  • Data: 2014-03-09 23:52:19
    Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 9 marca 2014 23:36:20 UTC+1 użytkownik tomas napisał:
> [...]
    taką substancję mieszając rtęć ze srebrem lub złotem. Przydatność amalgamatu wynosi
    kilka minut. Potem twardnieje. Musi być zrobiony bezpośrednio przed użyciem. Wiem że
    rtęć jest w dużych ilościach trująca a w małych bardzo szkodliwa. Dlatego NDSy dla
    rtęci, jej par i związków są bardzo niskie. Jeśli komuś się potłucze w mieszkaniu 50
    świetlówek to i tak będzie poniżej NDSów bo rtęć jest praktycznie nie lotna i w
    pomieszczeniach z reguły jest wentylacja. Były czasy że rtęci używano na wrzody jakie
    robiły się od chorób wenerycznych. Ludzie smarowali sobie maścią rtęciową kutasy i
    gęby. I żyli. Może nie tak długo jak tacy bez kiły. Ale umierali wcześniej nie od
    rtęci a od kiły. Maść rtęciowa zawierająca ok 30% rtęci w składzie używana jest do
    dzisiaj. I ktoś pierdoli że rtęć z jednej potłuczonej świetlówki zabija miasto.

    > Chłopie co ty jarasz?Do tej pory nie zrozumiałeś , że rtęć w zapalonej
    >
    > świetlówce przechodzi w stan gazowy i z łatwością może wydostać się na
    >
    > zewnątrz w wyniku stłuczenia.Amalgamat ma stan stały.Przecież dentysta
    >
    > tego nie połyka.Stary żuć ten crack on naprawdę wypala mózg...

    Przechodzi ale nie cała tylko bardzo niewielka ilość z tego co było wsadzone do
    świetlówki. Ze względu na niewielką objętość świetlówki sprawa do pominięcie wszędzie
    z wyjątkiem miejsc gdzie utylizują masowo świetlówki. Miejsca gdzie kiedyś wyrzucano
    świetlówki skażone są rtęcią. Jak by cała rtęć ze świetlówki odparowywała w
    świetlówce to te miejsca były by nie skażone bo opary wiatr by porwał i rozgonił.
    Zacznij samodzielnie myśleć, to nie boli.