-
11. Data: 2010-03-26 22:21:52
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
> Czyli co - manipulacja ?
>
Nie, info dla posidzaczy CC, bmw3 i rover200 jak ich auto będzie wygladało.
> Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?
>
Nie testowano, około 1..1.5
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
12. Data: 2010-03-26 22:33:08
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: PepedB <a...@s...le>
W dniu 2010-03-26 21:00, J.F. pisze:
> On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>> To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.
>>
>> Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
>> lżejszy od Cinquecento.
>
> Czyli co - manipulacja ?
Poniekąd- jakby wzięli takiego Smarka:
http://www.metacafe.com/watch/60538/smart_car_crash/
to by tak widowiskowo się nie złożył. Inna sprawa, że przeciążenia i tak
pewnie pokonałyby każdego zawodnika za kierownicą.
--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl
-
13. Data: 2010-03-27 00:18:20
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Czarek Daniluk pisze:
> W dniu 2010-03-26 19:17, Tomasz Pyra pisze:
>
>> To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.
>>
>> Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
>> lżejszy od Cinquecento.
>
> Z silnikiem 1,3 "popyla" bardzo ładnie - tyle że w czasie jazdy czuć jak
> pracuje nadwozie ;)
Klatkę trzeba wstawić, a minimum to trzy rozpórki.
Co do popylania to coś o tym wiem, bo z tymi Swiftami się ścigam w
jednej klasie.
Nawet na seryjnym silniku taki Swift odchodzi mi jak chce. Nie mówiąc o
tych zdłubanych na 120KM.
Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg -
wychodzi wtedy 200KM/t.
-
14. Data: 2010-03-27 10:40:14
Temat: Re: nowe crashtesty OT
Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>
"Esen" <z...@p...onet.pl.invalid> wrote in message
news:hoj2o6$js7$1@news.onet.pl...
> Hants wrote:
>> Pan Adam Rapacki wyraznie informuje, ze trzeba wiecej radarów i
>> dotkliwych
>> metod dyscyplinowania kierowców.
>
> No właśnie.
> --
> Sławek
No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się
znow wybrać w nastepnych wyborach?
-
15. Data: 2010-03-27 13:17:35
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: "xs" <x...@N...gazeta.pl>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
> Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg
> wychodzi wtedy 200KM/t.
Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec
ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne
nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i
wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet
z pleksa.
Tak gwoli scislosci do wiki klamie.
Mk1 - 85-89
Mk2 - 89-91
Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po
przeniesieniu montazu na Wegry)
Mk4 - 96-00
Mk5 - 00-03
Mk6 - 03-do teraz
Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
16. Data: 2010-03-27 13:18:21
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: "xs" <x...@N...gazeta.pl>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
> Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg
> wychodzi wtedy 200KM/t.
Taaa, 600 kg i co jeszcze ;) Mam Swifta GTi i wiem ile wazy, tak samo wiec
ile mozna go odchudzic bo wybebeszalem go. 600kg jest absolutnie nieosiagalne
nawet z szybami z pleksy, maska i klapa z laminatu, brakiem nagrzewnicy i
wszystkich zbednych rzeczy. Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo. 750kg to chyba minimum nawet
z pleksa.
Tak gwoli scislosci do wiki klamie.
Mk1 - 85-89
Mk2 - 89-91
Mk3 - 91-96 (GTi do sierpnia 95 i pozniej juz ich nie produkowano po
przeniesieniu montazu na Wegry)
Mk4 - 96-00
Mk5 - 00-03
Mk6 - 03-do teraz
Ten ze zdjecia to mk4 lub mk5, na zdjeciach z boku nie da sie odroznic.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
17. Data: 2010-03-27 23:53:12
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
xs pisze:
> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
>
>> Ale czego się spodziewać jak w tym aucie można zejść z wagą do 600kg
>> wychodzi wtedy 200KM/t.
>
> Taaa, 600 kg i co jeszcze ;)
Nie jest to wcale wielki wyczyn.
> Nie wyobrazam sobie jak chcesz urwac w tym
> kartonie 200kg czyli 25% masy calkowitej. Tylnia kanapa i siedzisko to raptem
> 4kg z groszem, boczki, pasy seryjne itp to tylko 5kg, seryjne siedzenia sa
> dosyc lekkie wiec tutaj tez nie urwiesz za duzo.
Jeżeli buda waży powiedzmy 400kg i zbudowana jest z blachy 0.8mm, to
jeżeli zdejmiesz z niej przeciętnie 0.2mm, to już jesteś 100kg do przodu.
Oczywiście do tego w zasadzie trzeba już doliczyć masę klatki
bezpieczeństwa - od około 20kg za Cro-Mo.
Do tego usunięcie wszelkich wypełnień, zabezpieczeń antykorozyjnych,
wielowarstwowego lakieru itp. to wszystko również sporo waży.
Można usunąć wiele ciężkich elementów i zastąpić elementami z tworzyw -
maska, tylne drzwi, nawet drzwi boczne (a ciężkie są), błotniki.
Do tego układ wydechowy z którego jest sporo kg do zdjęcia.
Trochę można odchudzić też silnik.
Jest też kupa wyposażenia które w sumie też będzie swoje ważyć - zamki,
oświetlenie, część uszczelek, skracanie wiązek elektrycznych itp.
Wiele elementów można zastąpić lżejszymi - z tych ciężkich np.
akumulator, alternator, rozrusznik, chłodnica, wentylator, elementy
hamulców, koła.
Często tania chińszczyzna bywa znacznie lżejsza od oryginałów, bo
materiały drogie. Np. do mojego Cinquecento dwa chińskie reflektory ważą
tyle co jeden oryginalny.
Szyby z plexi to nie jest chyba najlepszy, ani najlżejszy pomysł -
stosuje się raczej poliwęglan.
Pozostaje kwestia legalności takich przeróbek - głównie zgodności z
regulaminami różnych dyscyplin motorsportu, ale piszę o tym co można i
co się robi. W jednych dyscyplinach wolno więcej, w innych mniej,
pytanie jeszcze co w jakich się sprawdza.
-
18. Data: 2010-03-28 03:25:30
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: "Chevy" <c...@h...com>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:6i4qq5t4obnthpneuihbhjdogt31m9eq3r@4ax.com...
> On Fri, 26 Mar 2010 19:17:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>>J.F. pisze:
>>> http://moto.pl/MotoPL/10,88301,7698280,Przy_80_km_h_
nie_przezyjesz.html
>>> Czy nowe radary ? Bo trzeba zdyscyplinowac kierowcow ...
>>> Ktos rozpoznaje co to za auto i ktory to rocznik ?
>>
>>To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.
>>
>>Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
>>lżejszy od Cinquecento.
>
> Czyli co - manipulacja ?
> Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?
Jak wy to oglądacie? Normlane testy robi się przy 54 czy 56km/h w europie w
usa ponad 60km/h.
A tego swifta rozpędzili do prawie 83km/h
-
19. Data: 2010-03-28 10:53:50
Temat: Re: nowe crashtesty
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 28 Mar 2010 03:25:30 +0200, Chevy wrote:
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>To jest Suzuki Swift II gen - wiki mówi że produkowany od 1989 do 2004.
>>>Dość specyficzny samochód, bo ma bardzo cienkie blaszki - w sumie jest
>>>lżejszy od Cinquecento.
>>
>> Czyli co - manipulacja ?
>> Ile on mial gwiazdek w "normalnym" tescie ?
>
>Jak wy to oglądacie? Normlane testy robi się przy 54 czy 56km/h w europie w
>usa ponad 60km/h.
W europie juz 64.
>A tego swifta rozpędzili do prawie 83km/h
No i wlasnie o to chodzi :-) Czy:
a) zwracaja uwage ze auto optymalizowane do crashtestu przy 64km/h nie
wytrzyma 80km/h
b) specjalnie wybrali najslabsze auto zeby podkreslic jak wazne jest
"dyscyplinowanie kierowcow" :-)
J.
-
20. Data: 2010-03-28 16:45:35
Temat: Re: nowe crashtesty OT
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sat, 27 Mar 2010 09:40:14 -0000, "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>
wrote:
>No to moze czas przemyslec sprawę na kogo się głosuje i nie dać pajacowi się
>znow wybrać w nastepnych wyborach?
Jego nikt z Nas nie wybierał. Donek go wybrał. Masz gwarancję że nie
wybierze go potem ktoś inny? Wszak to "wysokiej klasy specjalista".
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200