  • 21. Data: 2002-08-23 12:38:35
    Temat: Re: oszustwo (?!?!)
    Od: "Tomek" <x...@N...gazeta.pl>

    Czesc,

    Dziekuje za wasze odpowiedzi, duzo mi wyjasnily.
    Mam w zwiazku z tematem jeszcze jedno pytanie.
    Dlaczego w sieciach kablowych jest tak, ze uzywanie kazaa uniemozliwia prace
    innym. Przeciez lacze w takiej sieci jest bardzo duze np. 2Mbit/s, a jak 1
    user zapusci sobie kazaa to ile on moze zuzywac 192 kbit/s czy jakies podobne
    wartosci, wiec jak na moj rozum to z tych 2 Mbit/s zostaje jeszcze
    duzo 'miejsca' dla innych.
    Z gory dzieki za wyjasnienie.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 22. Data: 2002-08-23 14:14:15
    Od: Marcin Jurczuk <s...@v...tkb.pl>

    W artykule <ak59uh$bau$1@news.gazeta.pl> Tomek napisał(a):
> [...]
    > user zapusci sobie kazaa to ile on moze zuzywac 192 kbit/s czy jakies podobne
    > wartosci, wiec jak na moj rozum to z tych 2 Mbit/s zostaje jeszcze

    Widzisz to nie jest tylko kwestia telewizji kablowych. Zrob prosty
    rachunek: 2 Mb/s podziel na np 128 Kb/s. Ile wychodzi ? - > 16.
    Wiec zeby firma wychodzila na zero placac zalozmy 5 tysiecy za dobre
    lacze 2 Mb/s to od klientow mosiala by brac 5000/16=312 PLN .
    Podaczas dobierania łącze bierze się pod uwagę dużo rzeczy:
    ilu użytkowników, pewien współczynnik że nie wszyscy na raz siedzą,
    a np 30 % osob, jak jestes na sieci to też nie wykorzystujesz non stop
    maksymalnej przepustowości. A teraz pojawiają sie programy typu kazaa...
    i co sie dzieje ..ano siedzi sobie te 30 % ludzi i nich 670-70 % z nich
    ma włączone owe kazzy czy inne direct connecty ...i wówczas oni
    _NON_STOP_ wykorzystują max przpustowości. I łącze szlag trafa.

    I nie łudz się ze jest ktokolwiek w Polsce kto za 50 zł da Ci
    gwarantowane 128 Kb/s, ...popatrz na ceny CIR'a w TPSA, czy TELBANKU.
    Ceny łącz są w Polsce horendalnie wysokie i nic na to nie poradzisz.

    Krew mnie zalewa jak tu ludzie jecza ze maja 256 Kbs/ za 50 PLN i im
    kazza zle Ciagnie ...ludzie gdzie wy zyjecie ...jak nie ma sie w
    umowie ze masz zagwarantowane to nie jęczy sie ..
    chce sie miec gwarancje to sie płaci kilka kPLN.

    Koniec kropka.

    --
    Marcin Jurczuk -> s...@t...pl
    Network/System Administartor.

  • 23. Data: 2002-08-23 15:44:50
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Fri, 23 Aug 2002 12:38:35 +0000 (UTC), niejaki(a)
    Tomek <x...@N...gazeta.pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <ak59uh$bau$1@news.gazeta.pl>, co następuje:

> [...]
    > user zapusci sobie kazaa to ile on moze zuzywac 192 kbit/s czy jakies podobne
    > wartosci, wiec jak na moj rozum to z tych 2 Mbit/s zostaje jeszcze

    Jeden użytkownik odpalając ileśtam downloadów w Kazaa/DC potrafi
    dokumentnie zapchać łącze 4Mbit. Sprawdzone empirycznie.

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 24. Data: 2002-08-23 23:21:24
    Od: "AMERA" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "iwona" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > a drugie to SDI ma faktycznie 96 kb/s co daje 12 kB/s a więc u Tomka jest
    > wszysto OK
    SDI faktycznie ma 160 kb/s tyle, ze ogranicza go przepustowosc COM'a i ma
    115,2kb/s (czy jakos tak), a w czasie rozmowy ma 70kb/s. I jeszcze jedno:
    pisz pod postem!

  • 25. Data: 2002-08-24 10:24:39
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Tomek" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podobne
    > wartosci, wiec jak na moj rozum to z tych 2 Mbit/s zostaje jeszcze

    Kazaa i podobne, sa aplikacjami bardzo cisnieniotworczymi.
    Czyli jesli do uzytkownika majacego np. lacze 128k faktycznie
    dochodzi 128k to na routerze wczesniej (ktory np. z rury 2Mbit
    wpycha do usera 128k) jest odrzucane nawet i 60-70 kbitow
    danych pchanych przez nadajacych. (pomierzylem empirycznie)
    Czyli mimo 128k zuzywane w 2Mbitach lacza nadrzednego
    jest 200k. Poniewaz to trwa ciagle i bez przerwy to
    przy n userach pasmo nie jest wlasciwie statystycznie
    wykorzystywane, tylko nalezy mnozyc zuzycie jednostkowe
    przez n. Zwykle aplikacje nie wytwarzajace takiego
    cisnienia okrutnie przegrywaja z kaza i nie da sie ich uzywac.
    Dlatego userow kazy - z racji zuzycia pasma
    nalezy traktowac tak jak operatorow ISP
    i stosowac cenniki w rodzaju 1000$ za 1Megabit/s
    albo ograniczenia dla tego ruchu.

    BTW: British Telecom ma fajne podejsce do swoich userow -
    jesli uzywaja p2p to sa zlodziejami i kradna wlasnosc
    intelektualna...

    P/

  • 26. Data: 2002-08-25 10:17:48
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > SDI faktycznie ma 160 kb/s tyle, ze ogranicza go przepustowosc COM'a i ma
    > 115,2kb/s (czy jakos tak), a w czasie rozmowy ma 70kb/s. I jeszcze jedno:
    > pisz pod postem!

    jak juz sie czepiac to sie czepiac !
    160kbit to jest strumien danych lecacy po drucie. Tyle ze to jest bardzo
    podobne do ISDN i te 160kbit jest podzielone na 2 kanaly po 64kbit + 32kbit
    ktore nie wiem jak jest dokladnie dzielone. W kazdym razie jezeli nie ma
    polaczenia telefonicznego to dla danych dostepne jest 2x64kbit + costam z
    tych 32kbit, ale - interfejs zewnetrzny to asynchron 115200 ktory jest
    wkladany w synchroniczny strumien danych (te 2x64kbit + costam).
    W momencie gdy dolaczamy rozmowe glosowa zabierany jest jeden kanal 64kbit
    no i zostaje nam 64kbit + costam dla danych. A wtedy 115200 jest wkladane w
    ten zmniejszony strumien danych + hardware flow control.

    A co do predkosci max na SDI w kilobajtach/sek to - jezeli asynchron ma
    115200 a na jeden bajt przypada dodatkowo 1 bit startu i jeden stopu co
    powoduje iz jeden znak (bajt) asynchroniczny przy transmisji 8N1 ma 10
    bitow, daje nam to 115200/10 - 11,52kBajta/s.
    Ni mniej, ni wiecej.
    Tyle maxymalnie teoretycznie mozna wyciagnac z SDI. Niestety ppp , ip i inne
    protokoly tez maja swoje naglowki, tak wiec predkosc ta moze realnie nieco
    spasc.
    Moze tez realnie przyspieszyc przy zastosowaniu kompresji.

    Ale maksymalny rzeczywisty stumien danych biegnacy po SDI to 11,52kBajta/s i
    juz.

    Marcin

  • 27. Data: 2002-08-26 07:21:43
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl> napisał w wiadomości
    > BTW: British Telecom ma fajne podejsce do swoich userow -
    > jesli uzywaja p2p to sa zlodziejami i kradna wlasnosc
    > intelektualna...

    Właśnie - to jest ciekawe uzupełnienie dyskusji.
    Jeden z moich klientów, korzystający z dostępu w "normalny" sposób, a mający
    świadomość moich bojów dyplomatycznych i konfiguracyjnych z uzytkownikami
    P2P zwrócił moją uwagę, że są to aplikacje używane w sposób nielegalny, i
    jako takie mogą być spokojnie zablokowane przez providera na mocy
    standardowych punktów regulaminu.
    Nie jest to oczywiście wyjście, i wszyscy "z tej strony druta" zdajemy sobie
    z tego sprawę dokładając roboty swoim routerom kolejnymi regułami QoS,
    niemniej jednak może stanowić kubeł zimnej wody na łeb co bardziej
    bolszewicko nastawionych klientów.

    Z#

  • 28. Data: 2002-08-26 11:19:21
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Mon, 26 Aug 2002, Zbigniew Sikora wrote:

> [...]
    > P2P zwrócił moją uwagę, że są to aplikacje używane w sposób nielegalny, i
    > jako takie mogą być spokojnie zablokowane przez providera na mocy

    w zasadzie, to najpierw trzeba by wykazać, że userowi X zablokowano dostęp
    do P2P, gdyż używał go w sposób nielegalny.
    np. prowadząc nielegalny szczegółowy podsłuch jego sesji oraz sprawdzając,
    czy obydwie strony połączenia P2P nie posiadają przypadkiem licencji na to,
    co sobie przesyłają.

    wiem, czepiam się. =)

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }

  • 29. Data: 2002-08-27 06:35:39
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Paweł Małachowski" <p...@t...niewazne> napisał w
    wiadomości news:20020826131301.W79849-100000@shellma.zin.lublin
    .pl...

    > wiem, czepiam się. =)

    Drobiazg ;-)
    Po wymianie poglądów z Panem Sergiuszem Pawlowiczem, z której dowiedziałem
    się wielu niemiłych rzeczy o sobie, mogę sobie tylko życzyć takiego
    czepiania.
    Swoją drogą szkoda, że Pan Sergiusz nie odpowiedział mi publicznie na
    polipie. Byłoby o czym podyskutować.

    A co do meritum - nie chodzi mi o jakieś formalne udawadnianie komukolwiek
    czegokolwiek. Ba, jestem od tego jak najdalszy. Raczej o skłonienie do
    samokrytycznej refleksji. Pod warunkiem, że oponent nie jest skończonym
    hipokrytą.

    pozdrowienia,
    Z#

  • 30. Data: 2002-08-27 18:47:12
    Od: "Tomasz Torcz, BG" <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

> [...]
    > do P2P, gdyż używał go w sposób nielegalny.
    > np. prowadząc nielegalny szczegółowy podsłuch jego sesji oraz sprawdzając,

    kiedys bylo prawo, ze operator sieci telekomunikacyjnej ma prawo
    przysluchiwania sie temu, co w niej leci.
    wiec nie bylby taki podsluch wcale nielegalny.

    --
    Tomasz Torcz Zjadanie martwych dzieci
    z...@i...pl jest barbarzynstwem!