    From: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: ostatnie godziny FTA platformy TVP
    Date: Sat, 10 Oct 2009 00:41:27 +0200

    Dnia Fri, 9 Oct 2009 21:42:16 +0200, Jerzy Pastusiak napisał(a):

    > Pomysl, wg mnie byl ksiezycowy i nieuzasadniony, ani ekonomicznie, ani
    > technicznie.

    Też tak uważam.
    Nie wiem ile kosztuje wynajęcie transpondera na Astrze, ale gdy
    przeczytałem komunikat o uruchomieniu całkowicie darmowej platformy
    cyfrowej, to oprócz radości z tego faktu cały czas chodziło mi po głowie
    podejrzenie, że to chyba jakiś żart. Bo dla mnie było oczywiste, że
    telewizję cyfrową wprowadza się głównie po to, żeby rozwiązać problem
    niskiej ściągalności abonamentu, zwłaszcza gdy słychać o poważnych
    kłopotach finansowych TVP.

    > W TV satelitarnej nie ma nic za darmo, tam chodzi o miliardy euro.
    > Skad? Z kieszeni prezesow?

    Ja przypuszczam, że Farfał już wiedział, ze jest na wylocie i dlatego
    postanowił na koniec zostać "dobrym wujkiem".
    A sprawę wprowadzenia od wczoraj kodowania sygnału TVP bardzo
    przekonywująco wyjaśnia znaleziony na jednym z forów komentarz
    człowieka, który podpisał się jako "znawca tematu":

    "Zakodowali dlatego, bo inni operatorzy chcieli udostępnienia kanałów
    TVP za darmo, skoro są FTA. Najprawdopodobniej nie będzie oferty FTA
    platformy TVP. Kanały TVP wejdą do oferty, FTV, czyli będą bezpłatne po
    jednorazowym wykupieni karty, podobnie jak ma to miejsce w części oferty
    TNK" -
    http://www.dvbnews.pl/news/3038/tvp_rozpoczynamy_kod
    owanie_anten/komentarze/2

    A to brzmi bardzo sensownie.