    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Date: Thu, 31 Aug 2017 19:55:48 +0200

    On Thu, 31 Aug 2017 16:52:22 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Co to są "przepisy" ? To są sformalizowane i wymuszane siłowo
    > metody
    > postępowania, wymyślone przez jednego osobnika, który uważa że dla
    > drugiego tak będzie lepiej. Czasem to jest lepiej - a czasem nie
    > jest.

    W nawiązaniu do dyskusji obok dot. cła, próbowałem znaleźć jakieś info dot. stawek
    cła  na dedykowanym do tego systemie isztar(http://isztar.mf.gov.pl), już nie będę
    wspominał, że nasze pieniądze zostały wydane na projekt jakiegoś idioty-programisty,
    który nie umie zrobić prostego ale funkcjonalnego i ergonomicznego interfejsu (każde
    wyświetlenie wyników wyszukiwania kasuje poprzednio wprowadzone parametry). Kazdy
    towar jest pogrupowany w tzw. kody nomenklatury, mając kod można niby dowiedzieć sie
    przypisanej mu stawki (teoretycznie, bo cokolwiek się nie wybierze to jest pokazywane
    0% i bez doktoratu z celni stosowanej ni chuja nie można się w tym połapać). No i jak
    szuka się "obwody drukowane" można znaleźć m.in. kod nomenklatury przypisany takiej
    cześci elektronicznej, cytuję:
    - 8522 90 49 50- - - - -
    Zespół elektroniczny do laserowej głowicy odczytu odtwarzacza CD,
    zawierający:
    - obwód drukowany,
    - fotodetektor w postaci monolitycznego układu scalonego umieszczony
    w obudowie,
    - nie więcej niż 3 złączy,
    - nie więcej niż 1 tranzystor,
    - nie więcej niż 3 zmienne i 4 stałe oporniki,
    - nie więcej niż 5 kondensatorów, całość zamontowana na podłożu

    Nosz kurwa, tylko paść na podłogę i nogami się nakryć, serio???  "Nie
    więcej niż 3 zmienne i 4 stale oporniki"?? Rozumiem że jak już będzie
    5 stałych oporników już trzeba "wymyśleć"  inny kod, inna stawkę??
    Serio na takim poziomie szczegółów trzeba się w tym cle brandzlować?
    Import (cło) laserowej głowicy odczytu jest tak kluczowy elementem
    gospodarki RPRlu, że trzeba to na takim szc,efolowym poziomie
    regulować? Czy to raczej wymyslanie  roboty dla armii urzedasow, bo
    przecież trzeba te odtwarzacze rozbierać na poszczególne elementy i
    liczyć w nich te rezystory. No ja pierdolę....

    --
    Marek