  • 11. Data: 2009-07-22 19:50:45
    Temat: Re: optymalna ogniskowa - ankieta :-D
    Od: mater <m...@m...pl>

    Rob wrote:
    > a kiedy będą wyniki? :)

    Juz za chwile w osobnym watku!

    mater

  • 12. Data: 2009-07-22 19:52:55
    Od: mater <m...@m...pl>

    M wrote:
    > I dlaczego nie ma obiektywu 40-42mm?
    > gdyby byl to bym oddal glos :)

    Poniewaz wybralem te najbardziej typowe, standardowe ogniskowe, aby nie
    komplikowac odpowiedzi.

    Na upartego nie ma tam bardzo wielu innych staloogniskowych obiektywow... ;)

    Trzeba bylo wziac udzial i wybrac 35mm jako najbardziej zblizone ;)

    mater

  • 13. Data: 2009-07-22 19:56:46
    Od: mater <m...@m...pl>

    XX YY wrote:
    > dzisaiaj chyba z 70 % fotografujacych a chyb wiece uzywa zoomow.
    >
    > nie pamietam kiedy widzialem aparat ze stalka po raz ostatni na ulicy.

    No i?

    > ddlaczego nie pytasz o zakrez soomow

    Bo mialem inny pomysl na ankiete :P
    Narzedzie do ankiet jest darmowe - wystarczy sie zarejestrowac.
    Zrob sobie wlasna ankiete o zoomach, a szybko sie przekonasz, ze pytanie
    bedzie bez sensu... ;-)

    > od chocby w tej ankiecie podac dolna i gorna granice jakiej sie
    > uzywa ?

    Czekam na linka do Twojej ankiety... ;-P

    mater

  • 14. Data: 2009-07-22 20:00:43
    Od: mater <m...@m...pl>

    Rob wrote:
    > bo to jest ankieta dla elyty, która tylko stałek używa :D

    Hmmm... no to dzis mozna bardzo latwo wejsc do "elyty", bo za mniej niz
    500zl dostaniesz nowego (i bardzo dobrego) nikkora AF 50/1.8 D.
    Ze tez nie wspomne o stalkach z poprzedniej epoki, ktore na allegro
    mozna dostac za grosze...

    Naprawde nie masz zadnej stalki w swoim zestawie i tak cie to gryzie...? ;-P

    mater

  • 15. Data: 2009-07-22 23:41:02
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    mater wrote:
    > A kto pisze, ze nie mozna?

    Nikt, ale z lustrzanką nie ma aż takiego kompromisu jaki chciałeś wskazać.

    > Ankieta jednak dotyczyla konkretnej sytuacji:
    > "Jesli moglbys zabrac tylko jeden obiektyw staloogniskowy, to jaki
    > zabierzesz w trzech roznych przypadkach?"

    O widzisz... ale tak szczegółowo nie napisałeś.

    > Ankieta wiec bada zachowanie fotografa amatora przy podejmowaniu wcale
    > nie latwej decyzji... ;)

    Miałem kiedyś zestaw - 24/2.8, 50/1.4 i 135/2.8 - dało się tym obskoczyć
    absolutnie wswzystko. Każde z szkiełek malutkie i lekkie.
    To był maksymalny kompromis dla mnie.

    > Wiesz... zadna sztuka zapakowac po prostu 18-200, albo cos w ten
    > desen... ;-P

    Jak mowa o samej ogniskowej to owszem, jednak takie 18-200 najczęściej
    jest ciemne.

    > Ehhh... nowe i tanie technologie rozpiescily wspolczenych amatorow... ;)

    To też.

    > Wybacz, ale nie bede plakal, ze nie wziales udzialu w ankiecie.
    > To miala byc dobra zabawa i tyle ;)

    Ależ wziąłem.

    > Widze, ze calkowicie nie zrozumiales idei...
    > Nie chcialem wiedziec, jakiej ogniskowej najczesciej uzywam, lecz jaka
    > ogniskowa jest uwazana za optymalna (w danych sytuacjach) przez
    > wiekszosc amatorow fotografii.

    Przy zoomach i takich programach o wiele łatwiej sprawdzić. Od razu widać
    co i dlaczego się używa. To bardziej miarodajne niż deklaracje.

    > Przeczesywanie programem wlasnego katalogu z fotkami nie da odpowiedzi
    > na to pytanie... ;-)

    Może owszem dać :)
    O ile tylko wybierzesz realne zdjęcia, a nie miliard śmieciowych :)

    d.