  • 11. Data: 2009-05-29 13:55:06
    Temat: Re: obroty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartlomiej" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:gvo1jf$d64$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Pytalem juz wczesniej ale bez rezultatu, wiec powtarzam pytanie.
    > Moze teraz dostane jakas sensowna odpowiedz.
    > Jak w prosty sposob regulowac obroty w silniczku filtra
    > akwariowego (wirnik
    > z magnesem, stojan zasilany) Nie musi byc to koniecznie plynna
    > regulacja.
    > Chodzi mi o bezpieczne obnizenie obrotow chocby do polowy
    > wartosci.

    Pomysl sprzed lat, ktos juz testowal na innych silnikach i
    narzekal, ale moze tu poskutkuje:
    -przepuszczac co trzeci polokres z sieci.
    Czyli + 0 0 - 0 0 + 0 0 - 0 0

    Triaki w przepuszczaniu calych polokresow sa dobre, ale do
    wybierania to jakis uC by sie przydal ..

    J.

  • 12. Data: 2009-05-29 15:32:09
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    ja bzdur nigdzie nie napisalem, podalem przyklad silnika indukcyjnego z okapu -
    tez pisano mi ze nici z wyciszenia a jednak sie dalo. Nie napisalem ze silnik w
    pompce jest taki sam...

  • 13. Data: 2009-05-29 16:31:16
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Uzytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...
    On May 29, 10:53 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Co za czasy - falownik 3-fazowy tanszy od falownika 1-fazowego :-)

    ano :)
    50W falowniczek na 12V kosztuje $8...

    Marek

    W ofercie Nowego Elektronika jest kit 255-k.
    Jest to falownik o mocy wyj.max 500W i czestotliwosci od 20 - 100Hz.
    Trzeba to tylko samemu polutowac .
    Moze sie nada do tego celu .

    Pzdr

  • 14. Data: 2009-05-29 21:06:41
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > z magnesem, stojan zasilany) Nie musi byc to koniecznie plynna regulacja.
    > Chodzi mi o bezpieczne obnizenie obrotow chocby do polowy wartosci.

    w pompkach eheim zdaje sie siedzi cos inteligentnego tj. jak pompka nie wystartuje
    w ciagu pierwszych sekund to napiecie na cewkach jest odcinane
    trzeba odlaczyc zasilanie i pompka dalej chce startowac i tak w kolo

    z tanszymi pompkami bez elektroniki w srodku jeszcze mozna powalczyc

    wnioskuje ze przerobienie markowych pompek bedzie bardzo trudne a bez dobrania
    sie do srodka nic nie wyjdzie