-
31. Data: 2009-05-18 12:21:06
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 18 May 2009 05:16:03 -0700 (PDT), t...@g...com
napisał(a):
>> Słabe masz to doświadczenie.
>
> nie rozumiem o co ci chodzi, napiszę jaśniej : Z WŁASNEGO
> DOśWIADCZENIA.
Ja już nie potrafię jaśniej napisać, więc powtórzę: słabe to twoje własne
doświadczenie. Może po prostu za krótkie albo za wybiórcze?
Równie nieśmiało powtórzę pytanie, które tak wyjątkowo zgrabnie zbyłeś
milczeniem: czy w hipotetycznym przypadku złożysz reklamację i napiszesz w
usenecie jaki to wielki problem, że operator pomylił się na twoją korzyść?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.
-
32. Data: 2009-05-18 12:24:12
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 18 May 2009 14:10:00 +0200, Liwiusz napisał(a):
>
>> Oszustwo zaistniało lub nie bez względu na to, czy poszkodowany
>> złożył reklamację, czy nie.
>
> żeby zaistniało przestępstwo, musi istnieć wola i świadomość jego
> popełnienia.
> Błąd w systemie nie spełnia tych wymogów. Oprócz tego przypominam, że
> Ustawa Prawo Telekomunikacyjne jest obowiązującym prawem. w dodatku prawem
> które wyraźnie i precyzyjnie podaje sposób rozwiązywania sporów oraz
> odpowiedzialność operatora. Jakiekolwiek inne rozstrzygnięcia zostaną
> natychmiast zaskarżone przez prawników operatora z przewidywalnym skutkiem.
Waldku, ja wiem, że na 99,99% zachowanie Playa nie stanowi znamion
oszustwa. Chciałbym tylko zauważyć, że dyskusja zaczęła się od tego, że
użytkownik Maciek twierdził, iż jeśli użytkownik posądza Play o
oszustwo, to ma *obowiązek* to zgłosić na policję.
Na moją sugestię, że wcale nie ma takiego obowiązku, odpisałeś, że
powinienem raczej zapoznać się z prawem własnego kraju. W dodatku
twierdziłeś, że oszustwo może być wykroczeniem.
>
> Jeżeli wciąż masz wątpliwości, sugeruję szczerą rozmowę z jakimś znajomym
> prawnikiem, najlepiej takim do którego masz zaufanie, żeby wytłumaczył ci
> treściwie i dobitnie, jak bardzo się mylisz - ja już nie mam siły
Ja z kolei radzę przeczytać jeszcze raz wątek i sprawdzić co skąd się
wzięło.
>
>> Z subiektywnych: nie zarejestrujemy panu karty, ponieważ nie chce nam
>> pan powiedzieć dokąd pan dzwonił rok temu o godz. 12:00 i
>> conampanterazzrobi???
>
> tu pozostaje mi nieśmiało zasugerować Słownik Języka Polskiego i znaczenie
> słowa "ostatnie" - ja już nie ma siły tłumaczyć rzeczy które wydają się w
> sposób oczywisty być nauczone daleko poniżej poziomu określenia "człowiek
> inteligentny"
Też już nie mam siły :) Ja o ogólnych zasadach, a Ty - niewiadomo o czym.
--
Liwiusz
-
33. Data: 2009-05-18 12:31:03
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: "Maciek" <m...@g...com>
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał
> Wyrzuciłeś już kartę do śmieci? :)
A nie możesz się do niego dodzwonić? Spróbuj może tu: Pogotowie Antenowe
Warszawa tel. 601 690 680? :P
Maciek.
-
34. Data: 2009-05-18 12:32:36
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: t...@g...com
On 18 Maj, 14:21, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
> Dnia Mon, 18 May 2009 05:16:03 -0700 (PDT), t...@g...com
> napisał(a):
>
> >> Słabe masz to doświadczenie.
>
> > nie rozumiem o co ci chodzi, napiszę jaśniej : Z WŁASNEGO
> > DOśWIADCZENIA.
>
> Ja już nie potrafię jaśniej napisać, więc powtórzę: słabe to twoje własne
> doświadczenie. Może po prostu za krótkie albo za wybiórcze?
>
> Równie nieśmiało powtórzę pytanie, które tak wyjątkowo zgrabnie zbyłeś
> milczeniem: czy w hipotetycznym przypadku złożysz reklamację i napiszesz w
> usenecie jaki to wielki problem, że operator pomylił się na twoją korzyść?
>
> --
> Pozdrowienia, Waldek Godel
> awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
> "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
> Maciej Witucki, prezes.
Moje doswiadczenie jest takie:
http://groups.google.pl/group/pl.misc.telefonia.gsm/
browse_thread/thread/6d1888ed44ae5d16/218e0435f6a124
66?hl=pl&q=#218e0435f6a12466
z relacji użytkowników wiem, ze takie p[omyłki zdarzaja się często ale
jakoś nie słyszałrm aby ktos leciała z tym do UKIE, rzecznika praw
konsumenta czy tez składał reklamacje.
Radzę sobie dokładnie przeczytać komu i na jakie stwierdzenie
odpowiedziałem w pierwszym wpisie.
-
35. Data: 2009-05-18 12:45:30
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>
"Maciek" news:gurkea$jeq$1@inews.gazeta.pl
> A nie możesz się do niego dodzwonić? Spróbuj może tu: Pogotowie Antenowe
> Warszawa tel. 601 690 680? :P
Dzwonię, dzwonię ale nikt nie odbiera :P Obraził się na nas czy co?
-
36. Data: 2009-05-18 12:50:07
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 18 May 2009 14:24:12 +0200, Liwiusz napisał(a):
> Waldku, ja wiem, że na 99,99% zachowanie Playa nie stanowi znamion
> oszustwa. Chciałbym tylko zauważyć, że dyskusja zaczęła się od tego, że
> użytkownik Maciek twierdził, iż jeśli użytkownik posądza Play o
> oszustwo, to ma *obowiązek* to zgłosić na policję.
>
> Na moją sugestię, że wcale nie ma takiego obowiązku, odpisałeś, że
> powinienem raczej zapoznać się z prawem własnego kraju. W dodatku
> twierdziłeś, że oszustwo może być wykroczeniem.
Tak, napisałem, że w obowiązujacym systemie prawnym, obywatel RP
podejrzewający możliwość popełnienia przestępstwa ma obowiązek zgłosić ten
fakt organom ścigania. Jeżeli tego nie zrobi może w skrajnym przypadku
zostać za to ukarany.
> Ja z kolei radzę przeczytać jeszcze raz wątek i sprawdzić co skąd się
> wzięło.
Wzięło się z twojego stwierdzenia, że oszustwo zaistniało bez względu na
złożenie reklamacji - co nie jest prawdą
> Też już nie mam siły :) Ja o ogólnych zasadach, a Ty - niewiadomo o czym.
Ogólne zasady są takie, że użytkownik ma uwiarygodnić fakt, że on jest
właścicielem karty. Odbywa się to poprzez podanie danych które zazwyczaj są
znane wyłącznie właścicielowi/użytkownikowi karty.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.
-
37. Data: 2009-05-18 12:57:05
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 18 May 2009 14:24:12 +0200, Liwiusz napisał(a):
>
>> Waldku, ja wiem, że na 99,99% zachowanie Playa nie stanowi znamion
>> oszustwa. Chciałbym tylko zauważyć, że dyskusja zaczęła się od tego, że
>> użytkownik Maciek twierdził, iż jeśli użytkownik posądza Play o
>> oszustwo, to ma *obowiązek* to zgłosić na policję.
>>
>> Na moją sugestię, że wcale nie ma takiego obowiązku, odpisałeś, że
>> powinienem raczej zapoznać się z prawem własnego kraju. W dodatku
>> twierdziłeś, że oszustwo może być wykroczeniem.
>
> Tak, napisałem, że w obowiązujacym systemie prawnym, obywatel RP
> podejrzewający możliwość popełnienia przestępstwa ma obowiązek zgłosić ten
> fakt organom ścigania. Jeżeli tego nie zrobi może w skrajnym przypadku
> zostać za to ukarany.
Tylko w wyjątkowych przypadkach, w dodatku nie związanych zupełnie z
przestępstwem, o którym tutaj dyskutowaliśmy.
>
>> Ja z kolei radzę przeczytać jeszcze raz wątek i sprawdzić co skąd się
>> wzięło.
>
> Wzięło się z twojego stwierdzenia, że oszustwo zaistniało bez względu na
> złożenie reklamacji - co nie jest prawdą
Jest to prawda. Tak zwane oszustwo, czyli wprowadzenie w błąd w celu
uzyskania korzyści majątkowej, musiało zajść w momencie kiedy użytkownik
zdecydował się na kupno startera i skorzystania z usługi. Jednocześnie
Play musiałby świadomie wprowadzić użytkownika w błąd co do oferty, a
potem wykorzystać ten błąd. Fakt, czy w wyniku tego oszustwa została
złożona reklamacja, czy też nie, nie ma znaczenia.
>
>
>> Też już nie mam siły :) Ja o ogólnych zasadach, a Ty - niewiadomo o czym.
>
>
> Ogólne zasady są takie, że użytkownik ma uwiarygodnić fakt, że on jest
> właścicielem karty. Odbywa się to poprzez podanie danych które zazwyczaj są
> znane wyłącznie właścicielowi/użytkownikowi karty.
Ogólne zasady są takie, że w reklamacji użytkownik ma podać swoje
dane osobowe. Natomiast operatorzy uzależniają rozpatrzenie reklamacji
od tego, czy łaskawie zarejestrują te dane wcześniej w swoim systemie. A
na to już prawa nie ma.
--
Liwiusz
-
38. Data: 2009-05-18 13:10:44
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "lb" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4a113a9e$1@news.home.net.pl...
> Dziwne ,ze te systemy nigdy nie myla sie na kozysc klienta .
Nieprawda. Wielokrotnie i na ogromne sumy w ciagu 10 lat wyruchalem sieci
GSM wlasnei z powodu luk w systemie na korzysc abonenta.
Trzeba miec tylko rozum w glowie zamiast sieczki
Pozdrawiam
SDD
-
39. Data: 2009-05-18 13:40:18
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 18 May 2009 15:41:00 +0200, lb napisał(a):
> A teraz pisz sobie pisma do playa za 5 zł jesli lubisz ,bo ja wole wyrzucic
> karte do smieci i napisac TU .
Nie, wysłałbym mailem, za darmo. No ale ja zadałem sobie trud przeczytania
danych kontaktowych na stronie.
Wybacz, jeżeli rozwiązania które podpowiadam (czytanie ze zrozumieniem
strony) przekraczają twoje możliwości.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.
-
40. Data: 2009-05-18 13:41:00
Temat: Re: nieuczciwe play
Od: "lb" <e...@w...pl>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:15qfvunxb1drf$.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia Mon, 18 May 2009 13:10:51 +0200, lb napisał(a):
>
>> Odpowiem Ci pytaniem na pytanie .
>> A Tobie dobrze jak Cie oszukują?
>> Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia .
>
> Nie wiem czy mi dobrze, bo ja składam reklamacje i zazwyczaj są
> rozpatrywane pozytywnie, zwłaszcza takie proste.
> Ale mnie byłoby najzwyczajniej w świecie ciężki wstyd, gdybym miał zamiast
> przeczytać przepisy i regulamin i następnie się zastosować do ogólnie
> przyjetych sposobów rozwiązywania takich problemów, biegać po grupach
> usenetowych i szczeniacko jęczeć, że nikt za mnie tego nie załatwił.
> Trzeba mieć choćby odrobinę poziomu, kultury i inteligencji.
>
> PS. sygnaturki się tnie, takie są zasady usenetu, nazywane netykietą. Tego
> też nie chciało ci się poznać.
>
> --
> Pozdrowienia, Waldek Godel
> awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
> "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się
> zdewaluowała" -
> Maciej Witucki, prezes.
Grupe czytuje od bardzo dawna i
dales tu wielokrotnie przyklady swojej kultury ,wiec chyba ja juz nie musze.
co do sygnaturek to chyba lekki OT Panie KULTURALNY .
Wysylanie tego na grupe jest takim samym nietaktem jak nie wycinanie .
A teraz pisz sobie pisma do playa za 5 zł jesli lubisz ,bo ja wole wyrzucic
karte do smieci i napisac TU .
To kto jest pieniaczem ja Czy TY ?
Pewno poszedl bys do sadu jak by Ci takiej reklamacji nie uznali ...