  • Data: 2017-01-07 14:46:29
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: Janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-05 o 20:57, Desoft pisze:

    > Też kiedyś miałem "obawy" przy przejściu z gotowania gazowego na
    > indukcyjne.
    > Ale: sprawność palnika gazowego wynosi około 50%. czyli moc podawana do
    > garnka z
    > nawiększego palnika to nieco powyżej 1kW. (reszta idzie w wyciąg :) )
    > Łatwo to unaocznić: Czajnik do grzania wody (bezprzewodowy) Nie ma
    > kuchenki gazowej
    > mogącej konkurować z nim pod względem czasu zagotowania wody.
    >
    > Kuchenka indukcyjna jest tańsza w eksploatacji od gazowej. Gaz wcale nie
    > jest tańszy.

    Mylisz się, jeżeli sprawność palnika wynosi faktycznie 50% to gaz jest
    tańszy :)
    A teraz liczymy, 1m3 gazu kosztuje mnie średnio ze wszystkimi opłatami
    2,28zł za zeszły sezon, współ konwersji to 11,3 z ogonkiem co daje
    ~0,202 zł/kwh z gazu dla 50% sprawności wychodzi że 1 kwh ciepła z gazu
    kosztuje 0,404zł a ta sama z prądu dla 100% sprawności kosztuje 0,61zł.
    Wniosek że grzanie na gazie jest tańsze o 2/3 od prądu na kuchence
    gazowej, już nie licząc tego że przez ponad pół roku kuchenka dogrzewa
    także kuchnię co jest zyskiem.

    --
    Pozdr

    Janusz_k