    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: obudowa na matryce LCD 15
    Date: Mon, 26 Oct 2009 17:19:34 -0700 (PDT)

    On Oct 26, 7:39 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciekawy pomysl sie pojawil - LCD czarno-bialy i podswietlenie diodami
    > RGB. Zmiany koloru podswietlenia i tresci wzajemnie zsynchronizowane.

    Jesteś pewien, że nic nie pokręciłeś i ten LCD miał być B/W?
    Bo ja widziałem inny patent: podświetlenie RGB sekcjonowane i każda
    sekcja świeci tyle, co potrzeba. Jeśli w danym obszarze żaden czerwony
    pixel nie ma 100% jasności, to zjeżdża się z podświetleniem R i
    "odkręca" tłumienie pixeli R aż najjaśniejszy dojedzie do 100%.
    Zamiast grzać pełną parą i tłumić potem. W ten sposób np. na obszarze
    błękitnego nieba R i G prawie całkowicie gasną. Nierównomierność
    propagacji podświetlenia kompensowana softem, tj. obszary nie mają
    ostrych granic.
    Do wyświetlania okienek windowsa czy innych jednolitych płaszczyzn
    jest to do niczego, ale przy projekcji filmu daje oszczędność.
    Marek