-
1. Data: 2020-07-06 07:50:13
Temat: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: Peter <p...@o...pl>
trafił się do kupienia samochód 4x4 napęd stały, samochód do miasta i na
wycieczki
z hameryki(automat 2.0 bez turbo), u nas taki sam ale 1.0 turbo więc się
zastanawiam czy napęd stały 4x4 do miasta i na trasy ma sens?
bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1.0
ford ecosport 1.0 FWD 6MT
ford ecosport 2.0 AWD automat
tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby
-
2. Data: 2020-07-12 07:45:08
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Ludzi to już popierdoliło.
-----
> 4x4 napęd stały, samochód do miasta
-
3. Data: 2020-07-12 07:48:35
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 06.07.2020 o 07:50, Peter pisze:
> bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1.0
>
> ford ecosport 1.0 FWD 6MT
> ford ecosport 2.0 AWD automat
>
> tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby
IMHO nie. Ja mam dołączane AWD w volvo i szczerze mówiąc jakoś
specjalnych zalet tego nie czuje (ale też po górach zimą nie jeżdzę). A
zawsze dodatkowe serwisy i paliwo ci wpadnie w koszta.
--
Shrek
-
4. Data: 2020-07-13 05:05:28
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: s...@g...com
W dniu poniedziałek, 6 lipca 2020 00:50:15 UTC-5 użytkownik Peter napisał:
> trafił się do kupienia samochód 4x4 napęd stały, samochód do miasta i na
> wycieczki
>
> z hameryki(automat 2.0 bez turbo), u nas taki sam ale 1.0 turbo więc się
> zastanawiam czy napęd stały 4x4 do miasta i na trasy ma sens?
>
> bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1.0
>
> ford ecosport 1.0 FWD 6MT
> ford ecosport 2.0 AWD automat
>
> tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby
Seka, seka.
najpierw nazewnictwo:
4x4 w popularnym slangu marketingowym oznacza ze wszystkie kola sa napedzane ale
zazwyczaj nigdy ciągle i raczej przelaczasz te tryby recznie. 4x4 jest glownie
wspominane przy rozwiazaniach dedykowanych do jazdy w terenie.
AWD (all wheel drive) oznacza w slangu marketingowym ze naped jest z grubsza
automatyczny i mimo ze wszystkie kola nie sa napedzane zawsze to jednak kierowca za
duzo przy tym dumac nie musi. Bo elektronika ogarnia i tylne kola (najczesciej)
odlacza.
Jest pare rozwiazan gdzie naped jest dolaczony ciagle i daje sobie calkiem fajnie
rade:
http://blog.audiasheville.com/news/what-makes-the-au
di-quattro-all-wheel-drive-system-so-outstanding/
A wiec zbadaj co to za naped tam jest i zdecyduj czy on tak naprawde ci sie przyda bo
dodatkowy ciezar ani nie pomaga przy tankowaniu ani przy zbieraniu zakretow.
Jesli ja mialbym decydowac to zadal bym takie pytania:
1. Czy dodatkowa stabilnosc sie przyda przy twoim sposobie kierowania (+ dla audi)
2. Czy bede jezdzic po sniegu lub w trudnych warunkach terenowych
3. Czy warto aby miec dodatkowe spalanie na poziomie +3-5-8%?
Ja bym wolal nie miec tego w wykonaniu forda, nissana i podobnych.
Tu masz przyklad jak to jest zrobione w starszych autach.
https://www.youtube.com/watch?v=Hqq792O9-ds
Ten gostek sie zna na fordach i gada z sensem.
Jakbys pytal czy kupic audi quattro to bym ci powiedzial - bierz.
Jak pytasz o fordowskie rozwiazania to powiem ze imho nie warto. No chyba ze cena
taka sama jak bez bo to uzywka.
Ale licz sie z tym ze ford to ford (nawet ten europejski) i nie robia aut na lata.
Kazda dodatkowa czesc to szansa na naprawe...
-
5. Data: 2020-07-13 08:35:52
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-07-12 o 20:05 -0700, s...@g...com napisał:
> Ja bym wolal nie miec tego w wykonaniu forda, nissana i podobnych.
W podobnym kontekście - ostatnio znajomy przedsiębiorca ubolewał, że
trzyletni Ford Ranger umarł mu przy 100K km, 3 miesiące po gwarancji. Z
tego co zrozumiałem, to jest tam w silniku jakaś elektryczna pompka
oleju o zmiennym ciśnieniu i ona padła, przez co silnik się zatarł. W
garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Fordów.
Jak na auto za 25K euro i teoretycznie dedykowane profesjonalnym
zastosowaniom to trochę wstyd. Znajomy rozważał przejście na Toyotę,
ale Ford dał mu 40% zniżki na nowego Rangera, to wziął...
Mateusz
-
6. Data: 2020-07-13 17:25:21
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: s...@g...com
W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 01:35:53 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> 2020-07-12 o 20:05 -0700, s...@g...com napisał:
> > Ja bym wolal nie miec tego w wykonaniu forda, nissana i podobnych.
>
> W podobnym kontekście - ostatnio znajomy przedsiębiorca ubolewał, że
> trzyletni Ford Ranger umarł mu przy 100K km, 3 miesiące po gwarancji. Z
> tego co zrozumiałem, to jest tam w silniku jakaś elektryczna pompka
> oleju o zmiennym ciśnieniu i ona padła, przez co silnik się zatarł. W
> garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Fordów.
> Jak na auto za 25K euro i teoretycznie dedykowane profesjonalnym
> zastosowaniom to trochę wstyd. Znajomy rozważał przejście na Toyotę,
> ale Ford dał mu 40% zniżki na nowego Rangera, to wziął...
>
>
Fordy az takie zle nie sa. Mialem pare to widzialem jak sa zrobione a ten co mam
teraz to bardzo zmeczony jest wiec w nim dlubie i wymieniam to i owo przytachane z
szrotu.
Ta jak na filmiku wskazano, czasem jakas durna idea prowadzi do problemow. Ale tu za
plotem stoi ranger i pomalu widac przez niego na przelot a on dalej jezdzi :)
Czytalem nieco o rynku samochodowym i okazuje sie ze cena to nie wszystko.
Czasem nawet udana konstrukcja sie nudzi klientom i sprzedaz jest nikła.
Taka toyota venza. nie pykło mimo ze to calkiem spoko auto.
A taka honda odyssey mimo ze droga okrutnie to i trzyma wartosc i ludzie ja kupuja.
-
7. Data: 2020-07-14 00:37:13
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: s...@g...com
W dniu poniedziałek, 6 lipca 2020 00:50:15 UTC-5 użytkownik Peter napisał:
> trafił się do kupienia samochód 4x4 napęd stały, samochód do miasta i na
> wycieczki
>
> z hameryki(automat 2.0 bez turbo), u nas taki sam ale 1.0 turbo więc się
> zastanawiam czy napęd stały 4x4 do miasta i na trasy ma sens?
>
> bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1.0
>
> ford ecosport 1.0 FWD 6MT
> ford ecosport 2.0 AWD automat
>
> tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby
No i jak pisalem:
https://www.youtube.com/watch?v=sS9JPaf1MDg
gostek mowi zeby pilnowac. I liczyc sie z kosztami.
-
8. Data: 2020-07-16 10:14:13
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
--W garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Fordów.
Instrukcja pewnie mówi że w razie utraty ciśnienia oleju natychmiast wyłączyć silnik.
Teraz są 2 opcje: stał się cud albo kierownik jechał dalej i zatarł silnik.
W Niemczech serwis też odrzuca takie przypadki. Klasyczny przypadek to jazda po
autostradzie, pompka zdycha, kontrolka się świeci a kierownik ciągnie do najbliższego
zjazdu 30 km dalej ;-)
-
9. Data: 2020-07-16 10:20:06
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-07-16 o 01:14 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
> --W garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych
> Fordów.
>
> Instrukcja pewnie mówi że w razie utraty ciśnienia oleju natychmiast
> wyłączyć silnik. Teraz są 2 opcje: stał się cud albo kierownik jechał
> dalej i zatarł silnik.
Być może tak było, nie wnikałem. Swoją drogą ECU mogłoby odcinać silnik
przy tego typu awarii, jeśli jest w stanie ją wykryć. No, może nie
całkiem odciąć, ale powiedzmy zwolnić do 30 km/h. Problem z tym check
engine jest taki, że jak człowiek jedzie to z reguły patrzy na drogę i
ta lampeczka może sobie tam świecić jakiś czas niezauważona...
Szczególnie latem. Ew. jakiś sygnał dźwiękowy mógłby być - tak, jak dla
niezapiętych pasów.
Mateusz
-
10. Data: 2020-07-17 13:06:24
Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
Producent założył minimalną inteligencję użytkownika i to nie jego wina że gamonie
nie umieją czytać ew. są mądrzejsi od fabryki.
Pomysł samoczynnego zwolnienia z 140 do 30 km/h na autostradzie uważam za
humorystyczny.
Ford poleglby w sądzie a odszkodowania by ich zrujnowały.