  • 1. Data: 2013-12-13 12:52:36
    Temat: nanosim kto stosuje
    Od: "robik" <r...@n...pl>

    Ilu producentów stosuje te kretyństwo?
    Według strony (na ile to wiarygodne?) http://www.gsmarena.com/search.php3
    gdy zapodać w parametrach sim size: nano wyświetla 14 wyników w tym 6
    jabłek, poza tym 4 motorole, jedna nokia, dwa asusy i jakiś vertu.
    Może konsumenci zbojkotują ten idiotyzm i nie będą kupować urządzeń które
    wprowadzają zamęt?
    Mam nadzieje że to się nie upowszechni

  • 2. Data: 2013-12-13 17:54:55
    Temat: Re: nanosim kto stosuje
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 12:52:36 +0100, robik napisał(a):

> [...]
    > jabłek, poza tym 4 motorole, jedna nokia, dwa asusy i jakiś vertu.
    > Może konsumenci zbojkotują ten idiotyzm i nie będą kupować urządzeń które

    Coś ci się pomerdało z wyszukiwaniem. Nano stosuje tylko Apple, choć jest
    oficjalnie zatwierdzone.
    Micro jest w zasadzie obowiązującym standardem - każdy nowy smartfon ma
    micro.
    Mini zostały tylko dla tanich prostych telefonów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-12-13 21:22:43
    Od: "robik" <r...@n...pl>

> [...]
    > micro.
    > Mini zostały tylko dla tanich prostych telefonów.

    Nie mam jak tego sprawdzić, gsmarena to chyba najlepsza strona typu "phone
    compare" wybrałem po prostu sim size
    Zobacz co tam wyskakuje i niestety niektórzy producenci zaczynają
    błądzić... cywilizacja upada..

  • 4. Data: 2013-12-13 21:31:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 13 Dec 2013 21:22:43 +0100 osobnik zwany robik napisał:

> [...]
    > "phone compare" wybrałem po prostu sim size Zobacz co tam wyskakuje i
    > niestety niektórzy producenci zaczynają błądzić... cywilizacja upada..

    od ilości plastiku wokół chipa?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-12-13 21:38:28
    Od: "robik" <r...@n...pl>

    > od ilości plastiku wokół chipa?

    od braku standardu powodującego wkurwienie użytkownika chcącego przełożyć
    kartę do innego telefonu, jak to dawniej bywało bez problemów teraz będzie
    trzeba nosić dwa adaptery i pilnik ze skalpelem

  • 6. Data: 2013-12-13 21:55:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 21:38:28 +0100, robik napisał(a):

    > od braku standardu powodującego wkurwienie użytkownika chcącego przełożyć
    > kartę do innego telefonu, jak to dawniej bywało bez problemów teraz będzie
    > trzeba nosić dwa adaptery i pilnik ze skalpelem

    Twierdzisz, że norma ETSI to nie jest standard?
    I jakoś niespecjalnie masz rację, bo odkąd pojawiła się karta SIM,
    przewidziano 3 rozmiary. Jedyne co się zmieniło, to czwarty rozmiar (nano)
    który doszedł w 2012

  • 7. Data: 2013-12-13 21:56:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 13 Dec 2013 21:38:28 +0100 osobnik zwany robik napisał:

    > od braku standardu powodującego wkurwienie użytkownika chcącego
    > przełożyć kartę do innego telefonu, jak to dawniej bywało bez problemów
    > teraz będzie trzeba nosić dwa adaptery i pilnik ze skalpelem

    a już mikro nie budzi u Ciebie takich odczuć?
    Człowiek chciałby normalnie z innymi tamtamami pogadać a tu musi jakichś
    telefonów używać

  • 8. Data: 2013-12-13 22:40:20
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-12-13 17:54, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > Coś ci się pomerdało z wyszukiwaniem. Nano stosuje tylko Apple, choć jest
    > oficjalnie zatwierdzone.

    No jednak nie - Nokia 1520 nano sim - reszty nie sprawdzałem, ale
    wygląda to niestety wiarygodnie... 14 urządzeń so far

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 9. Data: 2013-12-13 23:00:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 22:40:20 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > No jednak nie - Nokia 1520 nano sim - reszty nie sprawdzałem, ale
    > wygląda to niestety wiarygodnie... 14 urządzeń so far

    Bez przesady - 1520 (która jest na rynku od 3-4 tygodni), trzy odmiany
    jednego dopiero co wypuszczonego modelu amerykańskiego modelu Motki., 2-3
    modele których jeszcze nie ma na rynku i dewocjonalia kościoła
    kupertyńskiego (który zresztą ten rozmiar sima przeforsował w ETSI)

    W zasadzie nie ma z tym problemu, poza tym, że między micro a nano
    faktyczna różnica miejsca zajmowanego w obudowie jest pomijalna.

  • 10. Data: 2013-12-14 00:12:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "robik" <r...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > compare" wybrałem po prostu sim size
    > Zobacz co tam wyskakuje i niestety niektórzy producenci zaczynają błądzić...

    a czym sie to rozni z filozoficznego punktu widzenia od kart sd?

    coraz prosciej jest napchac do telefonu elektroniki wiec i coraz
    bardziej sie na puste miejsca zwraca uwage

    plastikowa przejsciowka za 10(?) centow nie zrujnuje ludzi
    przekladajacych karty miedzy debiutujacymi na rynku telefonami

    tym bardziej ze na upartego mozna to zrobic w 5 minut z dwoch
    starych simow

    --
    http://db.org.pl/