  • 11. Data: 2014-08-20 00:44:45
    Temat: Re: stary laptop - wymiana procesora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Aug 2014 21:47:56 +0200, BQB napisał(a):

    > (zamiast tego
    > prawdopodobnie jest zbyt gruba warstwa pasty "srebrnej

    No cóż, jeśli radiator nie przylega do procka to kicha :) Żadna pasta nie
    pomoże. Zapewnij przyleganie (czy szerzej kontakt termiczny) i powinno być
    OK.
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2014-08-20 09:30:44
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj BQB, 19 sie 2014 w
    news:53f3a9ef$0$2371$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Chcialbym miec kawalek miedzi wielkosci procesora o grubosci okolo
    > 1mm, tylko nie wiem, w jakim sklepie tego szukac (dekarskim?). A

    Nie, tutaj:
    http://tiny.cc/13qvkx

  • 13. Data: 2014-08-20 10:29:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Aug 2014 21:47:56 +0200, BQB napisał(a):

    > Chciałbym mieć kawałek miedzi wielkości procesora o grubości około 1mm,
    > tylko nie wiem, w jakim sklepie tego szukać (dekarskim?). A laptop mi

    Wydaje mi się mało prawdopodobne żeby oryginalna wkładka między prockiem a
    radiatorem miała 1 mm grubości. Raczej miałeś wkładkę termoplastyczną która
    topi się w temp. pracy procka i się pocienia pod dociskiem, materiał
    wypływa. Jeśli jest tak, wtedy nie potrzebujesz wkładki dystanowej,
    wystarczy pasta.
    Skąd wiesz że procek nie przylega? Jak to sprawdziłeś?
    --
    Jacek

  • 14. Data: 2014-08-20 11:35:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-19 21:47, BQB pisze:
> [...]
    > ją wywaliłem, ale nie pamiętam, czy w tym laptopie (zamiast tego
    > prawdopodobnie jest zbyt gruba warstwa pasty "srebrnej").
    > Radiatory są czyste - może nie idealnie (nie płukałem jeszcze) ale nie
    > kurz jest przyczyną. Procek nie jest wlutowany - ma normalną podstawkę
    > - taką zamykaną śrubką, którą przekręca się o 180 stopni i podstawka
    > "zapina" piny. Dane są z procka, który mam na stole po wyciągnięciu.
    > Chciałbym mieć kawałek miedzi wielkości procesora o grubości około
    > 1mm, tylko nie wiem, w jakim sklepie tego szukać (dekarskim?).

    hmm, za dużo nie rozbierałem laptopów, ale w takich archaikach to
    przekładki 1mm na procesor to ja nie widziałem. Bywała albo przekładka z
    cienkiej folii aluminiowej albo pasta nakładana maszynowo w formie jakby
    plasterka. Po zerwaniu nakładałem cienko pastę i skręcałem radiator -
    odpowiednia kolejność dokręcenia śrubek jest opisana.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2014-08-20 11:49:29
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > wystarczy pasta.
    > Skąd wiesz że procek nie przylega? Jak to sprawdziłeś?

    Właśnie sprawdziłem smarując pastą i jednak przylega, więc to nie to.
    Jednak w jednym z laptopów była taka wkładka - zapamiętałem ją, bo mnie
    to bardzo zdziwiło.

  • 16. Data: 2014-08-20 12:25:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Aug 2014 11:49:29 +0200, BQB napisał(a):

    > Właśnie sprawdziłem smarując pastą i jednak przylega, więc to nie to.
    > Jednak w jednym z laptopów była taka wkładka - zapamiętałem ją, bo mnie
    > to bardzo zdziwiło.

    No to albo masz jednak coś zatkane kurzem albo wiatraki kręcą się zbyt
    wolno.
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2014-08-20 17:00:22
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj BQB, 20 sie 2014 w
    news:53f46f2d$0$3043$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Jednak w jednym z laptop˘w byla taka wkladka - zapamietalem ja, bo
    > mnie to bardzo zdziwilo.

    Taka wkładka to pewnie termopad. Można go zastąpić blaszką miedzianą taką
    jak wcześniej podałem.

  • 18. Data: 2014-08-21 20:01:32
    Temat: Re: (nie taki) stary laptop - sie wylaczyl
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 19.08.2014 o 21:37, BQB pisze:

    > Zacznij od wyciągnięcia baterii i odłączenia zasilania, podłączenia
    > samego zasilania bez baterii i włączenie. Kilka laptopów tak się
    > uruchomiło jakby nigdy nic.

    Trup dalej zimny i martwy....

    --
    Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

    http://fb.com/termopilecom

  • 19. Data: 2014-08-22 08:32:18
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Mon, 18 Aug 2014 12:50:34 +0200, BQB napisał(a):

    > Temperatur nie sprawdzę, bo reinstalowałem na nim system i
    > podczas instalacji systemu się wyłączył i teraz nie zdąży się
    > zainstalować przed wyłączeniem.

    to odpal linuxa live cd. moze ktos poleci jakas dystrybucje z
    preinstalowanym miernikiem temperatur.

    --
    jg

  • 20. Data: 2014-08-22 10:32:16
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-08-21 20:01, mr misio de grizzly pisze:

    > Trup dalej zimny i martwy....

    Laptop na gwarancji jeszcze? Jak tak, to zgłaszasz do Della i do Ciebie
    przyjeżdża serwis. Jak nie, to jak już będziesz go rozkręcał, to
    wyciągnij i włóż procka, oraz odepnij "bateryjkę" podtrzymującą zegar i
    bios (o ile się da).