  • Data: 2016-11-08 08:57:23
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania ciepłą wodą
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 16:19:07 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > W pralce moze i tanio, ale taka woda sciekowa z wanny ma ~30C.
    > Jaki duzy kaloryfer potrzebny, zeby tym efektywnie podgrzac
    > pomieszczenie ?

    Bezpośrednio- raczej wyjdzie większy niż to pomieszczenie. Dlatego trzeba
    pogłówkować. Tej wody i tak nie wystarczy żeby to pomieszczenie ogrzać, więc to
    będzie co najwyżej środek wspomagający, a tu już pomysłów może być wiele, na przykład
    podgrzewanie powietrza czerpanego do wentylacji.

    Piszesz że potrzebna pompa ciepła. A czemu nie? Pompa ciepła która schłodziłaby całą
    CWU jaką się zużywa w domu przez całą dobę wyszłaby pewnie coś w rozmiarze tego co
    jest w lodówce. Chwilowa moc za mała, ale można zmagazynować, pomału schłodzić i
    dopiero potem wylać. Domowym przemysłem dałoby się to zrobic z kompresora
    lodówkowego. Albo dwóch. Albo trzech, jak będzie trzeba. To nie majątek. Dobrze
    zestratyfikowany zbiornik (nawalić jakichś gąbek do środka, albo wiórów po toczeniu
    plastiku żeby zatrzymać konwekcję), wężownica na kilku poziomach- wszystko się da
    zrobić. Tylko trzeba mieć przestrzeń, a to w bloku jest raczej nierealne. W domku jak
    najbardziej.