-
11. Data: 2017-03-13 19:16:37
Temat: Re: nastepny punkt
Od: fir <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 18:10:28 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
> On 13.03.2017 15:46, fir wrote:
>
> >
> > dla mnie nie jest to takie pewne (nie mam zdania)
> >
> > tego co uzywam raczej uzywalbym do rysowania lini - taka forma jest
> > bardziej 'ogolna' np latwo z tego zrobic rysowanie lini przerywanej,
> > w dwu kolorach -- no i mozna tez uogolnic na nielinie (ale przypadek
> > o ktory pytam to rysowanie lini)
>
>
> No to gdzie problem, żby zastosować algorytm gościa na B?
> Żadnych floatów, tyle iteracji ile pikseli, same zalety.
> To naprawdę dopieszczony algorytm.
>
>
a kto mowi ze jest problem?
(pominawszy to algorytm bressenhama nie jest az taki dobry na codzien raczej uzywam
wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)
to o czym mowie to pewne zagadnienie teoretyczne ktore ma wiele stron i nie sprowadza
sie w calosci do 'uzyj bressenhama' (i takie sprowadzanie jest troche glupie)
-
12. Data: 2017-03-13 20:30:01
Temat: Re: nastepny punkt
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 13.03.2017 19:16, fir wrote:
> W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 18:10:28 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
>> On 13.03.2017 15:46, fir wrote:
>>
>>>
>>> dla mnie nie jest to takie pewne (nie mam zdania)
>>>
>>> tego co uzywam raczej uzywalbym do rysowania lini - taka forma jest
>>> bardziej 'ogolna' np latwo z tego zrobic rysowanie lini przerywanej,
>>> w dwu kolorach -- no i mozna tez uogolnic na nielinie (ale przypadek
>>> o ktory pytam to rysowanie lini)
>>
>>
>> No to gdzie problem, żby zastosować algorytm gościa na B?
>> Żadnych floatów, tyle iteracji ile pikseli, same zalety.
>> To naprawdę dopieszczony algorytm.
>>
>>
> a kto mowi ze jest problem?
Ty.
Jak nie ma problemu, to zastosuj.
> (pominawszy to algorytm bressenhama nie jest az taki dobry na codzien raczej uzywam
wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)
NIe pamiętasz.
Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
>
> to o czym mowie to pewne zagadnienie teoretyczne ktore ma wiele stron i nie
sprowadza sie w calosci do 'uzyj bressenhama' (i takie sprowadzanie jest troche
glupie)
Jeśli hccesz odkrywac na nowo koło, musisz powiedzieć po co.
Choćby 'bo się chcę pobawić'.
Jeśli tego nie zrobisz, dostaniesz (jeśli dostaniesz, bo odpowiadanie
wydaje się trochę głupie) rozwiązanie problemu.
Chcesz analizę algorytmu rysowania linii? Poszperaj w ksiazkach
do grafiki komputerowej. Tam bedziesz mial ich 10 roznych rodzaju,
coraz to lepszych.
pzdr
bartekltg
-
13. Data: 2017-03-13 20:42:32
Temat: Re: nastepny punkt
Od: fir <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 20:30:04 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
nie mow co mam robic bo uswiadamiam sobie ze rozmawiam z idiota a to nie jest chyba
cos czego bysmy tu chcieli ;c
watki sa nie po to by jak idiota mowic komus co ma robic tyko by odpowiadac na
pytania , rozwijac tematy.. kolega nieststy woli wytwarzac ciezkie glupoty
> >>>
> >>> dla mnie nie jest to takie pewne (nie mam zdania)
> >>>
> >>> tego co uzywam raczej uzywalbym do rysowania lini - taka forma jest
> >>> bardziej 'ogolna' np latwo z tego zrobic rysowanie lini przerywanej,
> >>> w dwu kolorach -- no i mozna tez uogolnic na nielinie (ale przypadek
> >>> o ktory pytam to rysowanie lini)
> >>
> >>
> >> No to gdzie problem, żby zastosować algorytm gościa na B?
> >> Żadnych floatów, tyle iteracji ile pikseli, same zalety.
> >> To naprawdę dopieszczony algorytm.
> >>
> >>
> > a kto mowi ze jest problem?
>
> Ty.
> Jak nie ma problemu, to zastosuj.
>
kolega zaprzecza samemu sobie, twierdzi ze ja mowie ze mam problem z zastosowaniem
bressenhama nic takiego nie mowilem.. chwile potem dorzuca "jak nie ma porblemu to
zastosuj" przeczac samemu sobie - to nie jest grupa dla baranow, pewien poziom by sie
przydal
> > (pominawszy to algorytm bressenhama nie jest az taki dobry na codzien raczej
uzywam wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)
>
> NIe pamiętasz.
> Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
>
dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest szybsza i
nie w tym nic dziwnego
> >
> > to o czym mowie to pewne zagadnienie teoretyczne ktore ma wiele stron i nie
sprowadza sie w calosci do 'uzyj bressenhama' (i takie sprowadzanie jest troche
glupie)
>
> Jeśli hccesz odkrywac na nowo koło, musisz powiedzieć po co.
> Choćby 'bo się chcę pobawić'.
> Jeśli tego nie zrobisz, dostaniesz (jeśli dostaniesz, bo odpowiadanie
> wydaje się trochę głupie) rozwiązanie problemu.
>
> Chcesz analizę algorytmu rysowania linii? Poszperaj w ksiazkach
> do grafiki komputerowej. Tam bedziesz mial ich 10 roznych rodzaju,
> coraz to lepszych.
>
i co jeszcze
typowego barana z netu latwo poznac po tym ze znienacka nieproszony przelacza sie w
tryb uzywania swoich yimaginowanych polecen, a to nieststy nie jest grupa dla
knajakow
-
14. Data: 2017-03-13 22:29:47
Temat: Re: nastepny punkt
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 13.03.2017 20:42, fir wrote:
>> NIe pamiętasz.
>> Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
>>
> dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest szybsza
i nie w tym nic dziwnego
A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
bo ten algorytm _jest_ na intach.
bartekltg
-
15. Data: 2017-03-13 22:53:22
Temat: Re: nastepny punkt
Od: fir <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:29:49 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
> On 13.03.2017 20:42, fir wrote:
> >> NIe pamiętasz.
> >> Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
> >>
> > dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest
szybsza i nie w tym nic dziwnego
>
> A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
> bo ten algorytm _jest_ na intach.
>
i co z tego wciskaczu glupot? bedziesz teraz twierdzic ze mowie ze nie jest? a moze
jakies inne nowe insynuacje?
bressenham ma ifa per pixel
for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
{
SetPixel(x,y, color);
temp-=deltaY;
if(temp<=0) {
y+=dy; temp +=deltaX; }
x+=dx;
}
a fixedpointy to
for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
{
x += dx ;
y += dy ;
SetPixel(x>>16, y>>16, color);
}
proponuje sie podciagnac w rozmowie,
-
16. Data: 2017-03-14 14:24:24
Temat: Re: nastepny punkt
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
bartekltg <b...@g...com> wrote:
>> dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest szybsza
i nie w tym nic dziwnego
>
> A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
> bo ten algorytm _jest_ na intach.
Podziwiam, że Ci się chce...
--
http://www.chmurka.net/
-
17. Data: 2017-03-15 16:08:49
Temat: Re: nastepny punkt
Od: fir <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:53:23 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:29:49 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
> > On 13.03.2017 20:42, fir wrote:
> > >> NIe pamiętasz.
> > >> Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
> > >>
> > > dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest
szybsza i nie w tym nic dziwnego
> >
> > A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
> > bo ten algorytm _jest_ na intach.
> >
>
> i co z tego wciskaczu glupot? bedziesz teraz twierdzic ze mowie ze nie jest? a moze
jakies inne nowe insynuacje?
>
>
>
> bressenham ma ifa per pixel
>
> for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
> {
> SetPixel(x,y, color);
>
> temp-=deltaY;
>
> if(temp<=0) {
> y+=dy; temp +=deltaX; }
>
> x+=dx;
> }
>
> a fixedpointy to
>
> for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
> {
> x += dx ;
> y += dy ;
>
> SetPixel(x>>16, y>>16, color);
>
> }
>
> proponuje sie podciagnac w rozmowie,
odnosnie pytania to przypominam brzmi ono,
czy istnieje jakas rozwiazanie tego problemu ktore da sie zawrzec w formie tej
funkcji dla liczb calkowitych
czyli cos w stylu:
MovePointTowards(int* current_x,
int* current_y,
int dest_x,
int dest_y )
nejlepiej bez wewnetrznych danych statycznych ale jak sie nie da rowniez w
tej wersji *
z jednej strony wydaje mi sie byc moze dziwne gdyby czegos takiego nie dalo sie
zrobic, z drugiej nic nie przychodzi mi
do glowy
* problemem z danymi statycznymi chyba jest nie tyle to ze trzeba ich uzywac ale
raczej to ze chyba wplywalyby one blednie na zachowanie funkcji gdyby ktos chcial
np zaczac jej uzywac do rysowanie drugiej niezwiazanej kreski (powiedzmy ze narysowal
50 pikseli jednej po czym chcialby zakonczyc jej rysowanie i skoczyl punktem w
zupelnie inne miejsce by rysowac
nową - w sumie chyba jednak daloby sie to
(czyli zapewne taki skok o wiele pikseli)
zdetektowac i zrobic brancha
dlaczego pytam? pytam dlatego ze taka specyficzne dziwnie-ogolna forma funkcji wydaje
mi sie teoretycznie wyjatkowo
ciekawa (tj ciekawa z punktu widzenia informatyki teoretycznej)