - galwanizuje w wiadrach w garazu!

    Uff, ale sie rozpisalem.
    --
    Jasio
    etz vfr