  • Data: 2011-10-25 21:03:51
    Temat: Re: naprawa odkurzacza - ogień na komutatorze
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Odpuść sobie reanimację agregatu, w warunkach amatorskich szkoda zabawy,
    > a i efekt nieznany, ale na pewno krótkotrwały. O ile sam odkurzacz i
    > osprzęt w porządku, łatwiej dopasować nowy agregat.

    dziekuje wszystkim, ale chwilowo się poddałem. jak już pisałem, zabrałem
    sie za to, bo jawnie łożysko umarło i jedna ze szczotek.
    Tak wiec szczota nowa, wirnik czysty, zmierzony omomierzem prądem stałym
    - wszystko ok. na lamelkach komutetora jest przejście brak zwarcia.
    Spalone wirniki widywałem w wiertarkach z tesco. czarne uzwojenia,
    spalony lakier na przewodach... Ten w odkurzaczu czyściutki - jak z
    fabryki. zakurzony tylko był. jak go przedmuchałem - świeci się, żywy
    miedziany kolor. stojan - jeśli to w ogóle można nazwać stojanem -
    kawałek metalu i dwa uzwojenia - tak samo czysty, miedziany - zero
    czarnego. kondenstator - na wszelki wypadek wlutowałem inny - brak
    zmian. jak sie silnik odpali kręci mocno, startuje od kopa, ale jest
    takie... dudnienie? tak jakby coś stukało, albo jakby przy każdym
    obrocie był odłączany od zasilania i załączany - coś właśnie jakby jedna
    sekcja komutatora nie wytwarzała "siły" Czyżby dopiero przy 230V dawało
    sie zauważyć zwarcie?
    Ja akurat mam zelmera i nie kupię innego, ale tamten zombie obsługiwał
    jeden chodnik w mieszkaniu w panelach. jego minimalizm był na miejscu.
    Druga sprawa, najwiecej można sie nauczyć na takich sekcjach zwłok :)

    ToMasz
    jeszcze raz Dziekuje wszystkim