  • 31. Data: 2021-06-02 17:37:30
    Temat: Re: no szlag mnie trafi...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Lokalne rozwiązanie też już padło - scrcpy:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Scrcpy
    > Tylko trzeba się z tym pobawić z 10...15 minut, żeby wszystko uruchomić
    > (zainstalować adb, scrcpy, włączyć debugowanie w telefonie, przyblokować
    > wygaszanie ekranu). Ale działa bardzo fajnie i jest za darmo.

    próowałem coś podobnego, ale mimo walki nie chciało mi działać.
    Może kwestia telefonu (Xiaomi Mi9 mam).

  • 32. Data: 2021-06-02 17:55:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Protip: możesz podłączyć do Androida klawiaturę po USB. Mysz też. Każdy
    > współczesny telefon to obsłuży. Potrzebujesz tylko kabelka OTG, który
    > fizycznie to ze sobą zepnie (czyli z jednej strony microUSB czy inne USB-C
    > a z drugiej gniazdo USB-A).
    >
    > Jeśli mały ekranik telefonu ci wystarczy, to może to będzie najprostsze
    > rozwiązanie?

    Nie bardzo, bo muszę mieć możliwość CTRL-C, CTRL-V i ogólnie korzystania
    z zasobów PC. Numery kart SIM , komendy itp to wszystko mam pod ręką
    otwarte i nie muszę patrzeć i wpisywać.

    Google Messages działa , więc tego użyję.

  • 33. Data: 2021-06-02 17:57:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale nie rozumiem czego ty szukasz, od 20 lat do tego celu służy
    > smstools. można tym nawet zrobić sterowanie samochodem. Pewne, darmowe
    > rozwiązanie.

    Nie znam, na szybko widzę, że to na linuxa. A muszę z windy.

  • 34. Data: 2021-06-02 17:58:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Sprzęt: stara Nokia z DCT4: 6310
    > interface: klasyczny RS232 na MAX232, via BT.
    > soft: Linux: gnokii, xgnokii.
    >
    > 2. Sprzęt: modem klasy 3G: Huawei E173,
    > interface: zwykły kabel USB,
    > soft: Windows; XP, 7: Top_netinfo ver. 3.65
    >
    > Co do E173, to nie instalować softu operatora bo to g.... . Zainstalować
    > soft producenta modemu. Nie odpalać aplikacji, no chyba że ktoś lubi
    > oglądać krzaczki. Potrzebny jest w zasadzie tylko driver USB.
    > Zainstalować: Top_netinfo ver. 3.65. Odpalić i SMS-ować.
    > Przy każdym wyjęciu/podpięciu E173 do PC pojawiał się będzie monit o chęci

    Dzięki, zapiszę to sobie na zaś.
    Google Messages jest OK na razie, ale jakby co to będzie jak znalazł.

  • 35. Data: 2021-06-02 18:49:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-06-01 o 22:55, sundayman pisze:
    > Tak, ale ja chcę mieć po prostu okienko do wpisania zawartości SMS +
    > enter i poszło w pizdu.

    A to?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fj
    soft.myphoneexplorer.client&hl=pl&gl=US

    U mnie działa sprawnie.

    Robert

  • 36. Data: 2021-06-02 20:05:11
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-06-01 23:36, sundayman wrote:
    > Żeby był taki wynalazek do pracy lokalnie, to by było cudo. No ale trudno.

    Airdroid kiedyś był ok, ale dawno nie używałem.

  • 37. Data: 2021-06-02 20:18:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Naprawdę :) Mam tu całą kupę tych modemów na stole. To są takie :
    > https://www.pusr.com/products/gsm-modem-rs232/485-us
    r-gprs232-730.html

    No to co szkodzi wziąć jeden z nich i z niego wysyłać SMS-y?

    > No i w programie do konfigurowania jest możliwość normalnej komunikacji
    > ( ale to samo można zrobić z dowolnego terminala ). No i oczywiście
    > działa, tylko upierdliwe to jest.

    Ale co jest upierdliwe? Gadanie z modemem komendami AT przez terminal?
    Jest. Bo jakie ma być? Przecież nie chodzi o to, by klepać z palca,
    tylko napisać skrypt, który przez port szeregowy wyśle to nieszczęsne
    "AT+CMSG" wraz z numerem telefonu i treścią wiadomości pobranymi jako
    parametry. A potem ewentualnie poczeka na SMS zwrotny i wszystko
    zapisze w logu.

    > Ale to google messages jak na razie działa fajnie.

    Z dokładnością do definicji słowa "fajnie". Jeśli ktoś za fajne uznaje
    przeklejanie napisów z jednego okienka do drugiego, a potem odnotowanie
    gdzieś reakcji systemu -- to może przy tym zostać. W sumie co to jest
    te kilkadziesiąt razy w kółko, gdy się pomyśli o robotnikach w chińskiej
    fabryce.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2021-06-03 03:19:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No to co szkodzi wziąć jeden z nich i z niego wysyłać SMS-y?

    No właśnie coś nie działa. Znaczy niby działa ( jak się wysyła na
    telefon ) ale z modemem ( zdalnym ) nie działa, nie wiadomo czemu.
    Na pewno można to rozkminić, tylko - szkoda na to czasu, skoro z
    telefonu działa.

> [...]
    > gdzieś reakcji systemu -- to może przy tym zostać. W sumie co to jest
    > te kilkadziesiąt razy w kółko, gdy się pomyśli o robotnikach w chińskiej

    Ale ten sposób jest konieczny. Pisałem już - nie ma innej metody niż
    ręczne wysłanie SMS i potem sprawdzenie czy doszło się zapisało
    poprawnie. Bo nie ma gwarancji, że tak się stanie.

    Co mi z tego, że sobie jakimś nakładem będę skrypty pisał, skoro i tak
    potem muszę ręcznie sprawdzać, czy jest OK.
    Bo z różnych powodów nie ma gwarancji, że taka wysyłka automatem zadziała.

    To jest jednorazowa zabawa spowodowana koniecznością zmiany serwera.

    Szkoda czasu na skrypty i inne cudawianki. Więcej z tym zabawy niż
    pożytku. W tym konkretnym przypadku oczywiście.

  • 39. Data: 2021-06-03 03:51:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > telefon ) ale z modemem ( zdalnym ) nie działa, nie wiadomo czemu.
    > Na pewno można to rozkminić, tylko - szkoda na to czasu, skoro z

    W to nie jestem w stanie uwierzyć. Niestety. SMS wysłany jest wysłany.
    A niewysłany niewysłanym jest. Niezależnie od tego, czy karta SIM
    docelowego numeru znajduje się w telefonie, czy w modemie. Czy może
    w ogóle nigdzie wetkniętą nie jest.

    > Ale ten sposób jest konieczny. Pisałem już - nie ma innej metody niż
    > ręczne wysłanie SMS i potem sprawdzenie czy doszło się zapisało
    > poprawnie. Bo nie ma gwarancji, że tak się stanie.

    Nie neguję tego, że ktoś może mieć nadludzkie możliwości. Ja nie mam.
    Póki nie zobaczę, że w logach się zapisało, że sms dotarł poprawnie,
    to nie uwierzę. Sobie nie ufam. Jak wysyłam SMS, że o siódmej robimy
    grilla, o tak, mogę z palca. Ale jeśli ktoś za to płaci i oczekuje
    pewności, to już nie.

    > Co mi z tego, że sobie jakimś nakładem będę skrypty pisał, skoro
    > i tak potem muszę ręcznie sprawdzać, czy jest OK.

    Tego nie rozumem. Przyznaję otwarcie.

    > Bo z różnych powodów nie ma gwarancji, że taka wysyłka automatem
    > zadziała.

    Z różnych? Ja sobie potrafię wyobrazić tylko jeden powód: niechlujstwo
    w pisaniu.

    > To jest jednorazowa zabawa spowodowana koniecznością zmiany serwera.

    Jednorazowa?! Dopiero co było pisane, że czterdziestorazowa, czy nawet
    dwusturazowa!

    > Szkoda czasu na skrypty i inne cudawianki. Więcej z tym zabawy niż
    > pożytku. W tym konkretnym przypadku oczywiście.

    Skrypt się pisze w kilka minut. Ile zajmuje wyklikanie wysyłki różnych
    treści do dwustu modemów? Pytam, bo nie wiem.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2021-06-04 21:07:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > A niewysłany niewysłanym jest. Niezależnie od tego, czy karta SIM
    > docelowego numeru znajduje się w telefonie, czy w modemie. Czy może

    Widzę, że kolega jest małej wiary :)
    No więc po pierwsze, rzeczywiście z SMS jest różnie.
    W moich urządzeniach ( tych, które mają te modemy ) jest funkcja
    wysyłania SMS alarmowych. I nie raz zdarzyło się, że SMS nie dojdzie
    wcale albo na drugi dzień. W różnych sieciach.

    A w drugą stronę ( czyli SMS z poleceniami dla modemu ) też bywa różnie.
    Choćby dlatego, że te modemy się co godzinę restartują - jeśli przyjdzie
    SMS w chwili, w której on się restartuje to bywają problemy.

    A poza wszystkim są problemy z zasięgiem.
    Nie wiem czemu - czasem modem w środku miasta "znika".
    A po chwili się znowu loguje. NIe wiem , może sieci traktują GPRS po
    macoszemu...

    > Nie neguję tego, że ktoś może mieć nadludzkie możliwości. Ja nie mam.
    > Póki nie zobaczę, że w logach się zapisało, że sms dotarł poprawnie,
    > to nie uwierzę. Sobie nie ufam.

    No to właśnie po to proszę zdalny modem o wysłanie informacji o stanie.
    Jak dostanę SMS że jest OK, to jest OK :)
    A poza tym - potem zbiorczo widzę na serwerze czy są zalogowane modemy.
    Jak któregoś brakuje to od razu widzę.

    > Tego nie rozumem. Przyznaję otwarcie.

    No jak powyżej opisałem.

    > Skrypt się pisze w kilka minut. Ile zajmuje wyklikanie wysyłki różnych
    > treści do dwustu modemów? Pytam, bo nie wiem.>
    Nie wiem ile się pisze taki skrypt, bo nie robiłem :)
    A przestawienie 20 modemów mi zajmie parę godzin ze sprawdzeniem, że
    jest OK.

    Może dużo może mało - nie wiem. Tak umiem zrobić i nie mam czasu na
    eksperymenty, Zwłaszcza, że bez jakiegoś odpowiedniego systemu kontroli
    i potem "poprawiania" to i tak nie ma prawa zadziałać w 100%.

    ALE - może kiedyś pomyślę nad takim narzędziem zautomatyzowanym.
    Z biegiem czasu to będzie miało większy sens - no ale wtedy to trzeba
    będzie zrobić jakoś porządniej. Będę mieć na uwadze twoje informacje.