  • 1. Data: 2011-12-05 07:44:35
    Temat: niepewność pomiarowa alkomatu
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Oglądając sobie jakiś program typu "z kamerą wśród policji" zobaczyłem
    gościa który wydmuchał na alkomacie wynik 0,11, co oznacza 0,22 promila
    alkoholu we krwi. Gość ma już przerąbane, ale... Z jaką dokładnością działa
    dzisiejszy alkomat? Musi mieć homologację, świadectwo legalizacji itp. Jaką
    niepewność ma wpisaną w dokumentację? Nie sądzę że niepewność jest mniejsza
    niż rozdzielczość wskazań.
    Widział ktoś dokumenty alkomatu?

    Paweł

  • 2. Data: 2011-12-05 08:28:34
    Temat: Re: niepewność pomiarowa alkomatu
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-12-2011 07:44, PaweL pisze:
    > Oglądając sobie jakiś program typu "z kamerą wśród policji" zobaczyłem
    > gościa który wydmuchał na alkomacie wynik 0,11, co oznacza 0,22 promila
    > alkoholu we krwi. Gość ma już przerąbane, ale... Z jaką dokładnością działa

    To, że dresik nie miał PJ (zatrzymane wcześniej za jazdę pod wpływem) i
    to że "pije z rana w robocie" przez to że "ma dziecko" (???)
    przemilczałeś celowo żeby zrobić z policjantów czepialskich bandytów czy
    tak z lenistwa?

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2011-12-05 08:40:05
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > przemilczałeś celowo żeby zrobić z policjantów czepialskich bandytów czy
    > tak z lenistwa?

    Nie bronię gościa, nie robię z policji bandytów. Zapytałem konkretnie o
    dokładność i wiarygodność wskazań alkomatów.

  • 4. Data: 2011-12-05 08:53:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-12-2011 08:40, PaweL pisze:
    > Nie bronię gościa, nie robię z policji bandytów. Zapytałem konkretnie o
    > dokładność i wiarygodność wskazań alkomatów.

    Można ich zaskarżyć o niehomologowany ustnik, tak sądzę.

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2011-12-05 09:02:24
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > Można ich zaskarżyć o niehomologowany ustnik, tak sądzę.

    Sądzisz że ustnik ma wpływ na dokładność pomiaru?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 6. Data: 2011-12-05 09:05:44
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-12-2011 09:02, news-gazeta pisze:
    > Sądzisz że ustnik ma wpływ na dokładność pomiaru?

    Przecież zawsze można tak się bronić, mniej więcej tak samo jak w
    przypadku suszarki i jej niehomologowanego zasilacza - nie?
    Co do niepewności pomiaru, nie trzeba było długo szukać - pierwsze
    zapytanie do google:
    http://www.alkomaty.org/index.php?i12,alkomaty-dowod
    owe=faq

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2011-12-05 09:27:06
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > http://www.alkomaty.org/index.php?i12,alkomaty-dowod
    owe=faq

    W podanym linku są przykładowe wyniki wzorcowania dla alkomatów dowodowych,
    czyli dokładnych. W okolicach 0,2 niepewność wynosi +-0,02. Wygląda na to że
    typowe podręczne alkomaty bez ustników są jeszcze mniej dokładne.

  • 8. Data: 2011-12-05 09:30:40
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" <> napisał w wiadomości ...

> [...]
    > przypadku suszarki i jej niehomologowanego zasilacza - nie?
    > Co do niepewności pomiaru, nie trzeba było długo szukać - pierwsze

    Akurat zasilanie może mieć wpływ na pracę suszarki...
    Poza tym obowiązujące prawo stanowi że urządzenie pomiarowe ma
    być homologowane z układem zasilania jeżeli nie jest to prąd 230V
    z gniazdka, nie rozumiem więc co cię oburza w tym że Policja
    ma przestrzegać obowiązującego prawa?

  • 9. Data: 2011-12-05 09:32:19
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 05.12.2011 07:44, PaweL pisze:
    > .. Z jaką dokładnością działa

    > Widział ktoś dokumenty alkomatu?
    Niema takiej potrzeby. jak masz wątpliwości co do pomiaru to prosisz o
    wycieczkę na pogotowie celem zbadania poziomu alkoholu we krwi. Tam masz
    wysoką dokładność i certyfikaty
    ToMasz

  • 10. Data: 2011-12-05 09:34:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-12-2011 09:30, Tadeusz pisze:
    > z gniazdka, nie rozumiem więc co cię oburza w tym że Policja
    > ma przestrzegać obowiązującego prawa?

    Nie, zawsze podczas zatrzymania żądam homologacji na w/w elementy +
    dodatkowo na akumulator, alternator, przewód masowy,telefon komórkowy i
    buty policjanta.

    --
    Paweł