eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingnastepny punkt
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2017-03-13 19:16:37
    Temat: Re: nastepny punkt
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 18:10:28 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > On 13.03.2017 15:46, fir wrote:
    >
    > >
    > > dla mnie nie jest to takie pewne (nie mam zdania)
    > >
    > > tego co uzywam raczej uzywalbym do rysowania lini - taka forma jest
    > > bardziej 'ogolna' np latwo z tego zrobic rysowanie lini przerywanej,
    > > w dwu kolorach -- no i mozna tez uogolnic na nielinie (ale przypadek
    > > o ktory pytam to rysowanie lini)
    >
    >
    > No to gdzie problem, żby zastosować algorytm gościa na B?
    > Żadnych floatów, tyle iteracji ile pikseli, same zalety.
    > To naprawdę dopieszczony algorytm.
    >
    >
    a kto mowi ze jest problem?

    (pominawszy to algorytm bressenhama nie jest az taki dobry na codzien raczej uzywam
    wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)

    to o czym mowie to pewne zagadnienie teoretyczne ktore ma wiele stron i nie sprowadza
    sie w calosci do 'uzyj bressenhama' (i takie sprowadzanie jest troche glupie)


  • 12. Data: 2017-03-13 20:30:01
    Temat: Re: nastepny punkt
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13.03.2017 19:16, fir wrote:
    > W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 18:10:28 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    >> On 13.03.2017 15:46, fir wrote:
    >>
    >>>
    >>> dla mnie nie jest to takie pewne (nie mam zdania)
    >>>
    >>> tego co uzywam raczej uzywalbym do rysowania lini - taka forma jest
    >>> bardziej 'ogolna' np latwo z tego zrobic rysowanie lini przerywanej,
    >>> w dwu kolorach -- no i mozna tez uogolnic na nielinie (ale przypadek
    >>> o ktory pytam to rysowanie lini)
    >>
    >>
    >> No to gdzie problem, żby zastosować algorytm gościa na B?
    >> Żadnych floatów, tyle iteracji ile pikseli, same zalety.
    >> To naprawdę dopieszczony algorytm.
    >>
    >>
    > a kto mowi ze jest problem?

    Ty.
    Jak nie ma problemu, to zastosuj.

    > (pominawszy to algorytm bressenhama nie jest az taki dobry na codzien raczej uzywam
    wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)

    NIe pamiętasz.
    Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.

    >
    > to o czym mowie to pewne zagadnienie teoretyczne ktore ma wiele stron i nie
    sprowadza sie w calosci do 'uzyj bressenhama' (i takie sprowadzanie jest troche
    glupie)

    Jeśli hccesz odkrywac na nowo koło, musisz powiedzieć po co.
    Choćby 'bo się chcę pobawić'.
    Jeśli tego nie zrobisz, dostaniesz (jeśli dostaniesz, bo odpowiadanie
    wydaje się trochę głupie) rozwiązanie problemu.

    Chcesz analizę algorytmu rysowania linii? Poszperaj w ksiazkach
    do grafiki komputerowej. Tam bedziesz mial ich 10 roznych rodzaju,
    coraz to lepszych.

    pzdr
    bartekltg




  • 13. Data: 2017-03-13 20:42:32
    Temat: Re: nastepny punkt
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 20:30:04 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:


    nie mow co mam robic bo uswiadamiam sobie ze rozmawiam z idiota a to nie jest chyba
    cos czego bysmy tu chcieli ;c

    watki sa nie po to by jak idiota mowic komus co ma robic tyko by odpowiadac na
    pytania , rozwijac tematy.. kolega nieststy woli wytwarzac ciezkie glupoty


    > >>>
    > >>> dla mnie nie jest to takie pewne (nie mam zdania)
    > >>>
    > >>> tego co uzywam raczej uzywalbym do rysowania lini - taka forma jest
    > >>> bardziej 'ogolna' np latwo z tego zrobic rysowanie lini przerywanej,
    > >>> w dwu kolorach -- no i mozna tez uogolnic na nielinie (ale przypadek
    > >>> o ktory pytam to rysowanie lini)
    > >>
    > >>
    > >> No to gdzie problem, żby zastosować algorytm gościa na B?
    > >> Żadnych floatów, tyle iteracji ile pikseli, same zalety.
    > >> To naprawdę dopieszczony algorytm.
    > >>
    > >>
    > > a kto mowi ze jest problem?
    >
    > Ty.
    > Jak nie ma problemu, to zastosuj.
    >

    kolega zaprzecza samemu sobie, twierdzi ze ja mowie ze mam problem z zastosowaniem
    bressenhama nic takiego nie mowilem.. chwile potem dorzuca "jak nie ma porblemu to
    zastosuj" przeczac samemu sobie - to nie jest grupa dla baranow, pewien poziom by sie
    przydal

    > > (pominawszy to algorytm bressenhama nie jest az taki dobry na codzien raczej
    uzywam wersji na fixedpointach i o ile pamietam byla chyba szybsza)
    >
    > NIe pamiętasz.
    > Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
    >

    dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest szybsza i
    nie w tym nic dziwnego



    > >
    > > to o czym mowie to pewne zagadnienie teoretyczne ktore ma wiele stron i nie
    sprowadza sie w calosci do 'uzyj bressenhama' (i takie sprowadzanie jest troche
    glupie)
    >
    > Jeśli hccesz odkrywac na nowo koło, musisz powiedzieć po co.
    > Choćby 'bo się chcę pobawić'.
    > Jeśli tego nie zrobisz, dostaniesz (jeśli dostaniesz, bo odpowiadanie
    > wydaje się trochę głupie) rozwiązanie problemu.
    >
    > Chcesz analizę algorytmu rysowania linii? Poszperaj w ksiazkach
    > do grafiki komputerowej. Tam bedziesz mial ich 10 roznych rodzaju,
    > coraz to lepszych.
    >
    i co jeszcze

    typowego barana z netu latwo poznac po tym ze znienacka nieproszony przelacza sie w
    tryb uzywania swoich yimaginowanych polecen, a to nieststy nie jest grupa dla
    knajakow


  • 14. Data: 2017-03-13 22:29:47
    Temat: Re: nastepny punkt
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13.03.2017 20:42, fir wrote:
    >> NIe pamiętasz.
    >> Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
    >>
    > dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest szybsza
    i nie w tym nic dziwnego

    A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
    bo ten algorytm _jest_ na intach.

    bartekltg






  • 15. Data: 2017-03-13 22:53:22
    Temat: Re: nastepny punkt
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:29:49 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > On 13.03.2017 20:42, fir wrote:
    > >> NIe pamiętasz.
    > >> Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
    > >>
    > > dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest
    szybsza i nie w tym nic dziwnego
    >
    > A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
    > bo ten algorytm _jest_ na intach.
    >

    i co z tego wciskaczu glupot? bedziesz teraz twierdzic ze mowie ze nie jest? a moze
    jakies inne nowe insynuacje?



    bressenham ma ifa per pixel

    for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
    {
    SetPixel(x,y, color);

    temp-=deltaY;

    if(temp<=0) {
    y+=dy; temp +=deltaX; }

    x+=dx;
    }

    a fixedpointy to

    for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
    {
    x += dx ;
    y += dy ;

    SetPixel(x>>16, y>>16, color);

    }

    proponuje sie podciagnac w rozmowie,


  • 16. Data: 2017-03-14 14:24:24
    Temat: Re: nastepny punkt
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    bartekltg <b...@g...com> wrote:

    >> dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest szybsza
    i nie w tym nic dziwnego
    >
    > A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
    > bo ten algorytm _jest_ na intach.

    Podziwiam, że Ci się chce...

    --
    http://www.chmurka.net/


  • 17. Data: 2017-03-15 16:08:49
    Temat: Re: nastepny punkt
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:53:23 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 22:29:49 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > > On 13.03.2017 20:42, fir wrote:
    > > >> NIe pamiętasz.
    > > >> Przeczytaj moze najpeirw, co to jest ten algorytm.
    > > >>
    > > > dobrze wiem co to za algorytm, o ile pamietam wersja na fixedpointach jest
    szybsza i nie w tym nic dziwnego
    > >
    > > A ja Ci mnówię, że nie pamiętasz albo nigdy go nie poznałeś,
    > > bo ten algorytm _jest_ na intach.
    > >
    >
    > i co z tego wciskaczu glupot? bedziesz teraz twierdzic ze mowie ze nie jest? a moze
    jakies inne nowe insynuacje?
    >
    >
    >
    > bressenham ma ifa per pixel
    >
    > for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
    > {
    > SetPixel(x,y, color);
    >
    > temp-=deltaY;
    >
    > if(temp<=0) {
    > y+=dy; temp +=deltaX; }
    >
    > x+=dx;
    > }
    >
    > a fixedpointy to
    >
    > for(int i=0; i<how_many_segments; i++)
    > {
    > x += dx ;
    > y += dy ;
    >
    > SetPixel(x>>16, y>>16, color);
    >
    > }
    >
    > proponuje sie podciagnac w rozmowie,

    odnosnie pytania to przypominam brzmi ono,
    czy istnieje jakas rozwiazanie tego problemu ktore da sie zawrzec w formie tej
    funkcji dla liczb calkowitych

    czyli cos w stylu:

    MovePointTowards(int* current_x,
    int* current_y,
    int dest_x,
    int dest_y )

    nejlepiej bez wewnetrznych danych statycznych ale jak sie nie da rowniez w
    tej wersji *

    z jednej strony wydaje mi sie byc moze dziwne gdyby czegos takiego nie dalo sie
    zrobic, z drugiej nic nie przychodzi mi
    do glowy

    * problemem z danymi statycznymi chyba jest nie tyle to ze trzeba ich uzywac ale
    raczej to ze chyba wplywalyby one blednie na zachowanie funkcji gdyby ktos chcial
    np zaczac jej uzywac do rysowanie drugiej niezwiazanej kreski (powiedzmy ze narysowal
    50 pikseli jednej po czym chcialby zakonczyc jej rysowanie i skoczyl punktem w
    zupelnie inne miejsce by rysowac
    nową - w sumie chyba jednak daloby sie to
    (czyli zapewne taki skok o wiele pikseli)
    zdetektowac i zrobic brancha

    dlaczego pytam? pytam dlatego ze taka specyficzne dziwnie-ogolna forma funkcji wydaje
    mi sie teoretycznie wyjatkowo
    ciekawa (tj ciekawa z punktu widzenia informatyki teoretycznej)

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: