-
Data: 2011-06-06 19:17:05
Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
Od: Piotr Kompa <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]HK8 wrote:
Ooo, flejmik!
To ja dokarmię.
> Jeśli chodzi o prawną dopuszczalność takiego poruszania się żaden z
> przepisów Prawo
> o ruchu drogowym nie wskazuje wprost liczby pojazdów, które mogą poruszać
> się po szerokości jednego pasa ruchu, jak też kwestii tej nie reguluje
I było na tych faktach zakończyć.
Ale teraz brniemy w "a gdyby tu było przedszkole w przyszłości..."
> pojazdów; dwuśladowych i jednośladowych. Wniosek taki jest pozornie słuszny,
> gdyż w tym rozumowaniu nie uwzględnia się, że tego, "że w definicji pasa
> ruchu mowa jest o pasie "wystarczającym do ruchu jednego rzędu pojazdów
> wielośladowych." Słowo wystarczający oznacza " taki, który wystarcza."
> Zwrot ten zatem wskazuje, że chodzi o pas, którym może poruszać się jeden
> rząd taki pojazdów, a wobec tego nie ma miejsca dla innych pojazdów.
Do założenia konta w banku wystarczają miesięczne wpływy 1000 zeta, a
wbec tego z kasą 1500 zeta już nie ma tam czego szukać.
Bo "wystarczający" określa warunki maksymalne, a nie minimalne. Aha.
> Wobec tego trzeba przyjąć, że po jednym pasie nie może poruszać się
> pojazd wielośladowy i jednośladowy, a zatem już ten argument przemawia za
> poglądem, że
Trzeba przyjąć, że argument przemawia za poglądem, iż znikamy
wyprzedzanie rowerzystów czy skuterzystów przez samochody, albowiem nie
mogą się poruszać po jednym pasie.
> liniami prowadzącymi. Istnienie pasów ruchu oznacza, że kierujący powinien
> zajmować pas odpowiadający kierunkowi jazdy, zachowując przy tym zasady
> ruchu i kontynuować jazdę tym pasem do czasu, gdy zmiana będzie wynikała z
> zamiaru zmiany kierunku ruchu lub wykonywania manewrów omijania bądź
> wyprzedzania. Wyznaczanie pasów ruchu zmierza, m. in. do uporządkowania i
> ułatwienia ruchu pojazdów, zwiększenia przepustowości dróg oraz poprawy
> bezpieczeństwa ruchu. Jazda motocyklistów między pasami stoi w sprzeczności
> z tymi celami.
No właśnie, skubani jeżdżą w kierunkach odwrotnych do pasów ruchu, nie
wykonują manewrów omijania ani wyprzedzania i przez to zmniejszają
przepustowość! Oh, wait.
> w granicach linii wyznaczających pas. Pojawienie się motocyklisty na ich
> pasie bliżej prawej lub lewej linii, w zależności z której strony są
> wyprzedzani, jest dla nich zaskoczeniem. Nie mogą i nie mają powinności
> przewidywania, że mogą być wyprzedzani przez motocyklistów.
I tutaj długa lista artykułów PORD na poparcie tego, że kierowca nie ma
powinności obserwowania innych uczestników ruchu, którzy mogą ich
wyprzedzać. Oh, wait...
> Nieporozumieniem jest zatem twierdzenie, że kierowca, który, poruszając się
> w ramach jednego pasa ruchu, nagle zmieni kierunek (np. omijając dziurę w
> asfalcie) i zderzy się z wyprzedzającym go motocyklistą, ponosi winę za
> zdarzenie. Nie ponosi takiej odpowiedzialności, jeżeli wykonując ten manewr
> nie zmienia pasa ruchu. Kierujący taki nie naruszył bowiem żadnego przepisu,
> nadal poruszał się po swoim pasie ruchu. Trafnie w wypowiedzi tej zwrócono
Muszę wypróbować jeżdżenie zygzakiem od linii do linii, w końcu nie
naruszam żadnego przepisu bo poruszam się po swoim pasie ruchu.
Ale zaraz, przecież skoro pas jest szerokości tylko wystarczającej na
poruszanie się rzędu wielośladów i nie ma tam miejsca na inny pojazd, to
jak tu się mieścić na pasie a jednocześnie zmieniać kierunek?
> Oceniając zachowanie motocyklistów trzeba mieć też na uwadze, że nie
> poruszają się jednym pasem, ale ciągle zmieniają pasy, gdyż różne rozmiary
> pojazdów wielośladowych uniemożliwiają z reguły kontynuowanie wyprzedzania
> kolejnych pojazdów na tym samym pasie ruchu.
Hm, ale przecież na pasie ruchu nie ma już miejsca, więc skąd tam motocykle?
> Motocyklistów obowiązują te same zasady dokonywania tych manewrów jak
> innych uczestników ruchu. Brak jest jakichkolwiek podstaw prawnych do
> traktowania ich w sposób odmienny. Nie znajduję żadnych powodów, by patrzeć
> pobłażliwe na zachowanie motocyklistów i dopuszczać dokonywanie manewrów
> wyprzedzania i omijania - wbrew zasadom określonym w prawie o ruchu
Słusznie, tylko wsparcie tego "wbrew zasadom" nieco szwankuje.
> padłaby odpowiedź przecząca, gdyż art. 16 ust. 4 p r. d. zakazuje zajmowania
> więcej niż jednego pasa ruchu. Motocyklista w wielu wypadkach wykonując te
> manewry de facto zajmuje dwa pasy ruchu, bowiem raz jedzie po prawym drugi
> raz po lewym albo po linii wyznaczającej pas.
Powszechnie wiadomo, że zmiana pasa ruchu polega na zniknięciu pojazdu
na jednym pasie i teleportowaniu się na drugi pas. W ten sposób pojazd
nigdy nie znajduje się na dwóch pasach jednocześnie.
> Badania przeprowadzone przez redakcję " Świata Motocykli" dotyczące
> reakcji kierujących na wspomniane zachowania motocyklistów wskazują, że
> powszechna jest opinia o braku prawnej możliwości wykonywania przez nich
> tych manewrów. Tylko 9 procent ankietowanych uznało, że mają do tego prawo.
Do tego 87% gospodyń domowych z Gdańska jest przeciw, co przesądza sprawę.
BPNMSP.
--
Pozdrawiam,
Kompan.
"-Hi!" - lied the politician.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.11 22:20 Jacot
- 07.06.11 06:18 The_EaGle
- 07.06.11 09:17 Piotr Rezmer
- 07.06.11 10:56 Jacot
- 08.06.11 08:47 maverik
- 08.06.11 08:59 Piotr
- 08.06.11 09:00 de Fresz
- 08.06.11 15:37 maverik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-14 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-02-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-14 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-14 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=