  • Data: 2009-10-04 23:09:26
    Temat: Re: nadpisanie partycji - pytanie o odzyskanie danych
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 23:22:27 +0200, Flyte napisał(a):

    > Witam,
    >
    > dzieki za odpowiedz. Programik jest naprawde super. Juz odzyskalem nim
    > zdecydowana wiekszosc zdjec (na tym mi najbardziej zalezalo). Jutro uporam sie
    > sie z odzyskaniem reszty i mam zamiar wplacic kilka dolkow dla autora softu.

    Wnioskuję, że korzystasz z Photorec a nie z TestDisk. Można i tak,
    aczkolwiek moim zdaniem powinieneś był po prostu przywrócić pierwotny
    układ partycji przy pomocy Testdisk. Nawet jeśli nie udałoby się w ten
    sposób odtworzyć parametrów pierwszej partycji, tej z systemem, to dwa
    ostatnie dyski logiczne (zapisane jako zwykłe partycje, bez "podstawy" w
    postaci partycji rozszerzonej) powinny się były odnaleźć i być normalnie
    dostępne dla systemu operacyjnego. Wówczas pozostało by jedynie
    odzyskanie danych z pierwszego, nadpisanego dysku logicznego, i tu
    faktycznie Photorec wykazałby swoją przydatność.

    > Serio nie wiem na co liczylem akceptujac to do instaler windowsa mial do
    > zaoferowania. Ewidentna bzdura, wiedzialem ile miala poprzednia partyja NTFS i
    > powinienem skorygowac roznice. No ale...
    >
    > Czy dobrze rozumiem, ze gdybym mu zamiast 120GB dal 60GB albo mniej, to tej
    > extended by nic nie ruszylo?

    Gdybyś dał 60 GB albo mniej to fizycznie nie nadpisałbyś obszaru
    zajętego przez cenne dla Ciebie dane. Ale tablica partycji i tak
    wymagałaby (raczej prostej) naprawy.

    Na przyszłość: nie powinieneś był w ogóle dotykać się do dysku w
    sytuacji, kiedy instalator widzi nie to co powinien. Trudno powiedzieć z
    czego wynikł ten problem - stawiam na to, że instalowałeś XP bez żadnego
    SP, czyli wersję pozbawioną obsługi napędów dysków twardych powyżej
    granicy 128 GiB (~137 GB).

    Hint:
    Jak włączyć obsługę 48-bitowego adresowania bloków logicznych dla dysków
    ATAPI w systemie Windows XP
    http://support.microsoft.com/kb/303013/pl
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]