  • Data: 2014-01-18 18:59:08
    Temat: Re: nawet udany filmik..
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Jan 2014, Shrek wrote:

    > Nie wrzucaj do jednego wora wszystkich fotoradarów i suszarek, bo to
    > manipulacja zbyt grubymi nićmi szyta - rozmawiamy o tym jednym.

    Ale ja właśnie o tym jednym - przy którym są "ślady hamowania".
    Przecież nie proponowałem kamer przed *każdym* fotoradarem, tym
    samym sugestia o "wrzucaniu do jednego wora" to manipulacja,
    ale nie moja :>

    > Nie rozumiem.Podkręć jasność wypowiedzi.

    W sumie uwaga była trochę na boku - rozpędziłem się, bo to
    oczywiście nie wybór między "jechać za szybko czy gwałtownie
    hamować", skoro już jedzie za szybko, lecz między "czy się
    samooskarżyć czy naruszyć inny przepis".

    > Zresztą czy dobrze mi się wydaje, że
    > wnosisz że im wyższy numer paragrafu, tym przepis bardziej "szczególny"?

    Z grubsza, z zastrzeżeniem niżej. Oczywiście z założeniem, że mowa
    o treści jednego aktu prawnego, a nie numerów artykułów z różnych ustaw ;)

    > NIe wydaje mnie się;)

    Kiedy to nie jest kwestia wydawania się.
    Z tego właśnie powodu "przepisy ogólne" są na początku każdej ustawy,
    bo kolejne przepisy szczególne je uchylają (albo formalnie ściślej:
    "mają pierwszeństwo w stosowaniu", bo nie uchylają całych jednostek
    redakcyjnych, a wyłącznie sprzeczności nie dające się usunąć).
    Do zbadania pozostaje tylko "zasięg" poszczególnych zapisów, bo
    np. punkt może dotyczyć tylko konkretnego artykułu, a tym samym
    nie wychodzić swoim działaniem poza niego. Natomiast jeśli stanowi
    zwykłą treść artykułu (w postaci listy np.) to jak wyżej.

    pzdr, Gotfryd