  • Data: 2017-01-10 22:34:44
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:5874b561$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...
    > Gaz wodny (...)
    > niebezpieczny ze względu na zawartość wodoru (spalanie wodoru nie jest
    > taką prostą sprawą, chyba że chcemy zrobić BUM).

    Jako nieco wyrośnięty dzieciak, bawiłem się elektrolizą, wykorzystując ją do
    trawienia prostych płytek. Wiedząc, że woda rozpada się na tlen i wodór,
    wyskakujące z cieczy bąbelki lubiłem przypalać zapałką, wtedy tak śmiesznie
    pykały. To poszedłem dalej, w strzykawkę tego trochę nabrałem, tak może z 5
    ccm, i postanowiłem zobaczyc, jak ów wodór będzie się palić. W międzyczasie
    widocznie jednak ów wodór zmieszał się z powietrzem (tlen ulatywał w innym
    miejscu) i w trakcie powolnego wyciskania gazu na płomień zapałki, mieszanka
    uległa zapłonowi. Dość głośne JEB i tłoczek, mimo trzymania palcem,
    odskoczył o ok. 1 cm. Na szczęście, nic mi się nie stało, nic nie uległo
    zniszczeniu. Ale małe BUM w środku strzykawki było, strzykawka przeżyła.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.