    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Date: Tue, 12 Sep 2017 16:06:29 +0200
    <oo97r6$m9n$1@node1.news.atman.pl> <oo99rs$a4m$1@gioia.aioe.org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <oo9h8h$vnk$1@node1.news.atman.pl> <oo9nr4$rdj$1@node2.news.atman.pl>
    <oo9tqr$1ae$1@node2.news.atman.pl> <ooa937$ml8$1@dont-email.me>
    <ooam3u$lmg$1@node2.news.atman.pl>
    <59b04b69$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <op4obm$kt4$1@node1.news.atman.pl>
    <59b6bc38$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>

    > A im bardziej chroni się kretynów przed skutkami ich własnej (wszak)
    > bezmyślności, tym takich bezmózgowców - przybywa. I o to chodzi, aby
    > wytresować (no bo to żadne tam "wychowanie") rzesze półgłówków, ślepo
    > słuchających tego, co im "światły" rząd raczy w swej niezmierzonej
    > mundrości objawić.
    >
    > Im bardziej rządy roztaczają opiekę nad "niezaradnymi", im mniej jest
    > zaradność premiowana - tym społeczeństwo en masse - bardziej bezradne
    > się staje.

    Dodatkowo następuje będące naturalną konsekwencją tego co opisałeś
    rozwarstwienie - mała część młodego pokolenia, chcąca wykorzystać
    potencjalne możliwości współczesnej cywilizacji odbija w górę, a cała
    reszta krzywej Gaussa leci na swój tępy ryj w dół i ekscytuje się, że
    można jednocześnie mieszać cukier w szklance i jednocześnie wyrzucać
    torebkę po herbacie - "patrzcie jakiego mam lifehacka !".

    To jest prosty wstęp do czegoś w rodzaju Elysium - bo przecież dla
    rozwiniętego osobnika życie wśród bandy idiotów staje się rosnącym
    problemem.

    Nie wiem jedynie czy taka koncepcja zrobienia obozu dla mas to
    sprawiedliwa konsekwencja naturalnego, wrodzonego kretyństwa populacji,
    czy też bardziej skutek zaniedbania tej rozsądniejszej części - żeby
    kretynów uczłowieczać. Tylko - czy to nie jest walka z naturalną,
    przyrodzoną większej populacji cechą, skazana z góry na przegraną ?