  • 1. Data: 2012-01-01 14:01:11
    Temat: numer karty sim
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    Czy mając numer karty sim + numer telefonu można coś z tym zrobić? Nie
    wiem, ukraść numer, podejrzeć jakieś dane itp?

    Pójść profilaktycznie do opa i wymienić kartę na nową, czy olać, że ktoś
    ma mój numer karty sim?

  • 2. Data: 2012-01-01 16:11:25
    Temat: Re: numer karty sim
    Od: "Damian News" <s...@s...net.pl>

    Użytkownik "Jasio" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiem, ukraść numer, podejrzeć jakieś dane itp?
    >
    > Pójść profilaktycznie do opa i wymienić kartę na nową, czy olać, że ktoś

    No może np. zarejestrować numer na siebie jeśli to prepaid i przenieś numer
    do innego opa.
    Ale to chyba można zatrzymać jak się dostanie SMS od obecnego opa że numer
    ma zostać przeniesiony. A czy może coś podejrzeć mało prawdopodone,
    przewaznie potrzebny jest jeszcze SMS od opa do logowania lub
    zarejestrowania w systemie.

    Tak myślę nie jestem specjalistą.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-01-01 18:14:16
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Damian News" napisał:

    > No może np. zarejestrować numer na siebie jeśli to prepaid
    > i przenieś numer do innego opa.

    Na jakim etapie przenoszenia numeru lub innej czynności stwarzającej
    potencjalne niebezpieczeństwo dla wątkotwórcy jest konieczne podanie numeru
    karty SIM?

    JoteR

  • 4. Data: 2012-01-01 18:24:22
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-01 19:14, JoteR pisze:

    > Na jakim etapie przenoszenia numeru lub innej czynności stwarzającej
    > potencjalne niebezpieczeństwo dla wątkotwórcy jest konieczne podanie
    > numeru karty SIM?

    numer jest już zarejestrowany

  • 5. Data: 2012-01-01 18:43:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jasio <n...@o...pl> wrote:
> [...]

    Przy rejestracji

    > numer jest już zarejestrowany

    Tak naprawdę, to ten system jest dziurawy jak szwajcarski ser. Udawało mi
    się przerejestrować kartę wcześniej zarejestrowaną tylko na podstawie jej
    fizycznego posiadania i znajomości historii doładowań.
    Jeżeli masz podejrzenia, ze ktoś może chcieć wykonać jakąś operację, to
    najlepiej zgłoś kartę jako zgubioną i wyrób duplikat, czyli kartę z nowym
    numerem. Chyba we wszystkich sieciach jest to operacja bezpłatna, ale na
    wszelki wypadek proponuję sprawdzić.

  • 6. Data: 2012-01-01 20:49:05
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > numerem. Chyba we wszystkich sieciach jest to operacja bezpłatna, ale na

    A mnie się ostatnio o numer karty sim, gdy po "wykonaniu kółka" numer
    wracał do pierwotnego operatora, czyli do T-Mobile. Dziwne by chyba
    było, żebym pamiętał ten numer, albo nawet miał tą pierwotną kartę
    (numer został "wyniesiony") z rok wcześniej, a później jeszcze raz
    przeniesiony. Co ciekawe - pani w punkcie zadzwoniła do kogoś gdzieś i
    podając mój pesel zdobyła ten numer. Nie mam żadnej koncepcji po co im
    to było.
    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2012-01-01 21:37:00
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciej Bebenek" napisał:

    > Przy rejestracji

    Nie wiem, jak u innych, ale u mnie jest tak:
    "W celu zarejestrowania usługi na kartę (telefonu na kartę lub Play Online
    na kartę) należy w Punkcie Sprzedaży Play okazać dokument tożsamości
    ze zdjęciem, zawierający numer PESEL i wypełnić Kartę Rejestracyjną
    podając kod PUK. Kod PUK do karty SIM znajduje się na plastikowej
    karcie startera"
    Pytanie do wątkotwórcy - co wpadło w niepowołane łapki, cały starter
    czy tylko ta wyłamana część, którą wtykamy do telefonu? Jeśli to drugie,
    to ponawiam pytanie - czym grozi znajomość owego (w moim przypadku
    19-cyfrowego) numeru karty SIM przez potencjalnego szkodnika?

    JoteR

  • 8. Data: 2012-01-01 22:06:02
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-01 22:37, JoteR pisze:
    > Pytanie do wątkotwórcy - co wpadło w niepowołane łapki

    numer telefonu + numer karty sim.
    Nic więcej. Nic fizycznego, same numerki.

  • 9. Data: 2012-01-03 19:30:08
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > numer telefonu + numer karty sim.
    > Nic więcej. Nic fizycznego, same numerki.

    To może wymień tą kartę sim? W niektórych sieciach jest to bezpłatne.
    Nowa na pewno będzie mieć inny nr sim.

    Albo przenieś na chwilę do innej sieci i potem wróć.
    --
    Grzexs