  • Data: 2010-07-07 22:57:34
    Temat: Re: no more WD! [narzekanie]
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Cze, 22:31, "Hades" <w...@v...pl> wrote:

    > [ciach]
    >
    > Majster, u mnie dyski scsi padaja tak srednio co miesiac. Dyskow jest
    > okolo 300.
    > Policz se.
    >  - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    >
    > Mozesz uscislic dane? W uzyciu jest xxx dyskow SCSI i z tego w ciagu
    > miesiaca xxx ulega awari. Tak z ciekawosci jakie to mniej wiecej dyski
    > (model, ojemnosc) i w jakch konfiguracjach pracuja? Czy wymiana taiego
    > uszkodzonego dysku wiarze sie z koniecznoscia przestoju i tym podobnymi
    > niedogodnosciami?

    macierz xp12k. DKC wypakowane w pelni i jeden DKU tez chyba prawie
    pelny.
    Czyli dyskow ciut powyzej 350.
    http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12072_
    div/12072_div.HTML
    Z grubsza raz na miesiac pojawia sie hapeciarz z dyskiem do wymiany.

    Dyski zazwyczaj w raid grupach po 4 lub po 8. A grupy w raid 1 lub 5.
    Czesc dyskow hostuje baze uzywana non stop.

    Dyski sa hitaczowe. Pojemnosc w okolicach 70GB. Nie pomne dokladnie. W
    macierzy mamy pomieszane 10krpm z 15krpm. Nie badalem ktore padaja
    czesciej. Ale moge odeslac sie do badanie ktore zrobilo google na
    swoich dyskach.

    http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0C
    BQQFjAA&url=http%3A%2F%2Flabs.google.com%2Fpapers%2F
    disk_failures.pdf&ei=7AU1TNvXFM2JOMLfnZUC&usg=AFQjCN
    GQnQZT4n9wJDyYMmOnmVqfnx1udw

    > Moglbym isc do windowsiarzy i zapytac ile dyskow ata wymieniaja z tej
    > floty paru tysiecy kompow. Jak bede mial okazje to zapytam. Ale jak
    > bylem u nich ostatnio to nie mieli kupki tych zepsutych.
    >
    > Dyski ata pracuja w komputerach pracujacych non-stop?

    Roznie. Moj desktop pracuje non stop. Widze ze wielu ludzi dookola tak
    samo traktuje swoje maszyny ale znam paru co elegancko zamykaja kompa
    na fajrant.

    --
    Lukasz Sczygiel