  • Data: 2012-01-23 18:17:19
    Temat: Re: 'odpalanie' stringa
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > (dodam ze jakis czas probowalem sie nieco poduczyc asemblera
    > ale natrafilem na granice zaporowa, mam wrazenie ze musialbym
    > sie powaznie rozbujac by pisac kod w mieszanym c/asm, moze
    > gdyby takie odpalanie stringow fajnie dzialalo byloby blizej)

    sprawdzilem, co ciekawe dziala swietnie (dzieks gynvael)

    char asmRoutineData[] =
    {
    0xC8, 0x00, 0x00, 0x00, // enter 0, 0
    0xB8, 0x02, 0x00 ,0x01 ,0x00, // mov eax, 65538
    0xC9, // leave
    0xc3 // ret
    };

    int (*asmRoutine)(void) = (int (*)(void)) asmRoutineData;

    int ret = asmRoutine();

    // zwraca 65538

    moze nawet sse by dzialalo i nie musialbym sie babac z
    linkerem